Friss topikok

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2016.07.11. 08:00 α Ursae Minoris

Dél-Korea 13. – Jeju-sziget

Címkék: erotika eső Korea

Bár azt látom, magyarul állítólag Csedzsu-sziget lenne a helyes írásmód, de azért én maradok ennél az egyszerűbb, angolos átírásnál.

Az volt a terv, hogy a mostani utazás során ne szorítkozzunk Szöulra, hanem nézzünk meg valami mást is az országból.
A félszigettől délre fekvő Jeju-sziget híres turistacélpont a koreaiak és a külföldiek (főleg kínaiak) számára is, úgyhogy ezt céloztuk be.
Anna is velünk tartott (a koreai hónapok alatt ő már ugyan utazgatott egy kicsit az országban, de ide nem jutott még el), így viszont az ő iskolai kötelességeire való tekintettel csak egy hétvégét szánthattunk az útra.
Az időjárással egy kicsit pechünk volt, mert ez elvileg egy kirándulós-napozós-tengerpartos-nyaralós hely. Ehhez képest ezen a bizonyos hétvégén egész Dél-Koreában szép napos idő volt – Jeju kivételével.

A szomorú, esős idő kicsit korlátozta a programjainkat, az erdei sétás, hegyet mászós programok kiestek.
Úgy jártuk be a szigetet, hogy szombaton lefoglaltunk egy taxit egész napra (ez így elmondva iszonyú drágának hangzik, de nem volt vészes a dolog, Koreában elég olcsó a taxi), és azzal vitettük magunkat ide-oda.
A taxis azt mondta, hogy a sziget nyugati felén kevésbé esik, így arrafelé tettünk egy kört – a keleti rész látványaiból így kiestünk.
Természetesen láttuk a sziget legfőbb nevezetességét, a bazalttufából faragott bácsika-szobrocskákat.
Ezeknek a hagyományos figuráknak a fallikus szimbolikáját talán nem is kell külön magyaráznom. Vannak a szigeten ennél sokkal direktebben erotikus tartalmú szobrok is (keressetek csak rá a neten arra, hogy „Jeju Island statues”), de ezeket most sajnos nem láttuk.

Jártunk egy „Spirit garden” nevű helyen ahol mini és normál méretű fák között lehetett mély gondolatokba mélyedve sétálni, megnéztünk egy narancsligetet, láttunk egy szép vízesét, „utaztunk” tengeralattjáróval.
Geocachingeltünk is, bár a taxisofőr biztos egy kicsit értetlen volt, hogy miért akarunk a semmi közepén megállni, és hova tűnünk pár percre ott, ahol semmi látnivaló sincs...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.07.11. 17:43:27

A taxibérlés praktikus - amit rááldozol, az sokszorosan megtérül időben és látnivalóban. Dubaiban béreltünk kb. öt évvel ezelőtt egy taxit, ott állt meg ahol akartuk, megvárta amíg kinézegettük magunkat, időközönként pedig légkondicionált menedékhelyként szolgált. Mindezt óránként 10 Eu-ért. A stockholmi taxis ennyivel indít.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2016.07.12. 22:08:35

@Hobbiszakács:
Akkor az biztosan nem Bugatti Veyron volt - olvastam, hogy valaki azzal taxizik Dubaiban :-P Hátrány, hogy csak egyetlen utast és igen kevés csomagot szállíthat :-)))

Az utolsó fotón az a vízesés gyönyörű. Egyszer láttam a Tarpataki Vízesést kora tavasszal, befagyva... No, az is igen szép volt :-)