Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2011.04.09. 17:34 α Ursae Minoris

So say we all 2.

Címkék: filmek sci fi Battlestar Galactica

A múlt héten végre sikerült eljutnom a Trekkerklubba.

Már az utcán föl lehetett ismerni, hogy ki az, aki szintén oda tart – pedig akkor még a kabáttól nem látszott, hogy kin van egyenruha...
A helyszínen a (szórványos...) beszélgetésekből rá kellett jönnöm, hogy milyen szégyenletesen kevéssé vagyok tájékozott az SF sorozatok világában – nem tudam, ki az a Q, nem ismertem a különféle Star Trek-sorozatok egymáshoz való viszonyát (ugyanez igaz a Stargate különféle verzióira is), és nem értettem azt sem, hogy miért nevet mindenki a Star Trek filmek közben, ha a 47-es szám valamilyen formában szóba kerül.
 
Ez az élmény persze cselekvésre ösztönzött, a 47-nek utánanéztem, a sorozatokkal kapcsolatos ismertek megszerzését pedig (ha már korábban belekezdtem) a Battlestar Galacticával folytattam a héten.
Ezt a sorozatot, az első szezonnal, még Harstadban kezdtem el, akkor írtam is róla a blogomon. Akkor kicsit vegyesek voltak a benyomásaim, de azért lelkiismeretesen folytattam.
 
Ezen a héten a lelkes nekibuzdulásnak köszönhetően befejeztem a második szezont.
 
Ez most kellemes csalódás volt – a szereplők lélektanilag kidolgozottabbak, a konfliktusok hitelesebbek, mint az első szezonban. Mondjuk Gaius Baltarról még mindig nehéz elhinni, hogy a korának az egyik legnagyobb tudósa lenne, de már legalább nem az a hisztérikus hülye, mint az első szezonban, hanem ő is kicsit összetettebb személyiségként jelenik meg.
A kedvenc epizódom egyébként a „Black market” volt, mert... Mindegy, hagyjuk.
 
A hét elején meg is rendeltem a 3. és a 4. szezont is (én még ilyen régimódi vagyok, a filmeket fizikailag megvásárolom DVD formájában, ahelyett hogy letölteném őket).
 
Nem nagyon szoktam megnézni a BSG-hoz kapcsolódó anyagokat a Wikipédián, nehogy valami részletet (pl. hogy még ki cylon a legénységből) idő előtt megtudjak – de most jó volt, hogy kicsit ránéztem egy szócikkre, mert így megtudtam, hogy a 2. és a 3. szezon között van egy – csak az Interneten fellelhető – átvezető minisorozat (tényleg nagyon mini – a tíz rész összesen húszonvalahány percet tesz ki), így ma még ezt is megnéztem.
 
Kaptam tippet egy oldalról, ahol különféle filmeket (többek közt SF-t) lehet (állítólag...) legálisan nézni magyar szinkronnal, úgyhogy a hétvégén még ezt is fel akarom deríteni alaposabban.
 
Telepítettem Spotify-t a gépemre, miközben ezt a posztot írom, SF témájú zenét hallgatok rajta.
 
Hát így telik mostanában az időm, így néz ki, amikor megpróbálok „valami értelmeset csinálni”.
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr1002812453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása