Friss topikok

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2011.01.17. 08:00 α Ursae Minoris

ประเทศไทย 2. – Utazás

Címkék: utazás Thaiföld

A Thai légitársaság kellemes csalódás volt a számomra. Az utóbbi időben megszoktam, hogy a „rendes” légitársaságok (az esetemben: SAS, Malév) sem sokban különböznek már a fapadosoktól (Ryanair, Norwegian): A drágább jegyért cserébe eseleg sűrűbb járatindítást kap az ember, de ételként legjobb esetben valami hűtőből előrántott sonkásszendvicset adnak, de gyakran azt is csak pénzért.
Úgyhogy a Thaifölddel kapcsolatos kellemes meglepetések már a repülőn kezdődtek. Minden úgy működött (sőt, még úgyabbul), mint a repülés hőskorában: Kedves, mosolygós légikisasszonyok, párna, takaró, fülhallgató (aminek használatáért nem kértek külön pénzt, ellentétben pl. a Kanári-szigeteki charterjárattal két éve) – igaz, a hangszórók a mi sorunkban konkrétan nem müködtek, másrészt viszont úgyis csak valami propagandafilmet lehetett volna nézni a királyról, meg az épülő, fejlődő Thaiföldről. :-)
Illetve állítólag később (amikor már aludtam) még levetítettek egy részt a Bones-ból – gondolom, ezzel sem vesztettem sokat.
Volt kétszeri meleg étel, folyamatosan hozták az (ingyen) italt, végig készségesek, aranyosak voltak.
A mosdó virágokkal volt díszítve, a szélére pedig a szappanon kívül parfüm is ki volt téve.
Kellemesen telt a repülőút Bangkokba (amit persze jelentősen megkönnyített az, hogy bevettem egy Zopiklont, így aztán aludtam csaknem végig).

A megérkezéskor kicsit izgalmas volt, hogy nem kaptunk információt arról, hogy innen hogyan tovább. (Elképzeléseimmel ellentétben) nem állt ott senki kis táblácskával, hogy „Apollo - Koh Chang”, valaki odavetette ugyan, hogy „indulási oldal, F”; csakhogy a nevezett helyen aztán végképp nem várt ránk senki. Ott ugyan állt egy szép nagy sor, akik szemlátomást becsekkolásra vártak, de nekünk senki sem mondta, hogy repülővel kéne továbbmennünk (noha ez kétségkívül kézenfekvő megoldásnak tűnt), és főleg nem kaptunk semmiféle jegyet a továbbutazáshoz. Zavarunkat fokozta, hogy a sorban állt egy svéd család, akik ugyanazzal az utazási irodával utaztak ugyanoda, és nekik viszont volt repülőjegyük. A stockholmi iroda persze nem vette fel a telefont, hiszen Svédországban ekkor éjfél volt.
Végül egy helybeli bíztatására (és jobb ötlet híján) végigálltuk a sort, és jegy nélkül is be tudtunk csekkolni a Tratba menő járatra.
Innentől már ismét minden igen kellemes volt. Afféle játékgéppel utaztunk, és a trati repülőtér is igen aranyos volt. A képrejtvényben már láthattátok. Kis nyitott épületek, a repülőtől az érkezési oldalra pedig busz helyett afféle kisvonat szállított minket, amilyennel (pl. a Margitszigeten is) városnéző turisták szoktak mászkálni.

Tratban aztán minibusz várt ránk (itt már olajozottan működött minden), ami elvitt (egy kompozás közbeiktatásával) Koh Chang-ra, ahol laktunk.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.17. 11:27:06

Szép napot!
Nagyon "aranyos", amiket írsz, az utazással kapcsolatban. Ha visszafordítom, mint egy másik "szakembernek" a lényeget, akkor annyira tipikus, ha egy utazási irodánál rendelnek csomagtúrát az utasok, akkor úgy képzelik, hogy egy dzsin végig követi őket, és lesi az óhajaikat...:)
Azonnal felelősségérzetüket, és önállósáukat vesztik:)
...senki nem mondta, nem tudtuk...ez nem olyan biztos! Csak az utasok a "dzsin miatt" nem figyelnek és nem kérdeznek:)
Ezt most csak általánosságban írtam, nem szúrka-piszka volt! :)
Nálam ez a "szakmai ártalom" (Magyarország második legnagyobb, vidéki idegenforgalmi vállalatát vezettem 20 évig, csak egy éve "szálltam ki") remélem én sem riasztottalak el...:)

A tegnapi zárszavaidra reagálva, valamint a mai nyitószavaim tükrében, lenne miről beszélgetnünk!
:)))

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.17. 11:39:13

@nemvagyokmesterszakacs: Nem vagyok én annyira önállótlan (mint hiszed...), nyilván valahogy mindenképpen megoldottam volna a helyzetet.
De tényleg az utazási iroda hibázott, a helyi (svéd) képviselövel még aznap megtárgyaltuk a dolgot, megmutattam neki, milyen papírokat kaptunk, azután ö is utána nézett, milyen e-maileket küldtek nekünk, majd másnap (vagy harmadnap) elismerte a hibájukat, és elnézést kért a mulasztásért.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.17. 13:09:49

@α Ursae Minoris: Egyenlőre nem vontam le messzemenő következtetéseket önállóságoddal kapcsolatban!
A Thai Airways valóban kitűnő szolgáltatásokat nyújt, kiemelkedőeket ebben a térségben. Most utána néztem Koh Changnak, de még nem jártam ezen a szigeten, de a környéken sem.
Nagyon szeretem a thai feelinget, biztos vagyok benne, hogy sok minden elvárázsolt Benneteket ezzel kapcsolatban, de nem akarok előre szaladni (jellemző rám, hogy mindent egyszerre, és azonnal szeretnék...csinálni is, és elmondani is:), szépen kivárom, míg tovább mesélsz!
Az utazásszervezőt már kipipáltuk!

Vincent Le Roy 2011.01.21. 21:44:09

Na de Oszibacsi!Misszbrukaztal egy kis benzot??

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.22. 09:11:52

@vincent Le Roy: Kémiai értelemben nem benzo. :-)
Elvileg a melatonin lenne az ajánlott szer jetleg ellen, de a svédek valamiért nagyon rettegnek a Circadintól, a FASS-ban indikációnak az 55 év felettiek alvászavara van megadva, úgyhogy azt nem mertem felírni magamnak.

Vincent Le Roy 2011.01.22. 10:36:58

De kabitoszer ez is :))raadasul a benzodiazepincsoportba tartozik, megha kemialig nem is tartalmaz benzol gyurut vagy mifenet...

a melatonin valoban igy van törzskonyvezve itt.dehat te szakorvos vagy es magadnak irtad fel.en inkabb az imovanetol feltem volna...sitszamma:)) a lenyeg hogy aludtal, kis metalos utanerzesekkel