Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2012.11.25. 17:50 α Ursae Minoris

Szabadság 4. – Összegzés

Címkék: munka filmek Stockholm

Jól telt a szabadság, de gyorsan elment, noha (vagy: pont azért, mert) elég sokmindent csináltam.

Dolgoztam is egy kicsit – volt három különféle értekezlet, megbeszélés, amiről azt gondoltam, hogy olyan fontos, hogy még szabdság alatt is el kell rá menni.

Nem álltam meg, hogy a céges levelezésbe, meg a számítógépes kórrajzrendszerünkbe is bele-bele ne nézzek időnként.

Egyik éjjel meg telefonügyeletes voltam, hívogattak is rendesen – előnye volt viszont, hogy az egyik magyar kolléganő pont reggel hétkor, az ügyelet vége felé hívott be az osztályra, így aztán munkánk végeztével együtt jöhettünk haza (ő is itt lakik Skarpnäckben), máskor úgyis ritkán adódik alkalmunk beszélgetni.

Voltam (több nekifutásban) geocachingelni, összesen 6 ládát találtam most meg.

Négy SF filmet kölcsönöztem ki a hét elején, ebből hármat tudtam megnézni, egyik sem volt nagy élmény: a „Things to come-ról már írtam; a „Lost in space kifejezetten szar; a „Primer valószínűleg egész jó film, viszont olyan bonyolult időhurkokat képeznek benne az időutazó főszereplők, hogy sajnos nem voltam képes követni – ezt majd még kétszer-háromszor meg kellene nézni, hogy összeálljon a kép.

A japán fürdőről már meséltem.

Csütörtökön volt a Stockholmi Magyar Kamarakórus jubileumi koncertje – mivel újabban Jucus is ott énekel, így elmentem – egészen jó kis műsor volt, nagyon ügyesek voltak.

stomako.jpg

Egyik este söröztem egy magyar lánnyal, szombaton pedig az itteni magyar baráti körünk tartott egy úgynevezett julbord-ot (karácsonyi svédasztal) az Óvárosban.

A hét elején úgy képzeltem, hogy majd a különféle szakrális tevékenységekre is lesz időm, de ez aztán nem valósult meg különösebben nagy mértékben.

Szóval tartalmas hét volt.
Igazából szívesen maradnék még egy kicsit idehaza...

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr474924845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.11.29. 20:40:03

Azt áruld el, hogy hol találsz olyan lányt, aki szereti a sört? Mert nekem eddig még nem sikerült.

Megkérdezted előtte, hogy nem-e bort szeretne?

:-))

Lady.Bird 2012.11.30. 16:59:23

@skandikamera: (jelentkezem, hogy szeretem a sört, bár már korántsem vagyok lánynak mondható - ráadásul a sört narancsszörppel szeretem a legjobban, de magában is lecsúszik nyáron)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.11.30. 19:05:57

@skandikamera: Ó, bőven vannak a környezetemben ilyen lányok, akik nagyon is szívesen eljönnek velem sörözni, sőt, ők sürgetnek, hogy mikor megyünk legközelebb. Az is lehet persze, hogy nem is a sört szeretik, hanem az én társaságom ennyire lenyűgöző, hogy a kedvemért még a sört is megisszák, de ha így van, az még jobb...
Nem, a bort nem szoktam felajánlani. Viszont jobban belegondolva, pont ez a múlt szombati lány valóban nem sört ivott, hanem inkább cidert szopogatott helyette.

@Lady.Bird: Nagyon helyes, bár ez a narancsszörp-dolog kicsit azért elriaszt.
A „lány” szót tág értelemben szoktam használni, nálam te is beleférsz ebbe a fogalomba.

Lady.Bird 2012.12.01. 08:07:17

@α Ursae Minoris: valahol már elmagyarázták nekem ezt a narancsszörpös dolgot, elvileg az angoloknál ennek neve is van, úgyhogy annyira nem vagyok elvetemült (tudod, van mostanában ez a gyümölcsízű sör őrület, ebbe ez is beleillik)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.12.01. 11:08:28

@Lady.Bird: Találkoztam hajmeresztőbb kombinációkkal is. Régesrégen kólával kevert vörösbort ittunk. Lecsúszott.
:-)

@α Ursae Minoris: "bőven vannak a környezetemben ilyen lányok" - Hm... most jut eszembe, hogy rég nem változtattam környezetet. Szólj majd, ha meguntad és cserélni akarsz...
:-))

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.12.01. 11:21:35

@skandikamera: Vadásznak hívták. Nem volt az olyan rég, gimnazisatakoromban is ment ez a kombináció, de az sem lepne meg, ha még mindig élne odahaza ez a hülye szokás.

Nos, szívesen szólok. :-)
Sőt, ami azt illeti, éppen ma (szombaton) tervezünk egy kicsit kibővítettebb sörözést (több, a blogomon korábban már említett lány is jönni készül), szívesen látunk téged is.
Délután 4 óra, Gamla stan a provizórikus terv...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.12.02. 14:48:59

@skandikamera: @Lady.Bird:
A poszthoz kapcsolódóan - ha netán érdekel titeket - fölkerült egy klip a Youtube-ra az említett koncetröl (részlet):
www.youtube.com/watch?v=2ojEYmGO1nw

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.12.02. 22:18:22

Panaché :-)
fr.wikipedia.org/wiki/Panach%C3%A9
Ez is sör-koktélokkal indít:
fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_cocktails_par_type_d%27alcool

Egyszer ittam ilyet (meghívtak):
Tango : Bière et sirop de grenadine.

Iható volt - hidegen :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.12.02. 22:21:33

Érdemes az angol lapot is megvizslatni - nem olvastam végig én sem :-)
en.wikipedia.org/wiki/Shandy
de a sörkoktélok neve egészen meglepő...
itt: en.wikipedia.org/wiki/List_of_cocktails
Black Velvet
Boilermaker
Flaming Dr Pepper
Gose
Hangman's Blood
Irish Car Bomb
Michelada
Porchcrawler
Sake Bomb
U-Boot
Lola-Lola
süti beállítások módosítása