Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2012.08.20. 15:19 α Ursae Minoris

Mosjøen 2. – Megérkeztem

Címkék: geocaching Norvégia Mosjøen

Eddig minden jól, sőt, várakozáson felül alakult.
A két átszállásos repülőút egy kicsit fárasztó volt, de nem vészes.

Valami oknál fogva az elő éjszakára nem tudtam beköltözni a „rendes szállásomra a kórház mellett, így az orvosközvetítő cég – nagy bocsánatkérések közepette – a városka négycsillagos szállodájában foglalt nekem egy szobát. Állítólag kétszáz éves a hotel, amit el is hiszek róla, a berendezésben is fontos szerepet játszanak a szép, antik bútorok. Az ablakból közvetlenül a városka fő nevezetességére, a Sjøgatanra lehet látni (ez afféle történelmi városmag, régi faházakkal, még egy századeleji benzinkút is van az utca végében).

Első este azt út után volt még egy kis maradék időm és energiám, el is indultam sétálni és geocachingelni.
Sok hangulatos dolgot láttam, és nagyon könnyen rábukkantam mind a három ládára, amit kerestem.
Az az egy-két ember, aki az utcán lézengett, nagyon kedves volt, rámmosolyogtak, rámköszöntek.
Amikor az egyik geo-ládát kerestem, odajött hozzám egy fickó, a kezében telefonnal. Azt hittem, ő is a ládát keresi (volt már egy-két ilyen találkozásom korábban) – de kiderült, hogy nem, ezt a ládát ő maga tette ki, és mivel látta, hogy éppen megtaláltam, hát odajött egy kicsit beszélgetni.

Ma a rendelőben is kellemes meglepetés fogadott – pont az ellenkező volt a helyzet, mint Harstadban. Most azt hittem, hogy rendelőben fogok dolgozni, erre kiderült, hogy nem, hanem egy osztályon.
Az osztályon (aminek egyébként most így én vagyok a fő- és egyben egyetlen orvosa) 15 ágy van, ezen most tíz beteg fekszik. Szubakut osztály, úgyhogy nincs különösebben nagy jövés-menés sem.

De szerdára azért már beírtak egy beteget, akit meg kell majd néznem. Nem fölvenni, csak eldönteni, hogy mennyire sürgős eset, mennyire vegyék előre a várólistán.

Megkérdeztem, hogy ha már ilyen kényelmesen alakult minden, akkor ne tartsunk-e egy vizitet, ahol mondjuk megismerném ezt a rengeteg beteget, aki itt fekszik. Azt mondták, hogy á, arra nincs szükség.
Viszont a személyzet is nagyon kedves, igyekeznek bevonni a beszélgetésükbe, meg minden.

Bírom ezeket a norvégokat!

Zárásként pár fénykép.
A feliratozás nem megy nekem ebben a rendszerben, úgyhogy a fantáziátokra bízom annak megállapítását, hogy melyik mit ábrázol.

 

hegyek1 20.JPGhegyek2 20.JPGfelho20.JPGsjøgata1.JPGsjøgata2.JPGsjøgata3.JPGbyparken.JPG

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr524721688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.08.20. 19:05:45

Nem sokat változott a környék, úgy látszik, hogy kétszáz év kell ahhoz is :-)

A képszerkesztés nekem sem megy az új blog.hu-ban. Pedig a Google Chrome-t használom - a szupportjuk ajánlotta - és azzal nyekeregve, de fel tudom tenni a képeket. De se középre se egyenló távolságra nem tudom helyezni őket.

Szép estét a lassan szürke-sötétbe boruló távoli Északon.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.08.21. 13:42:26

@skandikamera: Hát nem egy pörgö, stresszes élet zajlik ebben a városban, úgyhogy nyilván az esetleges változásokhoz is több idö kell.

Ja, én eleve a Chrome-ot használom (bár a régi rendszerben meg a kép hozzászóláson belüli átméretezéséhez meg pont a Chrome nem volt jó, ehhez a lépéshez mindig külön Explorert kellett nyitnom), és pont ezt tapasztalom, amit te is írsz.

Mondjuk az én blogomban (általában) nem olyan nagy a fényképek szerepe, mint a tiédben, úgyhogy én könnyebben túllépek ezen a kérdésen...

Lady.Bird 2012.08.21. 14:51:52

Szeretem a meleget, de most azért cserélnék veled... (reggel a boncteremben nem láttam a könnyeimtől, a szellőzésünk pocsék, de ott inkább fázni szoktunk - az idei vizsgaidőszakban viszont megtapasztaltuk a kánikulát, és még nincsen vége).

Ami nekem furcsa volt ott északon, azok a fények - egyszer régen voltam Finnországban szeptemberben - nincs olyan, hogy magasról süt a nap, mindig csak ferdén, ez nekem amolyan szomorú őszi-téli napsütés csak... Biztosan meg lehet szokni, de én sajnos fényfüggő vagyok (valahogy a kedvem össze van kötve azzal, hogy mennyi fény van körülöttem...).

Úgy amúgy jó munkát a nem túl zsúfolt osztályon!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.08.22. 19:50:19

Érdekes helyen vagy most :-)

Ilyen benzinkutat (ami meg is érdemli e nevet) nagyon régen nem láttam, csak filmeken.

A táj fenséges, zord és szép egyszerre.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.08.23. 08:48:20

@Lady.Bird: Értem, mire gondolsz, de nem érzem át teljesen...
Amikor odahaza jártunk, a két hétből az egyiken volt ilyen iszonytató hőség. Kicsit valóban zavaró volt, de egy egész évnyi napfény- és meleghiány után úgy éreztük, semmi jogalapunk sincs panaszkodni; az idei nyár itt Skandinviában ugyanis különösen hűvös és esős volt, így megbecsültük azt a „jó” időt, amiben otthon részünk volt.
Itt Mosjøenben meg még hűvösebb van – most úgy 12-13 fok lehet…

@Mormogi Papa: Pontosan, ahogy mondod – zord és szép.
Fenséges, tekintélyt parancsoló tájak.
Ez jellemzi az egész országot, és – legalábbis így turistaként – nekem ez nagyon imponál.
A helybeliek meg persze azt mondják (amikor pl. az osztályon a nővérekkel beszélek), hogy csak az idelátogató idegenek juttatják eszükbe, hogy milyen szép is a környékük, mert akik itt élnek, nem gondolnak erre. Esetleg még bosszankodnak is, hogy a várost körülvevő magas hegyek miatt még annál a kevésnél is kevesebbet van fenn a nap, mint amennyi itt északon járna…
süti beállítások módosítása