Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2013.12.15. 09:05 α Ursae Minoris

Filmes álom

Címkék: prostitúció álmok filmek

Az álmom elején egy Donald kacsa filmecskét néztünk, ami arról szólt, hogy be kell oltani a kacsát, de ő nem akar menni, így aztán lasszóval kell megkötözni, hogy el tudják vinni.

Utána (korántsem nyilvánvaló a kapcsolódás) ennek révén azon gondolkodtam, hogy van egy film, amiben a főszerepet játszó színésznő a forgatáson belesült a szerepébe, a film végső változatában pedig ezt így szándékosan benne is hagyták.
Azon gondolkodtam, hogy vajon melyik film lehet ez, és hogy ezt így, ennek az információnak az alapján nehéz lesz akár a Google segítségével is megtalálni.
Csak ahogy haladt tovább az éjszaka, úgy (továbbra is álom-állapotban) rájöttem, hogy ez Godard „Éli az életét” című filmje. Ahogy telt az idő és az álom, úgy lettem benne egyre biztosabb, hogy ez a helyes megoldás.

vivre sa vie.jpg

Reggel ébredés után természetesen az első dolgom volt a neten leellenőrizni a dolgot, bár elég biztos voltam benne (így ébren is), hogy jól emlékeztem.
Számomra kellemes meglepetés, hogy még a rendező neve is stimmel – ez finoman szólva nem szokott az erősségem lenni.
Az persze vitatható, hogy a színésznő valóban belesült-e a szerepébe, vagy pedig (mint az általam hirtelenjében megnézett oldalak írják), a kamerába való kitekintés is egy szándékos húzás, elidegenítő effektus, annak tudatosítása, hogy „ez csak egy film.”
Érdekes, hogy került ez most így elő. Láttam én ezt a filmet, kifejezetten tetszett is annak idején – dehát ennek már van vagy 25 éve...

A Donald kacsára pedig az a magyarázat, hogy tegnap este, nem sokkal lefekvés előtt mutatta meg nekem Lea a rajzfilm egyik régi epizódját, amit manapság nem olyan gyakran mutatnak be a tévében. Az oltás motívuma meg összefügghet egy nagyon kedves ismerősöm közelgő egzotikus utazásával, aki épp tegnap oltotta be saját magát kolera ellen.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr125693235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jucek 2013.12.15. 09:56:31

Hehhe...Gondold el...ez lenne idén a karácsonyi az SVT-ben!

Lady.Bird 2013.12.16. 20:57:03

én is elmesélem egy álmomat:

Pár napja azt álmodtam, hogy egy ismerős telefonját ellopták, és a tolvaj velem alkudozik telefonon, hogy 10000 ft-ért vegyem meg tőle - közben meg az én telefonom "közli", hogy pár perc múlva teljes adatvesztése lesz, és ki fog kapcsolni. A legrosszabb az volt az érzésben, hogy el voltam veszve, és az ismerősöm, akit meg kellett volna keresnem telefonnal, tudta csak, hogy hol vagyunk, nekem fogalmam sem volt.

Az egésznek a betetőzése, hogy míg máskor bekúszik az álomba az "ez úgyis egy álom" érzés, most felébredéskor is úgy éreztem, hogy soha nem fogok megkerülni :-))

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2013.12.17. 16:03:26

@Jucek: Igen, ez nagyon izgalmas lenne. :-)
Tekintve, hogy legutóbb már azt a jelenetet is kivágták, ahol a Mikulás ajándékai között egy néger baba szerepelt...

@Lady.Bird: Ez nem hangzik jól.
Elveszett (ellopott) telefon, elveszett adatok, elvesztett ismerős, te magad is el vagy veszve – az álomban földrajzilag, de egész konkrétan az álom-ébrenlét határán is.
Nem kell nagy analítikusnak lenni ahhoz, hogy felmerüljön a kérdés: tényleg ennyire elveszettnek érzed magad mostanában...?

----------------

Mellesleg ha már így álmodtam róla, ismét megnéztem ezt a filmet.
Furcsa, mert mégsem volt benne olyan jelenet, amire emlékezni véltem, hogy belezavarodik a színésznő a szerepébe.
Olyan viszont igen, hogy kinéz a kamerába. Valószínűleg erre gondolhattam.

Vagy talán mégsem, és egy egészen más filmben van ez a szerepből való kiesés? Majd talán Mormogi Papa segít, ha erre jár.

Lady.Bird 2013.12.17. 20:21:46

@α Ursae Minoris: erre nem is gondoltam - belegondolva, tényleg mondhatom úgy is, hogy néha elveszettnek érzem magam...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.12.17. 21:57:11

@α Ursae Minoris: Mintha én is láttam volna ilyesmit, de nincsen konkrét tippem :-(
Talán az Amerikai éjszaka lehetett.
Találtam belőle egy jó szöveget:
director Ferrand (François Truffaut): Making a film is like a stagecoach ride in the old west. When you start, you are hoping for a pleasant trip. By the halfway point, you just hope to survive.
www.imdb.com/title/tt0070460/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.12.18. 16:13:29

@α Ursae Minoris:
EZ egy 1932-es Filmhíradó részlete. Ha jól figyelsz, 1:06-nál egészen jól látszik az inkriminált baba :-)))
filmhiradokonline.hu/watch.php?id=406
Egyéb karácsonyi filmecskék:
1933: filmhiradokonline.hu/watch.php?id=866
1937: filmhiradokonline.hu/watch.php?id=2584

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2013.12.18. 20:04:34

@Mormogi Papa: Nagyon-nagyon aranyosak! Köszönöm szépen!

Ez az Amerikai éjszaka is érdekes filmnek tünik, viszont (nagy valószínüséggel) nem láttam, úgyhogy nem valószínü, hogy ez lenne a megoldás.

Aztán lehet persze, hogy mégiscsak a Vivre sa vie-re gondoltam, csak valamiért annak idején a kamerába kinézést értelmeztem magamban úgy hogy a színésznö "spontán" kiesett a szerepéböl.

@Lady.Bird: Ez nem hangzik valami jól. :-(
Elmeséled, hogy mitöl érzed magad elveszettnek?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.12.18. 21:59:44

@α Ursae Minoris: Nézd meg - ha lehet, akkor magyar szinkronnal.
Hogy miért? Mert több szinkronhang nem színésztől, hanem filmesektől származik :-) Legalább az eredeti szinkronban.
iszdb.hu/?szinkron=7369
Kern a kellékest alakítja, ha jól tudom.
www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=57
A film operatőrével forgattunk egy filmet, amit ő rendezett. Érdekes volt, jóformán majdnem az egyetlen SciFi kategóriájú valami, amiben dolgozhattam.
A szereplők között is akad érdekes :-)
www.imdb.com/title/tt0092070/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm
Ő maga:
www.imdb.com/name/nm0005723/?ref_=fn_nm_nm_1

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.12.18. 22:07:55

A film francia díszlettervezője művészember volt - ezen kívül nem is dolgozott filmekben. Mivel a magyar díszlettervező is festett, jó barátságba keveredtek. Később több alkalommal is rendeztek találkozót a két ország képzőművész hallgatóinak :-)
A film kapcsán ismerhettem meg egy másik vizionáriust - sajnos csak közvetve - aki szintén forgatott filmet, mégpedig saját képregény-folyama alapján. Nem korszakalkotó remekmű, de igen érdekes...
www.imdb.com/name/nm0082094/?ref_=fn_nm_nm_1
és www.imdb.com/title/tt0314063/?ref_=nm_flmg_dr_1
süti beállítások módosítása