Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2011.09.03. 14:33 α Ursae Minoris

Határaink átlépése

Címkék: szex prostitúció feminizmus Stockholm Jucus

A minap egy másik blogban (amit most nem linkelek be) szóba került, hogy át kell lépnünk a korlátainkat, határainkat.

A szexuális határok átlépése ügyében egyébként melegen ajánlom az egyik olvasóm blogját: Ez nem vanília.* (Előre jelzem, hogy mind szövegében, mind képi világában igen explicit blogról van szó, úgyhogy jámbor keresztény, vagy más okból konzervatív olvasóim ne klikkoljanak oda. De tényleg ne.)
 
Nos, ma nekem is határátlépős élményben lehetett részem.
Épp egy hete, hogy Jucus magamra hagyott (tíz napra Magyarországra utazott), és a keserű magányomban végül olyasmit tettem, ami nem fordult velem elő idáig:
Látszólag minden ok nélkül, teljesen váratlanul takarításba fogtam.
 
A dolog háttere a következő. Van itthon egy kisszoba (annak, aki már járt nálunk: az „Ügyeletes szoba”), ahol a könyveim meg a számítógépem van (most is innen írok). Ebben a szobában már egy jó ideje feltűnt valami furcsa áporodott szag, de mivel valami oknál fogva ezt a szagot csak én érzem, Jucus nem, így ő nem volt különösebben inspirálva a takarításra.
Pár napja aztán, amikor az egyetlen itthon maradt lányom már elindult iskolába, én meg lent neteztem, egyszer csak készült összeomlani a szobában az (IKEA) könyvszekrény. Arra gondolván, hogy ha ez most ebben a formában rám zuhan, még kb. hat órán keresztül nem lesz senki itthon, aki mentőket hívjon rám, elkezdtem eszeveszettem a földre hajigálni a polcról a könyveket. Ez sikerült is, így megúsztam a balesetet.
Ma pedig, kihasználva a szombatot, a könyveket szépen összedobozolva kitettem a folyósóra. A polcot szétszedtem (a csavarok komoly anyagfáradás tüneteit mutatták, jópárat nem is lehetett kicsavarni, egyszerűen csak letörtek), a darabokat elvittem a... izé... nem ismerem a megfelelő magyar szót.
A svéd kifejezés tükörfordítása „környezet(védelmi) kunyhó” lenne, odahaza egyszer a „szorti” kifejezést hallottam az ilyesféle szelektív hulladékgyűjtő hely megnevezésére, de nem tudom, ez mennyire része a sztenderd magyar szókincsnek. Na, mindegy, szóval oda.
 
A polc hűlt helyén (és jobban körülnézve a szobában, másutt is) döbbenetes mennyiségű koszt, pormacskát, egyebeket találtam.
Így aztán még gondosan ki is porszívóztam.
 
Most majd meglátjuk, hogy ezen akciók hatására eltűnik-e a szag a szobából – ha igen, a könyvek átvizsgálása következik; ha nem, akkor a matracot, a szönyegeket, a szobában tartott ruhákat kell átnézni.
 
Na, de ami az igazán érdekes, hogy ez után a tőlem olyannyira idegen takarítási akció után egyfajta kielégültség-érzés, már-már eufória uralkodott el rajtam.
Érdekes, nem is hittem volna, hogy ilyesmitől is jól érezheti magát az ember.
Lehet persze, hogy ez a takarítás is olyan, mint a kikötözős szex: egyszer vagy kétszer még vicces, de ha minden nap ezt kellene csinálni, akkor már inkább csak fárasztó lenne.
 
___________
* Az említett blog sajnos azóta megszűnt. :-(
 

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr533199840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.09.03. 16:45:32

A hasonlat elég eredeti, vagyis nemtom ... Életedben először van részed nagytakarításban? :-) Persze, h öröm, ha végre tiszta az, ami mocskos volt, csak nekivágni baromi nehéz. Vmi megtisztulás-féle érzés, a kikötözős szexhez nemtom, hasonlítható-e ... :-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.04. 08:12:04

@Gloria Mundi: Takarítani máskor is takarítottam már - de általában vagy valaki megkért rá, vagy egyszerüen kénytelen voltam (például Norvégiában).
De olyan talán most volt elöször, hogy önként és dalolva, magamtól döntöttem úgy, hogy takarítani akarok.
A "nagytakarítás" persze túlzás, hiszen csak egy szobáról van szó, ráadásul leghamarabb akkor lesz teljesen kész, ha vettünk egy új könyvespolcot, ahova aztán vissza tudok rakodni.

LittleBear 2011.09.04. 20:11:57

Én nagyon utálom a kötelező, napi rutinhoz tartozó dolgokat mindig az idejében megcsinálni (nem tudom, ez veleszületett, vagy tanult viselkedés, de jobb lenne, ha nem így lenne, így nem lenne mindig külön kaland a főzés, vasalás, hajmosás, sőt néha a napi zuhanyozás is, hanem gondolkodás nélkül csinált szokás).
Másrészt viszont kampányember vagyok: ha valaminek nekifogok, azt alaposan megcsinálom, és ez a ritkán elkövetett takarítással is így van. Ugyan bútorelhúzkodást ritkán követek el, de néha az is előfordul.
Teljesen megértelek a nagytakarítás utáni (még ha kicsi részre vonatkozik is) eufóriát illetően, bár én nem hasonlítanám semmi szexuális dologhoz.
Inkább a boldogság egyszer hallott definícióját hozom elő:
"akkor boldog az ember, ha végre tud hajtani olyan feladatot, ami nem túl könnyű, hogy megerőltetés nélkül lehessen csinálni, de nem is túl nehéz, hogy kudarcot valljon - ilyen feladatok sorozata megelégedettséget és boldogság-érzetet tud létrehozni" - én valami ilyesmire emlékszem.
Szóval te most boldog lehetsz, mert valamit ügyesen megcsináltál.

A másik, ami nálam ilyenkor belejátszik a jó érzésbe, az az érzés, hogy "uralom" a körülöttem levő tárgyi környezetet a lehetséges határaimig.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.04. 20:36:06

@LittleBear: Ezzel (rutin helyett kampány) én is nagyjából hasonlóképpen vagyok.

Az idézet ugye Csíkszentmihályi Mihály: Flow c. müvéböl van?
Vagy ha nem, hát akár lehetne onnan is. Az egy jó könyv.
Lehet, hogy újra el kellene olvasni...

LittleBear 2011.09.04. 20:45:00

@α Ursae Minoris: lehet, hogy tőle hallottam, de teljesen magamtól írtam, csak azért az idézőjel, mert valaki másnak a gondolata

irigylem a mindennapos rutinra szokásból képes embereket, talán kevesebb kreativitás van bennük, de kevésbé fájnak nekik a mindennapok :-((

barbieds (törölt) 2011.09.05. 10:42:37

Hohó, én meg csak pillogok, hogy hogyan jött tőled az elmúlt napon ötvenvalahány átkattintás. Sajátos gondolati átkötés a bdsm-ről a takarításra, talán ha próbatételként néztem volna valaha rá (mármint a takarításra persze), akkor nem menekültem volna a takarítónéni alkalmazásába, hanem kitartok. :D

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.06. 07:09:58

@LittleBear: Ez pedig a mi sorsunk - szenvedünk, de kreatívak vagyunk. :-)

@barbieds: Örülök, hogy generálhattam neked egy kis forgalmat. Remélem, néhányan az odatévedtek közül olvasóid is maradnak. :-)
Azt gondolom egyébként (persze teljesen kívülállóként), hogy neked is addig vicces igazán a szub-lét, amíg benne van az, hogy ez valahol játék, hogy ez kilépés a hétköznapokból.
Ha egy domináns fönöknek, netán egy domináns férjnek alávetettként kellene élned, akkor már nem biztos, hogy ezt folyamatos élvezetként élnéd meg - és valószínüleg az aztán végképp nem hiányozna, hogy még a szexben is újra az alárendeltséget tapasztald meg.
Vagy rosszul gondolom?

barbieds (törölt) 2011.09.06. 09:18:10

@α Ursae Minoris: Az igaz, hogy 24/7 nem csinálnám az alárendeltséget, és ez tényleg kilépés számomra a hétköznapokból több okból is, ámde mégsem csak szórakozás, mostanában úgy érzem. Ha alávethetem magam Neki, az valamit nagyon mélyen érint meg bennem. Valamit, amit én magam sem fogok fel tökéletesen, ezért írom a blogot, próbálom megfejteni. :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.09.12. 08:56:25

@α Ursae Minoris: pénteken szemeztem a könyvvel, ezek szerint megérkezett hozzá az a kiegészítő információ, ami alapján meg fogom venni. köszönöm.

Ha gondolod, hasonlóan katarktikus élményt kínálok neked 125 m2-en - és még csak egyedül sem lennél, így azonnal hívnánk rád mentőt, ha rád borulna valamelyik nem kicsi, ámde nyárfa könyvespolc ;)
A legjobb ilyen élmény egyébként szakaszosan körbemenni a lakásba, egy-egy festéssel és átrendezéssel kombinálva. Pár héten belül tervezem az első nekifutást, úgyhogy jó alaposan rágd meg az ajánlatomat :))

LittleBear 2011.09.12. 18:44:33

@α Ursae Minoris: Barbie blogjára én is tőled jutottam - már régebben. Furcsa és szokatlan amit ír, szeretném megérteni, de az már biztos, hogy a bdsm-ről bennem élő kép megváltozott.
Kicsit a bennem élő voyeur élvezkedik, amikor ilyen dolgokról olvasok (érdekes módon engem a képek kevésbé érintenek meg, a leírások annál inkább).
Olvastam nemrég, hogy ha valaki mást nézünk bizonyos tevékenység közben, az ahhoz a tevékenységhez tartozó területek a mi agyunkban is aktivitásba jönnek bizonyos fokig, illetve vannak "tükör"-neuronok, amik leképezik a látottakat. Biztosan vannak olyan mechanizmusok is, amikor az olvasott dolgokat képzeljük el annyira erősen, mintha velünk történne.

Nem tudom, kutatják-e a fájdalom és a szexuális izgalom neuro-anatómiáját, hogy miért vannak néhányan, akiket a bdsm "tűzbe hoz" - a női oldalt (a sub oldalt) még valahol meg is tudom érteni, a domináns oldal motivációit nem értem. Mi az, ami ebben jó? A hatalom érzése? Hiszen ő fizikailag nem érez túl sok mindent, amikor a másiknak fájdalmat okoz.
Lehet, hogy mindezt barbie-tól kellene megkérdeznem (mint ahogy azt is, hogy a végbélnyílás záróizmának a rendszeres "túltágítása" nem okoz-e sok év után inkontinenciát? - ez nekem komoly elméleti kérdés...)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.12. 21:34:25

@21 hónap: Szívesen.
Az ajánlatod nagyon csábító, de lehet, hogy még nem tartok a kifinomultságnak ezen a szintjén. :-)
Múlt szombaton egyébként - az esetböl okulva - önként nekiláttam porszívózni a lakás más helyiségeiben is. Jó volt, de így másodszorra már nem ugyanaz az élmeny, mint az elsö...

@LittleBear: Érdekes, mindezeket én is szóról szóra leírhattam volna (a szövegnek a képekkel szemben elönybe részesítésével és a tükörneuronokkal együtt), viszont az utolsó ponttal kapcsolatban pont fordítva vagyok.
Azt képzelem, hogy meg tudom érteni a domináns felet - pont ahogy mondod, a hatalom, a kontroll érzése mentén. Viszont barbieds révén rájöttem, hogy ez mennyivel nehezebb feladat, mint elsöre hittem:
Nem csak egy kis fájdalmat kell okozni, hanem kegyetlennek lenni, de úgy, hogy a másiknak ez pont jó legyen, de közben mégse azt érezze a másik, hogy ezt csak azért csinálod, hogy neki jó legyen, hanem éreznie kell, hogy élvezed a kínzását stb...
Úgyhogy tényleg a subnak lehet könnyebb dolga.

barbieds (törölt) 2011.09.15. 09:47:49

@LittleBear: @α Ursae Minoris: Hát, itt vagyok harmadiknak, aki szeretné érteni a domináns felet - mint olvashattátok, sejtek-látok bizonyos dolgokat, de én is leginkább csak találgatok. Az biztos, hogy az irányítás és a hatalomérzet a fő motiváció, ezért érted te, ursae, mert ez alapvető férfitulajdonság, egy nőnek nehezebb ennek az izgalmát átérezni. Ami nekem a nagy csont, az a fájdalomokozás és az empátia együttes jelenléte a személyiségben. Ennek a működésére nincs válaszom, hiába tapasztalom meg test- és lélekközelből.
Saját magamban pedig azt nem értem - és rögtön cáfolnám is, hogy a sub dolga könnyebb -, hogy miért kell nekem a valódi, szinte elviselhetetlen fájdalom, amit akkor és ott utálok, de utólag jó érzéssel tölt el.

LittleBear 2011.09.15. 23:15:16

@barbieds:
"hogy miért kell nekem a valódi, szinte elviselhetetlen fájdalom, amit akkor és ott utálok, de utólag jó érzéssel tölt el" -
valószínűleg soha nem fogom kipróbálni, de valahol vonz ez az élmény,
azt nem tudom, hogyan viselkednék egy ilyen helyzetben, azt hiszem nem bírnám elviselni a dominanciát, azt, hogy engedelmeskednem kell

főleg a házasságunk elején történt többször, hogy a férjem jó alaposat rásózott a hátsómra, és a magam számára is tök váratlanul nevetőgörcsben törtem ki

esélytelen, hogy megkérjem, hogy fenekeljen el
(az viszont aranyos volt, hogy egyszer a konyhában, vacsorafőzés közben kaptam egyet, a gyerek meg jött hogy utánozza az apját, férj meg kijelentette, hogy majd a saját felesége hátsóját ütögesse - jót derültünk az ügyön :-))

barbieds (törölt) 2011.09.16. 09:29:32

@LittleBear: :)) (lehet, hogy át kellene jönni az én blogomra ezzel a társalgással?)

Én úgy tapasztalom, viszonylag keveset számít, hogy mit képzelek vagy hiszek egy lehetséges helyzetben való viselkedésemről. Mindig másképp van - és ez az egyik nagy izgalomfaktor a d/s-ben. Tudom, hogy próbára leszek téve, lélegzetvisszafojtva várom, hogy mi elé állít a partnerem, és hogyan tudok az elvárásnak megfelelni. Egész érdekes oldalaimról ismerem meg magam - és a lényeg, hogy szeretem azt a lányt, aki olyankor vagyok.

Hát igen, egy-egy seggreverőcske azért még nem az igazi, de lehet valaminek a kezdete. ;)

LittleBear 2011.09.16. 18:31:25

@barbieds: bár olvasom a blogodat, de nekem ott szinte minden "túl sok" (és mivel kiskoromban anyukám sokszor megvert, az ott leírt helyzetekben biztosan nem tudnék engedelmes lenni)

a blogod abban segített, hogy megértsek egy kicsit ebből a világból, az előítéleteim erősen csökkentek

és tényleg jól írsz!

LittleBear 2011.09.16. 18:51:20

@α Ursae Minoris: "Jó volt, de így másodszorra már nem ugyanaz az élmeny, mint az elsö..."
hát igen, a házimunka már csak ilyen, néha egész katarzis, de néha véget nem érő rabszolgamunka

(én a pakolással vagyok úgy, hogy ha idő és ihlet is van, lelkesen pakolok, de ha muszáj, akkor nagyon rosszul tud esni...)

barbieds (törölt) 2011.09.17. 09:51:02

@LittleBear: Köszi! :)
Nagyon érdekes, te vagy a második, aki azt mondja, hogy kiskorában sokszor kapott ki, és ezért nem igazán tudná élvezni a d/s helyzeteket -- számomra tényleg elgondolkodtató, hogy talán attól is tudom élvezni és a szexhez kapcsolni pl. a fenekem elverését, mert más helyzetben ilyen nem történt velem korábban. Hm.

mégsem én voltam? 2011.09.17. 11:10:15

@barbieds:
A saját ellenérzéseim miatt nem értem azt sem, amikor a kettőt (gyerekkori verések és spanking) összekötik. Csak nagyon keveset olvastam erről, de ott egyértelműen azt mondják, hogy a gyerekkori verés (szülői vagy tanári) ki tud váltani vonzódást ebben az irányban. Hát, szerintem nem...
Vagy ez biztosan nem, van valami élettani összefüggés (ahogy itt fentebb is boncolgattam) a szexuális izgalom és bizonyos területek fájdalomérző receptorai és vérellátása között.

barbieds (törölt) 2011.09.19. 10:24:46

@Little.Bear: Én is olvastam ilyesmit, de én pont ellenpélda vagyok, szóval nem tudom. Szerintem is kell legyen valami biológiai alapja a dolognak, mert nálam semmiféle szociális tanulási folyamat nem játszott szerepet (asszem).

vén betyár 2011.09.19. 13:38:20

@Little.Bear: @barbieds:
Ismertem valakit, aki elmesélte, hogy 6 éves kislány volt, amikor a nagymamája önkielégitésen kapta és a térdére fektetve jól elfenekelte.
Hát pont akkor élvezett el!Nagylányként, asszonyként provokálta, hogy erőszakot alkalmazzanak vele szemben.

mégsem én voltam? 2011.09.19. 18:50:14

@vén betyár:
Ahogy emlékszem, gyerekkoromban sokféleképpen kaptam ki, de el nem fenekeltek. A veréskori kiszolgáltatott helyzet az, aminek az emléke miatt egyáltalán nem vonzódom a bdsm-hez, ahhoz, amit pl. barbieds leír.
Arra viszont már rájöttem, hogy bizonyos bőrterületek fájdalma és vérbősége kötődik a szexuális izgalomhoz - és ez élettani dolgokkal igenis magyarázható. (A kismedencei szerveket ellátó erek és idegek egy-egy ága látja el a farizmokat - emiatt lehet ez erogén terület. Bár ahhoz, hogy egy terület erogén zóna legyen, nem kell a nyilvánvaló kapcsolat, mert pl. a nyak és a fül bőre is gyakran erogén zóna.)
De hogy miért kell a lelki erőszak vagy az erőszak színjátéka is az "előjátékként alkalmazott fenekeléshez" a bdsm-ben, azt attól tartok, nem fogom soha megérteni.

mégsem én voltam? 2011.09.19. 19:48:15

@α Ursae Minoris: bocsánat, hogy szét-OFF-oljuk a posztodat, igyekszem tényleg átmenni az agymenéseimmel @barbieds blogjába...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.19. 20:10:10

@Little.Bear: Nem off, és kifejezetten megtisztelö, hogy nálam vitatjátok meg a témát. :-)

Egyébként (pszichiáterként) természetesen hozzám is a lélektani magyarázat áll közelebb. Persze nem csak ilyen sima bevésödésröl lehet szó, mint a 6 éves kislányos példában, hanem inkább olyasmire gondolnék, hogy egy, az erotikus vonzalom tárgyaként megjelenö (esetleg ödipális...) személlyel a kapcsolatot a vonzalom mellett a fizikai vagy lelki bántalmazás is jellemezte, illetve a gyerek az ilyen alkalmakkor érezte magához igazán közel az illetöt stb.

De persze az agyi képviselet közelsége elmélet sem tünik képtelenségnek - ez esetben talán az amygdalát kellene alaposabban megnézni ebben a kérdésben. Persze könnyen lehet, hogy már történtek is ilyen vizsgálatok...

mégsem én voltam? 2011.09.19. 21:05:57

@α Ursae Minoris: Megnézném én azt a neurológust, aki arra kap pályázati pénzt, hogy PET vagy funkcionális MR-vizsgálatot végezzen valakin, akit éppen lovaglópálcával vagy nadrágszíjjal jól elfenekelnek, (egyéb nehézséget okoz, hogy a vizsgálathoz tényleg mozdulatlanul kellene maradni).
De még érdekesebb lehet, amikor konferencián előadja a vizsgálat eredményét :-))

mégsem én voltam? 2011.09.19. 21:25:41

@Little.Bear: Viszont ha esetleg megkapja a pénzt, nagyon kíváncsi lennék az eredményre is!
(hallottam már olyat, hogy szülést vettek fel MR masinában, de olyat is, hogy önkielégítés közben figyelték az agyi területek aktivitását).
A patkányokat ugye ez utóbbira nem lehet rávenni...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.09.20. 05:25:59

@Little.Bear: :)))
Minden tiszteletem azé, aki MR-ben mozdulatlanul képes szülni...

vén betyár 2011.09.20. 07:07:16

@21 hónap:
Szép jó reggelt!
Nem tudtok aludni?
Szűz vagy inkább Mérleg?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.20. 19:23:28

@21 hónap: Gratulálok!! Sok örömöt kívánok az új csemetével is!

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.21. 13:03:51

@barbieds: Valamennyire a te érdeklödésedre is számot tarthat ez a szintén a határok megvonásáról szóló friss svéd hír:
www.svd.se/nyheter/inrikes/man-frias-for-sextraff-med-vald_6486402.svd
Egy iránymutató bírósági döntés BDSM-ügyben.
Egy 32 éves férfi és egy 16 éves (mellesleg némi pszichés problémákkal is küzdö) lány közötti SM-együttlét ügyében határozott immár másodfokon a bíróság.
Lehet-e "hozzárárulni" a súlyos testi sértéshez?
Szabad-e kiskorúval ilyen jellegü szexet müvelni ("normál" szexre 15 év a beleegyezési korhatár)?

Az ítélet a férfi felmentése lett.
Ennek kifejezetten örülök - nem személyes érintettség okán, hanem a liberális jogértelmezésem miatt.
Érdekes viszont, hogy ugyanebben az országban, ha úgy szexelsz valakivel, hogy fizetsz is érte, akkor már kökeményen elítél érte a bíróság.

barbieds (törölt) 2011.09.21. 14:26:39

@α Ursae Minoris: Jag talar bara lite svenska. :)
Én is azt hiszem, hogy jog szempontjából teljesen rendben van a döntés. És az is, hogy a prostitúciót használó embereket meg lecsukják - azt gondolom, ha pénz ellenében (és sok esetben konkrét fizikai kényszer hatására) adod fel az önrendelkezési jogodat, az nem szabad döntés.

(Ezzel együtt szerintem nem bdsm-mel kellene kezdenie a szexuális pályafutását egy 16 évesnek.)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.21. 15:55:01

@barbieds: Gör du det verkligen? Vad kul!

Na, ez egy érdekes összevetés lesz. A fizikai kényszer esete az egyértelmü.
De ha azt mondod, hogy nem szabad döntés, hogy ha a pénz ellenében mond le valaki az önrendelekezési jogáról, akkor a legtöbb embert valójában kihasználják.
Ha nem kepnák érte pénzt, én se végezném a munkámat (legalábbis nem így, nem ennyi idöt ráfordítva stb.) - tehát ilyen alapon nem "szabadon" végzem azt.

De a konkrét esetnél maradva: A szemeben azért sokkal inkább csorbítja az önrendelkezés jogát az, hogy egy (nyilván tapasztalt, határozott) felnött rávesz egy bizonytalan, deprimált, önmagát rendszeresen vagdosó fiatal, kialaulatlan személyiségü lányt egy SM-szexre; mint az, amikor valaki fölkeres egy önmagát a neten hirdetö, felnött prostit.
Persze nem egy iderángatott ukrán csajt, meg nem is olyat, aki ebböl finanszírozza a napi heroinadagját, hanem olyat, aki tényleg önként csinálja ezt.

Mint mondjuk nonameblogger:
letmelookaround.b13.hu/

barbieds (törölt) 2011.09.21. 17:33:02

@α Ursae Minoris: (Jag kan bara läsa lite svenska.)

Na, ebbe beletaláltál, mert eléggé úgy gondolom, hogy a meló is prostitúció valahol. Bár néha olyasmi, amit a kurva is élvez. ;) A fogyasztó büntetése meg nyilván arról szól, hogy nehéz megkülönböztetni a kihasznált leányzót az önkéntestől. Inkább mindenkit próbálnak védeni.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.21. 18:00:49

@barbieds: Det är roligt att vi har en till sak gemensamt. :-)

Na, azt hittem, vitatkozunk majd egy jót, de ezek szerint nagyjából egyetértünk.
Az rendben van, hogy mindenkit védeni akarnak, de ennek nem az efféle büntetés a megfelelö eszköze.

Szerintem inkább az lenne a megfelelö (és svéd társadalmi rendszertöl nem is idegen) megoldás, hogy állami bordélyokat nyitnak, ahol a lányok egyrészt rendszeresen találkoznak szociális munkásokkal, másrészt a szakszervezet képviselöi ellenöriznék a megfelelö munkahelyi körülményeket.

mégsem én voltam? 2011.09.21. 19:56:51

@α Ursae Minoris: Régebben olvastam egy eszmefuttatást arról, hogy attól függetlenül, hogy a prostitúció általánosan bevett jelenség, mióta világ a világ, attól ez még agresszió, aki "használja" a prostit, az nem veszi őt emberszámba.
A világ persze soha nem lesz ideális, és az egyes vallások előírásait sem lehet kötelezővé tenni, de szerintem központilag nem lehet engedélyezni a prostitúciót. Mintha egyes férjeknek államilag engedélyeznéd, hogy jól elagyabugyálják otthon az asszonyt...
Attól még mindkét jelenség megmarad, mert ilyen az emberi természet... Amíg igény lesz rá, addig mindig lesz nő, akit eladnak vagy aki eladja magát...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.21. 20:24:58

@Little.Bear: Ez a "nem veszi öt emberszámba" valószínüleg nagyon személyfüggö - nyilván van ilyen is, meg olyan is, ahol még(egyfajta...) gyöngédség is megnyilvánul a prosti irányában. De persze, ezek akkor sem teljesen "igazi" érzelmek.
És azt is belátom, hogy aki prostituálja magát mondjuk 19-20 évesen, annak szükségképpen károsodik a szexualitása, az intimitásra való képessége - ennyiböl el is fogadom, hogy valamiféle "bántalmazásról" van szó.
De ha mondjuk 30 vagy 35 év lenne az alsó korhatár, és szigorúan ellenöriznék az önkéntességet plusz a drogmentességet akkor elfogadhatónak tartanám a dolgot.

mégsem én voltam? 2011.09.21. 20:31:27

@α Ursae Minoris: Tudtam, hogy nem sikerül majd visszaadni a lényegét. "nem veszi öt emberszámba" - ez azt jelentette, hogy mindegy, egy kapcsolatban hogyan viszonyul a férfi a prostihoz, magának a kapcsolatnak a lényege, hogy a prostituált egy megalázott "tárgy" benne.
no, eldugulok (gondolom, pont a svédeknél lehet ennek egyébként kiterjedt irodalma, ahogy írtad, ott a "kuncsaftot" is büntetik)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.21. 21:06:03

@Little.Bear: Ne dugulj el, nem hülyeség az, amit írsz.
Azzal egyet is értek, hogy a prostituált egy tárgy ebben a kapcsolatban. Hogy feltétlenül "megalázott"-e, abban nem vagyok biztos. Nyilván, ha úgy vesszük, hogy maga a tárgyiasítás is megalázó, akkor igen, de én ennél kicsit szükebben értelmezem a megalázás fogalmát.

*ott a "kuncsaftot" is büntetik*
Pontosabban: CSAK a kuncsaftot büntetik.
Maga a prostitúció legális, csak az igénybevétele ütközik törvénybe. :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.21. 22:02:26

Szombaton este későn indultunk hazafelé ünneplésből kifolyólag. Az éjjel is járó villamoson (kombino, ám jóval éjfél előtt volt még) épületes telefonbeszélgetés zajlott a szomszédos kettős ülés felől. Korábban se volt cseppnyi kétségem e felől, de a párbeszédből (feléből is) nyilvánvaló volt, hogy a telefonáló nő (és feltehetőleg a vonal túlsó végén általunk nem hallott "barátnője" is) a legősibb mesterséget gyakorolja. Cseppet se szégyenkezve: zengett tőle a villamos.
Annyit mondhatok: a kuncsaftot ők se veszik emberszámba - ha bárkinek is kételyei lettek volna ez ügyben :-P
Megalázottak? Ugyan már... hiszen ez is csak egy foglalkozás, csak jobban fizet.

"Ha végeztem, felhívlak és dumcsizunk." - ez volt a végszó, ám közben az is kiderült: szállodába megy, szobaszám szerinti rendelésre, és már 3/4 órája ott kellene lennie... Ennyit a magyar professzionális szolgáltatásokról :-)

A mi házunk egyik földszinti lakását is bérelték egy ideig cseppet sem kétes hölgyek, taxis hozta az ügyfeleket, akinek a visszajövetelig még belefért egy "normál" fuvar is. Mert persze vissza is vitte az ügyfelet :-) Tudok arról is, hogy egyes taxisofőrök a csomagtartóban komoly "portfóliót" tartanak, amiből a külföldi választ... Üzlet ez, kérem.

Amit eddig megtudtam a svéd jogrendszer hozzáállásából, az egy világiasra maszkírozott puritán hozzáállás - egyoldalú preferenciával. Mindenért a férfi a bűnös - ennyi.

vén betyár 2011.09.22. 06:41:38

@Mormogi Papa:
A világ egyik legősibb foglalkozása.
Szükségletet elégit ki, amig igény van rá, addig mesterei/mesternői/ is lesznek, vannak.
Tiltani, betiltani nem lehet /mint az alkoholfogyasztást sem/, legfeljebb egy kicsit szabályozni, ellenőrizni, adóztatni, stb.
Nemrég olvastam Francis Shelton könyvét.Nem ebben a témában iródott, de a sokat tapasztalt iró különös figyelmet szentelt egész életében, bocs!, fiatalon a prostitúció intézményeire, kultúrájára Budapesttől Teheránon, Egyiptomon, Palesztinát át egészen Olaszországig.Nagyon érdekes tapasztalatokat szerzett az örömlányokkal kapcsolatban.
Ajánlom mindenki figyelmébe, őszintén, természetesen osztja meg élményeit az olvasóval.

konyves.blog.hu/2010/04/29/francis_shelton_a_veletlenek_alakitottak_az_eletem

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.22. 09:21:35

@vén betyár: Csak egy apróság :-)))
Ráakadtam egy USA-beli (hol máshol lenne ilyen?) kém-múzeum honlapjára :-) (Mellesleg elég érdekes souvenir-eket árulnak :-)

Ott ők azzal dicsekednek, hogy ez a világ MÁSODIK legősibb mestersége :-)

(Az elsőséget is sokan vitatják :-P Erről írtam is egy emilben.)

barbieds (törölt) 2011.09.22. 09:41:43

@Mormogi Papa: Nem hinném, hogy ez a joggyakorlat a puritán hagyományokból származik, sokkal inkább úgy érzem, az emberi jogok komolyan vételéből. És ezért nem számítanak az egyes esetek, ezért nem számít, hogy te épp mit tapasztalsz a villamoson,ezért nem számít, hogy én meg pont naponta látom a rettenetes lányokat az út szélén árulni a testüket, miközben a még rettenetesebb stricijük ott ül a sötétített Mercedesben két bokorral arrébb.
És azt is gondolom, hogy a kurválkodás megszüntetése valóban illuzórikus törekvés, de az, hogy büntetendő egy nő testének árucikként való kezelése, az nagyon is helyénvaló dolog, már csak a női nem egészének szempontjából is. Méltóság meg hasonló apróságok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.22. 20:15:30

@barbieds: Akinek ezen múlik a méltósága, az... 6ja.
Az "emberi jogok" felemlegetése meg ebben az esetben is csak olyan, mint a négy mancs akciója. Tudni kell, kik állnak megette.

mégsem én voltam? 2011.09.22. 21:21:14

@barbieds: Nagyon köszönöm, hogy leírtad/kimondtad azokat a gondolatokat, amiket én nem bírtam rendesen összeszedni.
Nehéz ezt úgy megmagyarázni, hogy a másik megsejtse a felszín mögött a lényeget.
Jó látni, hogy te is érted, és hogy pont te is érted.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.09.23. 07:30:34

@Mormogi Papa: a világ legősibb mestersége (legalábbis Mérő László megfigyelése alapján) se nem a kurváé, se nem a kémé, hanem a... (taradadamm!) tanácsadóé. Konkrétan a kígyó volt az az Édenkertben. :)

Az, hogy a szexre mindig kész nőstények ősi és elemi hím igényt elégítenek ki, persze nem kérdés. És ez tényleg speciális szakosztály, mert hogy a nők egyik legjellemzőbb tulajdonsága éppen az, hogy _nem_ óhajtanak mindig szexelni.

De ettől még én úgy gondolom, hogy a szexnek bármilyen formája, amiben a kölcsönös örömszerzésnek akármilyen pici magja megtalálható, összehasonlíthatatlanul magasabb rendű, mint egy prostit használni. Engem például mindig nagyon érdekelt a szex, de a kurvák tökéletesen érdektelenek voltak számomra.

barbieds (törölt) 2011.09.23. 08:42:10

@Mormogi Papa: Szerintem semmiképpen nem lebecsülendő az a hatás, amit a női test megvásárolhatósága jelent a női méltóság szempontjából. Nem akarok nagyon eltérni a konkrét témától, de csak nézd meg a reklámok bizonyos vonulatát - ilyen hétköznapi dolgokba is átmegy, hogy a nő áru.

És fogalmam sincs milyen hidden agenda van az emberi jogok felemlegetése mögött ebben az esetben, de csak emlegessék, soha jobb helyen ennél. Komolyan.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.23. 08:59:26

@kardhal77: Nekem is érdektelenek voltak - pedig néha együtt kellett dolgoznunk néhány ilyen irányultságú hölggyel... :-)
Félreértés ne essék: bizonyos jelenetekben szerepeltek...
Valami érthetetlen oknál fogva :-) szinte minden amcsi filmben eljön az a pillanat, mikor a főhősek egy gogo bárban beszélgetnek - mint azt egy "filmes toposzok" gyűjtemény is megállapította.

Jelen esetben (egy jó barátom igen szomorú esetéből is okulva) azt kifogásolom, hogy a svéd nőknek szinte korlátlan zsarolási potenciált adott a helyi törvénykezés. Míg a fent említett esetben én a férfit nem feltétlenül mentettem volna fel (hiszen még a maximálisan értelmezett szabadsága is csak addig terjedhet, míg más szabadságába nem ütközik!) de nem tartom normálisnak, hogy egy közös megegyezéssel folytatott "aktus" kellős közepén a hölgy felkiáltására "Hagyjuk abba!" nem azonnal "leálló" férfit nemi erőszakért vonják felelősségre... miközben (a dolgok természeténél fogva legtöbbször) nincsen erre más tanú, mint a másik érdekelt fél...
Régebben Magyarországon az apasági perekben, ha a vércsoport ezt nem zárta ki egyértelműen (akkor még a genetika, ugye...), mindig az anyának adtak igazat. Még olyan esetben is, mikor kiderült (sajnos későn), hogy a férfi nem is ismerte őt!
Aki pedig a hetvenes években tanult törvényszéki orvostant (vagy hogy hívják), mint a szobatársaim, az emlékezhet rá, hogy addig a magyar jogrend EGYETLEN olyan esetet tartott nyilván, mikor nemi erőszak miatt elítéltek egy - nőt. Miközben gyakorlatilag mindenki egyetértett ebbn, hogy ténylegesen sokkal több ilyen eset volt - csak a férfiak szégyellték őket feljelenteni... Pláne, ha egy gyerekemberről volt szó, és a szülüket kérdezték!
Hogy is ne, az ilyennel egy életre elásta volna magát a gyerek...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.23. 09:03:45

Ilyen szemlélettel a mai reklámokban a férfi is áru bizony, ha nem éppen nevetség tárgya...
Dolgoztam jó pár reklámban is, bármit megpróbálnak eladni bármivel...
Különben meg a munkaerőnk is áruvá degradáltatott - miről beszélünk?

A méltóságot máshol kellene keresni és méltányolni - néha a legegyszerűbb szinteken. Hogyan szólnak a másikhoz, figyelnek-e rá egyáltalán, körülnéznek-e a megállóban vagy a járművön... a példák száma végtelen.
Az összeférhető reakciók meg lassan kivesznek.

vén betyár 2011.09.23. 10:52:54

@Mormogi Papa:
Életemnek jóval eseménydúsabb korszakában érdekes tapasztalatokkal gazdagodtam, ezért sokszor előfordul. hogy úgy kezdem:
Volt egy barátnőm.
Művelt, okos, érzékeny, kétdiplomás /azt mondanom sem kell, hogy csinos/ értelmiségi.
Amikor a rendszerváltás tájékán felmerült a lehetőség, hogy tán állását is elvesztheti, tréfásan ajánlottam neki, hogy esetleg szövőnőként is boldogulhatna.
Egyáltalán nem tréfásan elmondta, hogy odáig semmiképpen nem süllyedne le, nem hagyná magát megalázni fizikai munkával.
Lehetőségként felvetette, hogy inkább keresné a kenyerét örömlányként.
Furcsán néztem rá, de elmondta, hogy azt legalább szereti csinálni és ne gondoljam, hogy a pályája során csak az esze segitségével jutott előre.
Bizony, néha nehéz volt megőriznie a méltóságát...

barbieds (törölt) 2011.09.23. 11:50:53

@vén betyár: Merthogy a nők természetes késztetése a legkülönfélébb területeken a szexuális lehetőségekkel való visszaélés, és szegény férfiak kihasználása? És ebben egyáltalán nem bűnös a hagyományosan hímsoviniszta módon szerveződő nyugati társadalom? :o Mindig nagy érdeklődéssel olvasom, amikor végre kiderül a férfiak valódi véleménye a nőkről.

vén betyár 2011.09.23. 12:17:18

@barbieds:
Nem csak és nem elsősorban erkölcsi kérdés, hogy vannak akik kénytelenek és hajlandóak áruba bocsátani a testüket.
Ismertem nagyon rendes, tisztességes nőket, akiket vérig sértett volna, ha pénzt vagy bármiféle fizettséget, előnyt, juttatást kináltak volna nekik viszonzásul.
Ismertem nagyon rendes, tisztességes férfiakat akik viszont soha nem fizettek volna egy fillért sem örömlányoknak, de szemrebbenés nélkül kihasználták a lehetőséget beosztottjaik, diákjaik igénybevételére.
Fizetőképes kereslet megteremti a szolgáltatót.
Szolgáltatást nyújtok, mert szükségleteim vannak, ezek kielégitésére kielégitem mások szükségleteit.
Ismertem azonban olyanokat is, akik a környezetük éltal elfogadott normák szerint nem lettek sem bankrablók, sem prostituáltak, hagyományosabb és erkölcsileg is elfogadhatóbb módon elégitették ki szükségleteiket, ők lennének a tisztességes emberek?Talán.Mindenesetre talán ők vannak többségben.

vén betyár 2011.09.23. 12:44:11

@barbieds:
örömlány "Rokonlélek" 2010.06.21 13:09:10

Megtaláltam blogom testvérkéjét, bár mintha másik alomból való rokon lenne.:D Pénzért vett szerelmeim címen fut: pvsz.blog.hu . Elég egyszerű... ilyen az átlag férfilélek, ha kurvázik? Vagy úgy általában? Á, dehogy! ..

vén betyár 2010.06.22 06:20:50
Ilyen az átlag férfilélek, ha kurvázik?Nem tudom, mint ahogyan azt sem, hogy az igény hozta-e létre a kocsisort és az útszéli örömtanyákat, bokrokat vagy azok keltettek igényt?
De elkeserítő, kiábrándító!Számomra teljesen szokatlan, idegen, utálatos világ.Vén vagyok én már erre a világra, ez tényleg nem vénnek való vidék.Annakidején, mikor még én is fiatal voltam, meghódítottuk a nőt, vagy ő minket, elcsábítottuk, vagy ő minket.Nem ismertük, nem kellett, elutasítottuk a pénzért, pénzen vett szerelmet, barátságot.Látom, hogy jól tettük, annyit is ér, vagy még annyit sem.
A horgász kifogja, megszerz a halat, büszkén hazaviszi, élvezi az egészet.A háziasszony megveszi a halat, elkészíti.Ezek a kuncsaftok csak a hal illatát érzik, fizetik, veszik meg, és még büszkék is rá.
Lelkük rajta.Rohadt egy világban élünk.

vén betyár 2011.09.23. 12:48:35

@barbieds:

vén betyár 2010.05.19 03:08:15
@örömlány oromlany.blog.hu: Senki nem úgy lesz hivatásos, hogy elhatározza.Senki nem attól a pillanattól hivatásos, hogy pénzt kapott érte.
"Tüzoltó leszek, katona, vadakat terelő juhász."Légtornász, késdobáló és gitárművész.Gyermeteg elképzelések.
A hivatásos prosti: létforma.Életmód.
Kialakul, megvan a maga folyamata.Nem szándék, elhatározás kérdése.Körülményeké.Nem a személyiség rejtett, veleszületett vonásai által és nem saját jól megfontolt elhatározásából lesz senki sem hivatásos.

Nem akarok én senkit sem lebeszélni, mindenki úgy rontja el az életét, ahogyan akarja.Erkölcsi prédikációt meg végképp nem akarok tartani.Nem tartozom azok közé, akiknek koruk előrehaladtával lankadó férfiasságukkal egyenes arányban növekszik erkölcsösségük.
Próbáld csak meg!Nem Te leszel az első prosti, akit kirabolnak, megvernek, elszedik a pénzét, és az sem, aki perverz disznók áldozatává válik.Szabad a pálya.Tessék.
Persze az is lehet, hogy ez az egész kérdésfelvetés csak egy unatkozó, sexuálisan túlfűtött, az állandó kielégületlenségtől gyötört kékharisnya szenvelgése.Bocs, akkor egy szót sem szóltam!

barbieds (törölt) 2011.09.23. 13:01:09

@vén betyár: Szerintem sem (csak) erkölcsi kérdés a kurválkodás, sokkal inkább hatalmi, erre próbáltam utalni az előző kommentemben. Olyan társadalmakban élünk, ahol a férfiak ezt megtehetik a nőkkel, aztán még a lelkiismeretük megnyugtatására a blame the victim stratégiát is alkalmazhatják gond nélkül. És tényleg nem számítanak az egyedi esetek, itt nagyobb és általánosabb társadalmi szokásrendszerekről van szó, amelyek annyira a vérünkké tudnak válni, hogy észre sem vesszük őket.

A blogkomment idézetekkel mit akarsz mondani? Nem világos számomra.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.23. 13:06:50

No igen, kibújt a szög a zsákból.
Előbújt a "hímsoviniszta" kártya, mint máshol az "antiakármi".

Miközben t. hozzászóló észre sem veszi, hogy régen lejárt patronokat durrogtat. Ma már bizony sokszor a "pasi" (hogy ezt "would-be" feministák által kedvelt megtisztelő szófordulatot idézzem) kényszerül rá, hogy "szolgáltrasson" a főnöknőnek…

Secko-jedno. Egyik sem jó dolog.
Én meg szerencsére eddig egyik végén sem álltam az "üzletnek". Még az említett "barter" formában sem :-P

vén betyár 2011.09.23. 13:48:43

@barbieds:
Tisztelettel, csak annyit, hogy nem lehet általánositani és a vélemények ugyanarról a kérdésről más-más helyzetben árnyltabbak és sokszor egymástól is eltérőek lehetnek.

barbieds (törölt) 2011.09.23. 14:35:27

@Mormogi Papa: Hát, azért bír "előbújni", mert a nők árusítását ez működteti, sajnos.

@vén betyár: Én is csak a véleményemet írom le. :)

És ha már hatalmi helyzetek,most csak egy példa, mivel már itt annyi előkerült az előzőekben. Friss, egyórás élmény: álltam sorban az étteremben, csinos, fiatal lány szolgálta ki az éhezőket, előttem középkorú úr válogat, pontosan AZT a darab húst kéri. A lány mondja neki nevetve, hogy "a legnagyobbat?", mire a pasi "lányból meg a legcsinosabbat" és mindezt azzal a hangsúllyal, amitől minden nőnek feláll a szőr a hátán. És ez egy tök hétköznapi helyzet, és csakis férfi-nő irányba szokott történni, és a férfiak azt hiszik, hogy kedvesek és jó fejek. Pedig nem.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.23. 15:26:33

@barbieds: Megvan azért a fordított hatalmi helyzet is rendesen.

Ha egy nö úgy gondolja, hogy a pasija egy "disznó" (pl. hütlenkedik), akkor teljesen helyénvalónak számít, ha felpofozza, az ismeretségi körében vagy a neten kiteregeti az ügyet, hogy nevetségessé tegye a srácot stb.
Ahogy ennek mintáit láthatjuk megannyi vígjátékban vagy "nöi magazinban".
Ha ugyanezt egy férfi tenné a hütlen barátnövel, akkor (joggal!) ítélnék el jogi és erkölcsi értelmben is bántalmazásért vagy jó hírnév sérelmére elkövetett büncselekményért.

Aztán valóban, ahogy @Mormogi Papa: említi, itt vannak a nemi eröszakért puszta bemondásra ártatlanul elítélt férfiak is - míg az soha elö nem fordul, hogy egy ilyen esetben a nö ellen induljon eljárás "hamis vád" büncselekménye miatt.

Úgyhogy sajnos komoly fegyver a nök kezében ez az "áldozatszerep" is - Svédországban ez már egész durván müködik, Magyarországon valószínüleg/szerencsére/még nem annyira.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.09.23. 16:53:03

@α Ursae Minoris: Köszönöm a támogatást :-)
Természetesen én is egyetértek Vén Betyárral abban, hogy helyzettől függően a vélemény természetesen árnyaltabb.
Ami engem illet, több mint 30 éve dolgozom, volt már női főnököm is és én is voltam (bizonyos értelemben) feljebbvalója sok embernek - köztük nőknek is. Ámbár magam is alárendelt helyzetben dolgoztam mindig.
Ez alatt az idő alatt (míg az utolsó 18 évben egyetlen munkahelyem volt, és korábban se voltam csélcsap ezen a téren sem :-) legalább egy tucat frissen érkezett "hölgyike" előzött meg a szamárlétrán úgy, hogy semmit se tudott (még) a szakmáról, max. nyelvtudása volt (nekem is kettő) és tudott gépelni valamelyest. Már a helyesírással voltak gondok…
"Furcsa módon" mégis több szempontból (fizetés, külföldi utak…) előnyt élveztek szinte rögtön, és a legkevésbé sem tiltakoztak a kivételezés miatt :-)))
Aztán legalább két esetben fordult elő, hogy váratlanul "gyarapodni kezdett" a leányzó, hirtelen férjhez is ment és itt hagyta a céget - némi stafírunggal. Természetesen úri hölgy volt mind a kettő :-))) A főnökség meg gáláns…
Természetesen ilyenkor lehet ám emlegetni a "hímsoviniszta disznókat" (érdekes módon a fordítottját még nem hallottam, pedig akad egypár) - de ki is a kárvallott ?
Én, akinek köze nem volt hozzájuk, bizonnyal - elmaradt jövedelem, megbecsülés, stb…
(Hogy mást ne mondjak, apróság: bár felelősen tárgyaltam sokszor, sohase csináltatott nekem a cég névjegyet, amit a leányzók sokszor egyhavi ottlét után megkaptak…)

mégsem én voltam? 2011.09.23. 21:55:18

Sok minden egyidős az emberiséggel, a prostitúció is valószínűleg az.
De az is, hogy az ellenséget el lehet fogni, el lehet adni rabszolgának, meg lehet kínozni a legválogatottabb módokon. A gyerekeket meg lehet verni akár úgy, hogy belehal, el lehet adni prostituáltnak 5-10 éves korában. A nő családtagot meg lehet ölni, ha muzulmán létére keresztény férfihoz megy feleségül.
És ezek ma is létező dolgok a világ több országában.

Attól még, hogy az emberek egy része ezt csinálja, attól ne kelljen már normálisnak elfogadni...
A prostitúció szerintem sehogyan nem elfogadható, de az sem, hogy valakinek levágják a karját, mert vétett valami törvény ellen.
Pedig mind a kettő létezik. Szerintem ne védjük egyiket sem.

A céges ranglétrán való előmenetel kérdése az más kérdés, kurvák mindig is lesznek, még ha nem is kialkudott pénzért csinálják...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.24. 07:46:05

Ismerem ezeket az érveket, amiket felhoztok, egyfelöl igazatok is van benne.
Viszont azt nem teljesen értem, hogy te is, @barbieds: egyetértesz ezzel a vonallal.
Az én szememben (és valószínüleg a többség hasonlóképpen van ezzel) az, aminek te aláveted magadat (vagy legalábbis hajlandó lennél alávetni magadat - nem mindig teljesen világos, hogy a blogodon mi a valóság, mi a fantázia), sokkal inkább "megalázó" és "hatalmi struktúrákat konzerváló", mint pénzt kapni a szexért - különösen, mint ahogy valamelyik posztban leírod, az is része lehet a D/S játszmának, hogy az "urad" egy másik, számodra idegen és közömbös pasival való szexre kényszerít.

Ez azonban az én (liberális) szemléletem számára teljesen rendben van, mert két felnött ember kölcsönös egyetértésével történik - eddig, gondolom, egyetértünk.
De akkor az hogy lehet, hogy a te számodra az viszont már nem OK, ha két felnött abban állapodik meg önként, hogy pénzért szexel?

Vagy hogy csavarjak egyet a gondolatmeneten: Mi van, ha az "urad" egyik alkalommal azzal akarná a dominanciáját kifejezni, hogy a találka végén odadob neked egy ötezrest, hogy itt van, rakd el, ez most ennyit ért?

mégsem én voltam? 2011.09.24. 16:09:43

@α Ursae Minoris: Nem a pénzről van szó... Nem arról van szó, hogy két felnőtt önként megállapodik abban, hogy az egyik szexet nyújt, a másik meg ezért valami mást (van, amikor a házasság is ezen alapszik :-)) ).
Itt azzal van a baj, hogy egyes emberek a másik embert tárgyként használhatják. És ez csak a szexualitással van, tudom, hogy a legtöbb munkaadó is használja a dolgozó testét, de a kettő között lényegi különbség van.
Az elméletre rájön, hogy a prostitúció a legritkább esetben önkéntes a prostituált részéről. Ahhoz túl sok pénz van benne...
(no, abbahagyom az igehirdetést...)

(azt egyébként én sem értem barbieds-nél, hogy mi történik, ha idegen emberrel való szexre kényszerítik?)

barbieds (törölt) 2011.09.25. 19:55:03

@α Ursae Minoris: Szerintem az én d/s iránti vonzódésomnak semmi, de semmi köze a női jogokhoz, ezért nem is értem, miért csúsztatod össze a két kérdéskört. Amit én csinálok, azt teljesen tudatosan, örömmel, szabadon, a partneremmel együtt(!)működve művelem. Épp ezért, ha a megalázós játéknak egy olyan formáját választaná, amelyben hozzám vág egy ötezrest, azt azért csinálná, mert tudja, hogy belefér a határaimba, így tök rendben lenne.

A blogomon fantázia és valóság keveredik természetesen, és talán mindegy is az olvasó szempontjából, hogy melyik mozzanat micsoda, nem? :) Az idegennek odaadós dolog is olyan, mint a pénz, az uram ismer, tudja, mire vagyok képes és hajlandó, gyakran jobban is, mint én.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.25. 20:01:03

@barbieds: De mi van akkor, ha a prostituált is tudatosan, örömmel és szabadon csinálja, amit csinál, és a férfi azért vágja hozzá a végén pénzt, mert tudja, hogy ez belefér a lány határaiba. :-)

Ebben az esetben (és csak ebben - hiszen azt tisztáztuk, hogy a kényszerítés az más kategória) szerintem ez is tök rendben van.

barbieds (törölt) 2011.09.25. 20:13:54

@α Ursae Minoris: tulajdonképpen igen, ha a 'consenting adults' oldaláról nézem, csak az a baj, hogy mégis azt a jelenséget testesíti meg, amikor megvásárolható egy ember teste, amikor abból él meg valaki, hogy tárgyként odaadja a saját testét valakinek, és ennek messzebb ható következményei vannak, de erről már írogattam az előzőekben.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.09.25. 20:27:28

@barbieds: Rendben, akkor tulajdonképpen egyetértünk ebben a "consenting adults" részben - viszont ezzel erejét is veszti a feminista (hatalmi struktúráról, a szexualitás méltóságáról és megalázásról szóló) érvelés.

Amit a hozzászólás második részében írsz "megvásárolható egy ember teste, (...) tárgyként odaadja a saját testét valakinek, és ennek messzebb ható következményei vannak" az már gyakorlatilag egy másik érvrendszer, hasonló ahhoz, amit @Little.Bear: is felvet.

Ez jogos is, de azért vannak más (adott esetben szintén jól fizetö) szakmák, ahol valaki úgy "adja oda a testét", hogy komoly egészségkárosodás veszélye vagy akár biztos kilátása következik a munkaköréböl: Profi boxoló, olvasztár, uránbányász, katona...

mégsem én voltam? 2011.09.25. 21:37:54

@α Ursae Minoris: A felhozott példák azért valahol mások.
A prostituált testének használatában benne van az is, hogy pénzért agresszív lehet vele, aki használja, hogy az ő érzéseit egyáltalán nem kell figyelembe venni. (A megerőszakolás, hogy a leigázott népek asszonyait megerőszakolják, az is a hatalom fitogtatásából fakad.) Ritka az, hogy aki egy prostituáltat igénybe vesz, az megegyezéses gyengédségre vágyik, normális nemi kapcsolatra (biztosan van ilyen is), aqz akarja érezni a másik teste feletti hatalmat is.

Sokáig én is azt hittem, hogy a prosti élete csupa öröm és kacagás, örömmel és szabadon csinálja, és milyen jó neki. Biztos van olyan luxusprosti, aki naponta-párnaponta egyszer "szolgáltat", és élvezi is, de ez csak az elenyésző százalék. Olyan sok pénz van benne, hogy biztosan megjelenik a strici is az üzletben aztán meg a kényszerítés, a lányok eladása. És ez még csak Európa, vannak helyek, ahol 5-10 éves lányokat-fiúkat adnak el, és még mennyi minden van, amit nem tudunk.
Nem tudok számokat írni, de olvastam erről többször. A legtöbb helyen nem jó prostinak lenni...

barbieds (törölt) 2011.09.26. 09:13:36

@α Ursae Minoris: Tévedés ne essék, a consenting adults pusztán odáig működik, hogy nem konkrét testi erőszak történik, hanem csak "hatalmi", vagyis pénzért tűr el dolgokat a nő. És továbbra sem szeretném, ha elsikkadna az a tény, hogy ez a megvásárolhatóság milyen módon hat általában a nők méltóságára, valamint, hogy azért nem lehet az ún. önkéntes prostitúciót tolerálni, mert ki az, aki biztonsággal eldönti egy-egy esetben, hogy arról van-e szó, vagy kényszerítésről. Szerintem a valóban áldozatok védelme ennyit megér.

És akkor ne menjünk bele abba, hogy miért van egyáltalán szükség kurvákra. Tényleg miért? Ez elég messzire vezetne, és nem lenne nagyon hízelgő a férfiakra nézve, ami kijönne belőle.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.10.08. 22:18:35

@barbieds: Ugyan nem gyöztél meg teljesen, legalábbis ami a kriminalizálás kérdését illeti, de elgondolkodtam a dolgon, az elmúlt napokban meg - az Indexnek köszönhetöen - elolvastam ezeket a posztokat:
masszazs.blog.hu/2011/10/06/a_masszorholgy_jol_megmondja
masszazs.blog.hu/2011/10/07/engem_ezert_nem_nyalhatsz_ki_18
amiböl az elsöt ráadásul egy (a Masszázsindexen olvasható beszámolók tanúsága szerint) kifejzetten menönek, divatosnak, elsimertnek számító erotikus szolgáltató írja, aki valószínüleg a szakma fényesebb oldalán dolgozik.
Kényszerítésröl ugyan nincs szó ezekben a posztokban, megalázásról is csak áttételesen, de ha belegondolok, hogy a jelek szerint (még egy közkedveltnek számító szolgáltató is) milyen megvetést érez az ügyfelei iránt, akkor valóban elég lehangoló kép alakul ki bennem az iparszerü örömszerzésröl, és a benne résztvevö nök közérzetéröl.

barbieds (törölt) 2011.10.09. 10:22:21

@α Ursae Minoris: Én azt gondolom, hogy egymás megértését végső soron az akadályozza, hogy más érzésekkel megy bele egy (vagy sok) szexuális aktusba egy férfi és egy nő. Egy nő oldaláról a fizikai valóság a megnyílás, a beengedés a testébe -- és ennek bizony vannak lelki velejárói is. Egy férfi könnyedebb érzésekkel vesz részt a szexben, így nem érti, mi ez a nagy felhajtás. Egy kurva nyilván erőszakot tesz a természetes érzésein, vagyis "befogott orral" fogadja a klienseit egymás után, hacsak nem teljesen kiüresedett, kiégett ember.

mégsem én voltam? 2011.10.09. 19:21:29

@barbieds: Tényleg, szerinted miért van szükség kurvákra?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.10.11. 20:54:52

Bocs, hogy ilyen későn beleszólok ... Azt senki sem érintette, h nem csak a férfiak vehetnek igénybe prostit, hanem olykor nők is. Jó, h ez sokkal kisebb szegmens, de létező. Azokkal a pasikkal kapcsolatban is feltesszük ugyanezeket a kérdéseket? (Arról is megfeledkezni látszotok, h rengeteg férfiprosti is van, akik ugyanúgy a testükbe engedik be a másik férfit ... megint kérdés, ők szabad akaratukból teszik? Legtöbbször persze drogra kell a pénz ... Nem kiskorúakra gondolok most.)

A prostitúció ellenőrzése csakis a legalizálásával és a szabályozásával lehetséges, sztem, a tiltás egyenlő a kriminalizálással. Vagyis mindenki halászhat a zavarosban. Lásd alkoholtörvény és a maffiák térhódítása.
És a svédek azzal, h a prostitúció legális, csak az igénybe vétele nem? Miféle abszurditás ez, ilyet még Szókratész se tudott volna kitalálni. A prostitúció igénybevétel nélkül nem is létezik.

Nagy kérdés, h miért kellenek a kurvák? (Már, az igaziak ...) Hát, erre is millió válasz van. Inkább úgy tenném fel a kérdést, mi kéne ahhoz, h ne legyen szükség rájuk? Elképzelhető olyan emberi társadalom, ahol értelmét veszti ez a jelenség? Mondjuk, azért IS, mert senki nem kényszerül ezt a fajta szolgáltatást nyújtani? Ha a kereslet felől nézzük, az valószínűleg mindig lesz, de a kínálat? Megszűnhet valaha?

vén betyár 2011.10.12. 07:53:59

@Gloria Mundi:
A szexuális kapcsolat tömény, sűritett, leegyszerűsitett, leröviditett, lecsupaszitott formája.
A svéd megoldás a fizetőképes keresletet próbálja korlátozni.
Más megoldások a kinálatot próbáljál szabályozni.
A thai modell egy egész ország gazdasági alapját épiti rá.
Sokféle megoldás lehet.
Mindig lesznek emberek, akik különféle okok miatt kénytelenek maguknak szexet vásárolni és mindig lesznek emberek, akik készek, képesek ezeket a vágyakat ellenszolgáltatásért kielégiteni.

Az erős fizetőképes kereslet könnyen magával hozza, hogy üzletszerűen olyan iparág épül rá, amikor akaratuk ellenére kényszeritenek embereket szexrabszolgává.
Ez az igazi veszély.
Kinálati oldalról is mindig lesz, aki akár egy marék homokért is a sivatagban, de ez a kisebbik rossz.
süti beállítások módosítása