Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2010.11.29. 10:26 α Ursae Minoris

Mετανοια

Címkék: hideg ételek Norvégia Eszter

 

 

Most a vasárnapomról mesélek.

Elmentem misére. Van itt katolikus templom, egy aranyos, pici kis fakápolna. A hívek között pedig érdekes módon nem csak színesbőrűek és (lengyelnek tippelt) fiatal házaspárok voltak, hanem pár norvégnak látszó idősebb bácsi és néni is. Na mindegy, most nem kezdtem el ismerkedni.

Mise után elindultam a híres Trondenes kirke irányába, de amikor egy idő után megláttam egy táblát, miszerint még 2 kilométer van hátra, úgy döntöttem, hogy jobb lesz inkább visszafordulni (elég hideg volt ismét).

 

Aztán elmentem a múltkori ebédelőhelyre, találomra kiválasztottam egy ételt, ami olyan norvégosnak tűnt (lutfisk). Hát, amit kaptam, arról el is tudom képzelni, ahogy egy –  a külvilágtól félévre elzárt – halászcsalád fogyasztja, hogy erőt gyűjtsön a következő vízreszálláshoz a hóviharban.

A tányér alaposan meg volt rakva olyan öklömnyi nagy, félig átsütött, kocsonyás állagú halcupákokkal. Hozzá a personalkantinéból már ismert zöld pép (most azt gyanítom, csicseriborsóból készülhet), főtt krumpli, párolt répa, valamint egy kis tányérkában a zsírjában bőségesen tocsogó töpörtyű.

Kapásból elfogott a hányinger.

Viszont amíg vártam az ételre, éppen  arról olvastam a helyi újságban, hogy milyen sok a halálos baleset a halászhajókon. Így aztán arra gondoltam, hogy ha már valaki az életét kockáztatta azért, hogy nekem ez az izé az asztalomra kerüljön, akkor mégiscsak muszáj belőle ennem. Próbáltam legyömöszölni magamba annyit, amennyit tudtam, de egy idő után úgy godlotam, hogy itt is bölcsebb lesz időben visszavonulni. Inkább kértem egyet az ínycsiklandozó desszertekből, amik a pulton sorakoztak, és az tényleg finom volt.

 

A hazaúton pedig rábukkantam az Odd Fellows székházra is – ezek szerint ebben a csöpp kis városkában egész tartalmas (titkos-) társasági élet zajlik.

 

Este még bejöttem a számítógéphez, látom ám, hogy a leveleim között vár rám egy 58 oldalas jogi szöveg, amit Eszter írt az LPT (a pszichiátriai kényszergyógykezelésről szóló svéd törvény) előírásról, így aztán ennek az átnézésével megvolt a tartalmas programom estére is.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr632480632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Inta omri 2024.01.16. 16:30:57

Brutál egy kaja lehetett
süti beállítások módosítása