Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2017.02.02. 22:10 α Ursae Minoris

Nárcizmus

Címkék: munka alkohol

Felkértek rá, hogy tartsak a klinikánkhoz tartozó rezidenseknek (szakorvosjelöltek, svédül: ST-läkare) egy előadást az addiktológiai járóbetegellátásról. Vagyis arról, amit nap mint nap csinálok, az alkoholisták és a drogfüggők kezeléséről a rendelőnkben.

Nincs is ezzel semmi probléma, gond nélkül tartok én előadást a legkülönfélébb témákról, ha úgy adódik; tudok, sőt szeretek emberek előtt beszélni.
A feladatban az volt egy kicsit elgondolkodtató, hogy ezek az fiatal orvosok mind a mi (addiktológiai) klinikánkon dolgoznak, és a „forgó rendszer” keretében a túlnyomó többségünk már volt a járóbetegellátásban is. Úgyhogy kicsit attól tartottam, hogy mindazt, amit mondhatnék, ők már rég tudják, és nem fogok semmi újjal sem szolgálni.
De nem baj, egy kis ismétlés, rendszerezés talán akkor is jól jön nekik.

Megtartottam az előadást, majd utána tudásfelmérő tesztet is csináltattam velük.
Egy internetes szavazórendszer segítségével válaszolhatták meg névtelenül a feleletválasztós kérdéseimet. Hat kérdés volt, részben konkrét tényekre vonatkozóak, részben esetismertetések, afféle „mit tennél ezzel a beteggel?” jelleggel.

A hetedik kérdés pedig így hangzott:

És végül, teljesen anomím módon: Mit gondolsz az előadóról?

 

A. Csúcs volt! Remélem, hogy majd az ő rendelőjeben dolgozhatok, amikor kész vagyok a szakorvosképzéssel.

B. OK volt. Egy értelmes előadás, releváns információkkal.

C. Hmm... Kicsit közönyös volt. Az előadás nem szolgált semmi újdonsággal.

D. Teljesen pocsék volt. Két órát elpazaroltam az életemből.

E. Egyik sem a fentiek közül. Majd később, más formában közlöm a véleményemet.

Összesen 15 ember válaszol a tetsztkérdésekre – nem az összes résztvevő, mert nem volt kötelező, meg a válaszadáshoz némi technikai ügyeskedésre is szükség volt a mobiltelefonnal.

A hetedik kérdésre tízen válaszoltak A-val, négyen pedig B-vel. Tulajdonképpen egész jó eredmény, nem is tudom mihez kezdenék hirtelen tíz új szakorvossal a rendelőmben.
Egyvalaki viszont C-vel válaszolt. Érdekes egyébként, hogy míg a legtöbben csaknem hibátlan választ adtak a tudásfelmérő kérdésekre, addig pont ez az egy versenyző a hatból négy hibás választ adott (lásd itt alant – értelemszerűen a zöld szín jelzi a helyes válaszokat). Szóval elvileg pont neki még szolgálhatott is volna újdonsággal az előadás (ha figyel...).

valaszok.jpg

Másnap egyébként egy másik fellépésem is volt.
Az itteni magyar Katolikus Kör kért fel, hogy tartsak nekik egy előadást. Valamiről.
Cserébe meghívnak egy jó magyaros vacsorára (kolbászos fasírozott, savanyú uborkával).
Itt egyszerűbb dolgom volt, könnyebben tudtam újdonsággal, érdekességgel szolgálni. Az alkohol- és drogfüggőségről beszéltem általánosságban. Igyekeztem úgy tartani az előadást, hogy adott esetben elgondolkozhassak a saját függőségükön is. Kiosztottam egy alkoholprobléma-felmérő tesztet is közöttük (AUDIT).
Kedves, aranyos társaság volt (jobbára nyugdíjasok), és utólag is pozitív visszajelzéseket kaptam tőlük.

Szóval minden egész jól sikerült.

De az azért csak bosszant egy kicsit, hogy a rezidensek közül miért szavazott egy ember C-vel... :-)

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr7912178846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2017.02.03. 11:17:49

Ha tévesen válaszolt és unta magát, akkor tán más szakterületet kellene választania.
Persze ha ere van a legnagyobb szükség arrafelé... mondjuk Izlandról már hallottam effélét.

Jucek 2017.02.03. 22:22:52

Vagy csak táncoltatta az ujait a billentyüzeten... ;)

arom 2017.02.03. 23:09:38

Ha csak dicséretet akartál hallani, nem kellett volna 5 válaszlehetőséget adni. ;)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2017.02.04. 08:44:00

@Mormogi Papa: Mármint mire gondolsz? Hogy unott emberekre van a legnagyobb szükség Izlandon? :-)
Vagy arra, hogy olyan nagy a szükség az addiktológusokra, hogy bárki jöhet, aki hajlandó csinálni?
Ez utóbbi majdnem igaz is lehet, de pont a mi klinikánkon az utóbbi időben nagyot fejlődött a rezidensképzés. Korábban például jópár magyar frissdiplomás orvost csábítottunk ki. Talán nekik is köszönhetöen mostanra annyira jó hírünk van, hogy minden rezidensi helyünk be van töltve, söt többen jelentkeznek hozzánk rezidensnek, mint ahányat fel tudunk venni, úgyhogy válogatnunk kell közülük.
Ezzel együtt kész szakorvosból (még) hiányunk van.

@Jucek: Hát igen. Én is remélem, hogy csak erről van szó. :-)

@arom: Na de én ráadásul *őszinte* dicséretet akartam hallani, ezért kellett az öt válaszlehetőség. :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2017.02.04. 11:15:07

@α Ursae Minoris: Úgy hallottam, hogy a hosszan tartó napfénytelen tél miatt ott igen sok az alkoholista. Más nem ugrott ba.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.02.04. 17:59:36

Képzeld magad a C-t nyomó rezidens helyébe...

Elmész egy pasas előadására, kitöltesz egy tesztlapot. Megkapod az eredményt... és kap az önbizalmad egy bazi nagy tövist. (Svédből, szabadon fordítva.) Még magadhoz sem tértél, és a pasi eléd nyom egy véleményező kérdőívet.

Mit, hogy az ő rendelőjébe dolgozzak? Milyen releváns információ? Egyre sem emlékszem, nem látszik a tesztből?

Tudod mit? Az anyád, az...

Én azóta nem tartok előadást - nem is hívnak, szóval más oka is lehet - amióta a Bpesti Műegyetemen amfiteátrumában "alva kaptam" a társaságot.

Diákat vetítettem a sötétben - a pásztázó elektronmikroszkóppal készült fényképeket úgy jobban lehetett látni - és amikor a diák elfogytak, akkor felkattintottam a villanyt. Keresztül kasul, egymásra dőlve aludták a mézes álmunkat a professzor bácsik, és a tölteléknek behajtott diákok.

Rémes zavaromban először le akartam kapcsolni a villanyt, de ahogy sorra ébredeztek, úgy vált egyre kevésbé jó ötletnek. Emlékszem, milyen gyorsan búcsúztam...

Francekellregisztralni 2017.02.05. 14:21:43

@Hobbiszakács:
Szerintem ezt azert ne feltetlen vedd magadra, bar te tudod a korulmenyeket.
En egyszer "ezer vattos" lampaval a fejem folott az elso sorban epp csak nem az eloado oleben ultem es megis olyanokat bolintottam, majd leestem a szekrol. Szerencsetlen ugy minden harmadiknal elrendelt egy szunetet.:D Nem votl mit tenni, nem volt oxigen a helyisegben eleg.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2017.02.05. 17:34:58

@Mormogi Papa: Ja, értem. Ez Svédországra is igaz, de már talán nem annyira tragikus a helyzet.
A több évtizedes szigorú alkoholpolitika azért megtette a hatását.

@Hobbiszakács: Tetszik ez az elemzés.
És nagyon jó a történeted, köszönöm szépen! :-)

@Francekellregisztralni: Szeretettel köszöntelek a blogomon!
Remélem, visszatérő olvasóm leszel. :-)
Ha jól sejtem a feed alapján, akkor Norvégiából írsz.
Ezt a blogot annak idején még pont a norvég kalandjaim kapcsán kezdtem írni (innen a Noreg a címben), úgyhogy külön a figyelmedbe ajánlom a norvég témájú posztjaimat:
noreg.blog.hu/tags/Norv%C3%A9gia
Köszönöm a linket Dunning–Kruger hatásról. Azt a mondást ugyan ismertem, hogy „Az a baj a világgal, hogy a hülyék biztosak a dolgukban, az okosak meg tele vannak kétségekkel”, de azt nem tudtam, hogy ez egy tényleges kutatásokkal is alátámasztott, tudományosan leírt jelenség.

Csodabogár 2017.02.05. 22:56:12

Megnyugodtam, miután kitöltöttem az alkohol tesztet. Mérsékelt ivó vagyok. Még az életemben nem ment le a torkomon tömény ital, viszont az elmult 10 évben naponta megiszunk az Emberrel 1 pohár pezsgőt. Nem kevesebbet és nem többet.
Jó is lenne ha javulna a svéd helyzet, mert volt szerencsém néhány skap sypare-hoz. KTH-n dolgoztam és mindig kaptunk a szociális hivataltól u.n. munkaerőket.

Az az egy rossz osztályzat meg ne izgasson, majd legközelebb ügyesebben teszed fel a kérdéseket.:-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2017.02.07. 18:05:22

@Csodabogár: Most a nagyobbik lányom révén nekem is van némi rálátásom a KTH társadalmi életére. :-)
Érdekes, hogy (legalábbis az én időmben) a Budapesti Műszaki Egyetemet is ivós-bulizós helyként tartották számon. Lehet valami a mérnökökben, ami vonzza a piát...

Csodabogár 2017.02.08. 18:07:58

@α Ursae Minoris: Nem a hivatalos személyzet ivott, hanem mindig kaptunk a szocial ellátótól, már nem jut ezsembe a svéd neve, kisegítő alkalmazottakat. Nos azok mind alkoholisták voltak. Kivéve egy lengyel disszidenst, aki előadta, hogy 4 nyelven beszél, de ebből egy szó se volt igaz.:-(
Illetve lehet, hogy franciául tudott, de arra pont nem volt szükség.

Csodabogár 2017.02.08. 18:09:38

@Csodabogár: A mérnököket meg megvédem. Eddig kizárólag mérnökökkel éltem együtt egyik se ivott, bezzeg az orvos barátaim!:-)
süti beállítások módosítása