Friss topikok

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2014.03.09. 17:18 α Ursae Minoris

Geocaching kirándulások 1. – Rīga

Címkék: geocaching Lettország Jucus

(Jó, magyarul egyszerűen csak Riga, de milyen jól néz már ki az a vízszintes vonal az i betűn, nem? Egyébként a név kiejtése lettül [ríga], szóval kicsit fura is, hogy a magyarul rövid i-vel ejtjük.)

Persze korábban is mentem már ide-oda a geocaching kedvéért, egy-két alkalomról írtam is a blogomon, de most itt az ideje, hogy a legfrissebb utazás kapcsán kapcsán sorozatot is indítsak a témáról.

Talán egy volt zsinagóga.jpg

Azt gondoltam ugyanis, hogy a megtett kilométerek, valamint a meglátogatott országok számát is bővíthetném azzal, ha elutaznék valahová a szomszédba ládákat keresni.
Egy ideje elméletben már beszéltünk Jucussal arról, hogy elmehetnénk ebből a célból Észtországba vagy Lettországba, de végül ez a mostani út egy elég hirtelen (kb. egy héttel ezelőtti) döntés eredménye volt, amikor láttuk, hogy mind Jucus, mind én szabaddá tudjuk tenni magunkat péntekre (+ egyikünk sem dolgozik hétvégén, ami nálunk nem is annyira magától értetődő).
A célállomás majdnemhogy pénzfeldobás kérdése volt, de mivel Tallinnban már jártunk mind a ketten (úgy nyolc éve), így Rigát választottuk. Én ugyan jártam már ebben a városban is, de olyan régen, hogy ez akkor még Szovjetunió volt.

Fekete fejek - az elnöki palota.jpg

Szóval kellemeset a hasznossal, hajókázás, városnézés, kirándulás Jucussal, közben pedig pár ládát is meg tudunk keresni. Ez utóbbi egyébként az előbbinek is hasznára van, mert a városban a ládák gyakran amúgy is a nevezetességek közelében vannak elhelyezve, így a geocachingelés egyben segítséget is jelent az útvonal optimális megtervezéséhez.

Stockholmból naponta indulnak (hatalmas) hajók különféle irányokba, olyan utazási lehetőséget (is) felkínálva, hogy egyik éjszaka megy a hajó odafelé, a célállomáson tölthetsz egy napot, majd a következő éjszaka megint a hajón alhatsz.
Az odafelé vezető úton valami jó nagy hullámokat kaptunk, így az időmet főleg hányással töltöttem. Nem könnyített a helyzetemen az sem, hogy kicsit korábban (még a vihar előtt) telezabáltam magam a vacsoránál, majd megittam egy meglehetősen gyanús állagúra sikerült mojitót is.
A valamivel (de nem sokkal) jobb állapotban lévő Jucus gyógyszer, zacskó és információk beszerzésével igyekezett enyhíteni a helyzeten. A magam részéről ezen a ponton nagyon-nagyon hülye ötletnek éreztem ezt a hajókirándulást, nem is értettem, hogy juthatott ez az egész az eszembe.
Valamint nagy tisztelettel gondoltam Rogerre, aki ennél jóval kisebb hajóval nekivág jóval viharosabb tengereknek, és ott nem csak az a dolga, hogy egy kényelmes kabinban túléljen valahogy, hanem kemény intellektuális és fizikai erőfeszítéseket tesz a vitrolás irányítása érdekében.

Ez a ház valamiért tetszik nekem.jpg

De másnap már jól voltunk, szép lett az idő, szilárd talaj lett a lábunk alatt.
Megtaláltunk nyolc ládát – ezekről igazából nincs sok írnivalóm, elég fantáziátlanok voltak (zömmel kis csövecskék, különféle ablakpárkányok alatt, feltehetőleg jobbára ugyanazon ember által kihelyezve). Az egyikhez azonban egy érdekes, kellemes történet kapcsolódik. A „Három testvér” nevű épületegyüttes (és helyi nevezetesség) párkányán volt a ládácska. Az épület előtt pedig két rokonszenves fickó adott elő fúvóshangszerekkel valami olyas zenét, amit Jucussal magunk között „bús-borongós, cseh hangulatú” jelzőkkel illettünk.
A keresgélésünk nem kerülte el a zenészek figyelmét. Jucus beszédbe elegyedett velük, többek között megemlítve, hogy magyarok vagyunk. Erre a két fickó eljátszotta nekünk, hogy „Az a szép, az a szép, akinek a szeme kék...”

az egyik testvér a háromból.jpg

Az egyik testvér a háromból

A város (vagyis tulajdonképpen csak a történelmi belváros, hiszen nem nagyon hagytuk el ezt a részt) kapcsán az volt a benyomásunk, hogy minden olyan kicsi, aranyos, meghitt.
A nemzeti színház akkora volt, mint egy kis vidéki kamaraszínház.
A parlament épülete mellett (ami szintén nem volt túl nagy), közvetlenül a sarkon állt valami nővéreknek a rendháza, az átellenes sarkon pedig egy pici szentségimádó kápolna, ahol napi 24 órában van kitéve az Oltáriszentség. Ide is betértünk egy kicsit.

Kolostor. A bekamerázott fal a parlament épülete.

Hazafelé jövet, este, amikor elhagytuk a folyótorkolatot, a hajó egy móló mellett haladt el, ami hosszan benyúlt a tengerbe.
Azt láttuk, hogy egy ember megy előre a móló mentén, többen meg már ott álldogálnak valahol előrébb. Gondolkoztunk rajta, mit csinálnak vajon. Nem horgásztak. A móló végén állt ugyan egy pici világítótorony (ott ügyködött is valaki), de annak karbatartásához aligha kell ennyi ember.
Éppen alkonyat volt, így arra jutottunk, hogy ez egy helyi napimádó/pogány szekta lehet, akik így búcsúznak a horizonton épp lenyugvó Naptól – erre az időponton túl a helyszín is pont ideálisnak tűnt.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.03.09. 20:28:48

Kellemes helynek tűnik - főleg így, szovjettelenítve :-P
A vitorlázás ráadásul más veszélyeket is rejt - főként, mikor nincsen szél. Ha kifutottál a partról könnyű nyári cuccban, és nincsen kajüt; akkor bizony könnyen összejön némi napszúrás. Ha viszont van szél, akkor torokgyuszi, miegymás :-P

piszt-ráng 2014.03.10. 02:26:51

Geocaching ügyileg járatlan vagyok így felmerült bennem,mozgó járművön-hajó-lehet láda?Újra elolvastam a Hajnali űrutazást akkor sem tudom,hogy a bolygónkon mi a szabály.

estrella_ 2014.03.10. 15:50:47

Majd' tíz éve töltöttem egyszer pár órát Rigában, és kellemes emlékeim maradtak a városról, kivéve a kijutást. A jó lettek akkoriban nem voltak felkészülve arra, hogy nem helyi népek autóval szeretnék elhagyni kies városukat, ugyanis egy fia útjelző nem volt sehol. Az izgi az volt a dologban, hogy jegyünk volt a pár órával később induló tallinni kompra. Végül egy autós, akivel nagy nehezen sikerült megértetni magunkat, kivezetett minket, aztán persze cirka 150-es átlagsebességgel kellett lenyomni Tallinnig az utat. :D

A tengeribetegség miatt részvétem, szar ügy, ha az ember nem láthatja a horizontot, mert pl. éjszaka van.

Bartush 2014.03.10. 18:53:22

@piszt-ráng: nem lepődnék meg. Olyat tudok, hogy pl villamoson kell vmit megszámolni ahhoz, hogy meglegyen a végláda koordinátája (illetve több járműre kell felszállni érte).
Emlékeim szerint pár éve találkoztam emberen levő kóddal, ő egy élő travelbug volt.
Vannak érdekességek.

Riga nagyon szép. Nekünk pár megtalálásunk van ott.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.03.10. 21:18:36

@Mormogi Papa: Bizony, bizony...
Vitorlásásból annyi épp elég is volt, amikor nyáron Roger elvitt minket pár órára egy közeli öbölben keringeni egy kicsit. Tényleg, írtam arról a kirándulásról egyáltalán? Tartok tőle, hogy nem. Mindenesetre az jó volt, szép volt az idő, és optimális az a három-négy órányi út. Ez így elég is volt nekem. :-)

@piszt-ráng: Az űrhajós cache esetén konkrétan a kazahsztáni űrkikötő koordinátái vannak megadva.
Hajót, mozgó járműt vagy úgy tudnék elképzelni, amint @Bartush: is írta, hogy fel kell szállni, és ott valamit megnézni ahhoz, hogy kiszámold a végkoordinátát – vagy pedig elvileg lehetne még egy Letterbox típusú láda. Ezek úgy működnek, hogy van egy startpont koordinátákkal megadva, de onnantól még valamilyen további utasítást kell követned (olyasmit, hogy mondjuk: Indulj el a kövezett úton, menj el az első tölgyfáig, ott fordulj balra, és keressél egy piros kaput).
Egy ilyennek a keretében elvileg el tudnék képzelni egy olyat, hogy itt szállj fel a hajóra és ott keresd meg ezt meg azt...

Az emberen lévő kódot hogy kell érteni? Rá volt tetoválva?
Sapkásat már láttam, névtáblás meg nekem is van.

@estrella_: Örülök neki, hogy itt is jártál, így van egy (újabb...) közös pont. :-)
Akkor ha jól értem a sztoridat, a kalauzolással együtt sem értétek el végül a kompot, azért kellett üldözőbe vennetek a hajót, hogy legalább a következő kikötőben beérjétek?
Ja, sötét éjszaka volt...
Akkor tényleg odavoltam rendesen (meg nagyjából mindenki a hajón), de másnapra már jobb lett, ahogy csendesebb vizekre (a rigai öbölbe) értünk.

Bartush 2014.03.10. 21:42:36

@α Ursae Minoris: Az alkarjára volt tetoválva. Láttam még olyan travel bugot, hogy feltépőzárazható volt az ingre a kis textilnyag rajta a kóddal.

estrella_ 2014.03.13. 09:19:31

@α Ursae Minoris: Nem-nem, eleve Tallinnban kellett elérnünk a kompot, és el is értük, de nagyon sok speedeléssel.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.03.14. 18:10:17

@estrella_: Ja, akkor félreértettem, Azt hittem, Tallinnba *menö* kompról volt szó...

@Bartush: Az alkaron persze nem olyan szembeötlö, külön mutogatni kell.
Arra gondoltam, akkor már milyen poén lenne a homlokra tetováltatni...
Én persze ehhez túlságosan gyáva meg akármi vagyok, nem fogok semmit sem tetováltatni sehova - viszont az eszembe jutott, hogy egy event-re (vagy valamikor akár csak úgy, a poén kevdéért) felírhatnám a névjegy TB-m kódját a homlokomra filccel.
Aki tudja miröl van szó, az értené... :-)