Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2011.05.11. 20:12 α Ursae Minoris

Xperia

Címkék: munka kaland Stockholm

Végül tehát nem kaptam iPhone-t a cégtől, így (Anna tanácsára) egy Sony Ericsson X10-t (Xperia) kértem és kaptam a régi jó Nokia 3310 helyett.

Némileg rosszkor érkezett meg, mert ezen a héten rengeteg dolgom van (csomó értekezlet város legkülönfélébb pontjain, a maradék időben betegekkel is tele vagyok írva, közben még bizonyos papírmunkákkal is készen kellene lennem), a telefon beüzemelése pedig idő- és figyelemigényes dolognak bizonyult.
Először még azt sem találtam meg, hogy hogyan kell róla SMS-t küldeni, mert mindennek más rajta a logikája, mint amihez hozzá vagyok szokva. Az első fél napban gyűlöltem a telefont.
Sokat kellett kütyüznöm vele, de a végére sikerült az internetet is elindítanom rajta, megtanítottam rá, hogy ha valahol lát egy szabad Wi-Fi kapcsolatot, akkor csatlakozzon fel rá, sőt sikerült egy GPS app-et is letölteni rá, úgyhogy kb. két nap után már egész használható telefon lett belőle.
 
Sajnos ma elkövettem azt a hibát, hogy megkérdezetem a főnökömet, hogy (lévén az előfizetés is céges) szabad-e nekem egyáltalán interneteznem, GPS-eznem a telefonnal, amire a válasz természetesen NEM volt. Mondjuk hülye voltam, hogy megkérdeztem, mert máskülönben hivatkozhattam volna a jóhiszemű tévedésre, de most már ez is kiesett.
Pedig semelyik példaképem (Homer Simpson, Gaius Baltar vagy Grigorij Raszputyin) fejében sem fordult volna meg, hogy föltegyenek egy ilyen kérdést, vidáman és szemrebbenés nélkül használták volna a telefon mindenféle érdekes funkcióját.
 
 
Pedig már telepítettem egy rá egy jó kis geocaching alkalmazást is, ami tényleg nagyon szépen beazonosítja, hogy hol vagyok éppen, és mutatja a közelben elrejtett kincseket.
Mivel ma is szép idő volt (hétvégére viszont megint hideget mondanak), kihasználva a lehetőséget, elindultam a környékünkön megkeresni az elrejtett dolgokat.
Sziklákon kúsztam-másztam, viszonylag csekély sikerrel. Az egyik helyen találtam egy üres műanyagdobozt, erről némi jóindulattal még akár feltételezhettem is, hogy ez lett volna a cache, csak valaki kirámolta. Később aztán utánaolvastam a dolognak, és rájöttem, hogy félreértettem a feladatot. Ezen a helyszínen egy asztalt kellett volna találnom (egyébként láttam is, csak nem foglalkoztam vele), és egy, az asztalon lévő felirat lett volna a kulcs a következő koordinátához.
 
A másik helyen kutyagumit se találtam. Igaz, volt ott egy könnyen mászható fa, amin 4-5 méter magasan el volt helyezve pár deszka, lehet, hogy ott találtam volna a kincset? – Nem teszteltem le...
 
Ez most a nagy dilemma: folytassam ezt az újonnan (és gyengén...) indult hobbimat, vagy engedelmeskedjek a céges tiltásnak, és hagyjak fel vele.
Harmadik lehetőségként még szóba jöhetne a legprózaibb, és ezért legkevésbé valószínű megoldás: veszek erre a célra egy saját telefonkártyát, esetleg egy GPS-t.
 
 
 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr42896545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arom 2011.05.11. 21:24:20

A ládázás fizetős szolgáltatás? Mi is ládázunk, de ingyér.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.05.11. 21:29:04

@arom: Maga a ládázás nem, arra letöltöttem egy ingyenes alkalmazást, de a GPS kapcsolat lehet, hogy pénzbe kerül.
Meg az is lehet, hogy nem... Nem tudom.

arom 2011.05.11. 22:55:42

GPS-szel nem, úgyhogy nem lenne logikus, ha mobillal meg igen. Vagy de?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.05.14. 09:46:16

Én is eltöprengtem a geocoachingon, aztán komplikáltnak találtam, és hagytam a fenébe :-)
Talán a gombaszezonra aktiválom a GPS-t, de addig...

És ha már mobiltelefon, akkor Nokia N8: 12 Megapixeles kamerája (Carl Zeiss objektív) majdnem tökéletes eszköz Skandinak a pillanatképek készítésére.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.05.14. 09:55:26

Ja, ez történik ma, szombat 14-én Stockholmban.

Streetdance fesztivál a Medborgarplatsenen 12-13 között.

Evezős regatta a Djurgard kanálison 13.00-tól.

KTH Diákok díszes-vicces felvonulása, a Quarnevalen, 13.30 és 17.00 között a többek között a Valhallava:genen.

www.quarnevalen.se/

Csakhogy ide-oda cikázzon az ember.

:-)
süti beállítások módosítása