Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2011.11.30. 22:31 α Ursae Minoris

Érdekes dolgok ezek

Címkék: szex kereszténység Jucus

A blogom figyelmes olvasói, valamint a személyes ismerőseim tudhatják rólam, hogy életemnek egy viszonylag rövid, ámde meghatározó időszakát egy (katolikus és egyben karizmatikus) közösség kolostorában töltöttem.
A még közelebbi ismerőseim azt is tudják, hogy hogy hívják ezt a francia alapítású társaságot, de ebben a posztban most nem írom le a nevét.
 
Lelkes, buzgó tagja voltam a közösségnek, mindaddig, amíg – máig rejtélyes okokból – el nem küldtek minket Jucussal együtt 1994 elején. Akkor ezt igen rossz néven vettük; ma már hálát adok a Gondviselésnek, hogy ez így történt.
 
Lelkes, jámbor, imádkozós tag voltam, igyekeztem megfelelni a szegénység, tisztaság, engedelmesség hármas követelményének. Ezek közül a szegénység nem jelentett számomra problémát, az anyagiak sohasem csábítottak különösebben. Az engedelmesség egy árnyalattal nehezebb kérdés, időnként határozott véleményem van a dolgokról (és valamiért az a gyanúm, hogy az elküldésünk hátterében is az állhatott, hogy valakinek ez nem igazán tetszett), de alapvetően gond nélkül el tudom fogadni, hogy egy szervezeten belül (legyen szó akár egy vallási közösségről, akár mostanában egy munkahelyről) megvan a magam adott helye – úgyhogy végső soron az engedelmesség sem volt gond.
 
Nagyon fontos és szép időszak volt az életemben, amikor a kolostorban lakhattam; azt érezhettem, hogy végre valahol befogadnak, fontos vagyok, része vagyok egy csapatnak, és az egész életem egyfajta misztikus, természetfölötti, szent célt nyert.
Nagyon szerettem a közösséget, a katolikus egyház egyik legprogresszívebb, legjobb, szinte példaértékű szervezetének tartottam, még ha esetleg apróbb hibákat fel is fedeztem benne.
 
Na, amiről most mesélni akarok, és aminek a kedvéért meg kellett írnom ezt a bevezetőt:
 
Pár éve megszellőztette a francia sajtó, hogy a közösség egyik tagja ellen pedofília gyanújával nyomozás indult.
Mivel a mai napig kapcsolatban vagyok a közösség magyarországi ágával, próbáltam az ügyben tájékozódni, de a hivatalos álláspont az volt, hogy ugyan sajnos valóban történt valami, de a sajtó igencsak felfújja a dolgot, és a közösség már el is indította a megfelelő rágalmazási pereket. Hát legyen így, akkor én is kicsit fenntartással olvasom a Le Canard Enchaîné-t.
 
Most viszont látom ám, hogy fenn van a neten egy hivatalos állásfoglalás a közösség vezetői részéről november 15-i dátummal.
Az „emlékek gyógyulása” felkiáltással elhatárolódik a közösség az elkövetett szemétségektől (nemcsak pedofíliáról van szó, hanem formálisan beleegyező felnőttek között zajló, ámde az adott kontextusban mégiscsak illetlen dolgokról).
 
Mondjuk valószínűleg az állhat a nagy önvizsgálat hátterében, hogy most kezdődik a pedofilügy bírósági szakasza, szóval ezek most már úgyis napvilágra fognak kerülni, így hát, gondolom, elébe akartak menni a dolgoknak.
Az viszont különösen érdekes, hogy nem csak arról az illetőről (egy mezei énekvezető szerzetes) van szó, akiről eddig lehetett tudni, hanem egyrészt magáról a közösség alapítójáról, másrészt a közösség az egyik későbbi úgynevezett „általános előljárójáról” is.
 
Az alapítóról többek között konkrétan ezt írják:
„Ce dernier a reconnu de graves manquements à son devoir d’état en matière sexuelle, en particulier avec des soeurs de la Communauté, ce qui a entraîné plusieurs d’entre elles à quitter la Communauté. Un cas concerne même une jeune fille mineure... Son prestige de fondateur charismatique, joint à la seduction de sa parole, a conduit la plupart de ses victims à se laisser abuser par un discourse prétendument mystique, couvrant de motifs spirituels de graves entorses à la morale évangélique.”
 
Azaz hogy az illető különösen (en particulier) nővéreket szeretett elcsábítani, de egyszer egy fiatalkorú lányról is szó volt. A (hivatalos közleményben meglehetősen érdekes stíluselemként ható) három pont mellesleg ennek a kiskorú lánynak az említése után kerül a mondat végére.
Azt is leírják, hogy az alapítói tekintélye segítségével, misztikus beszélgetések révén csábította el az áldozatait (arról mondjuk tudtunk, hogy nagyon nagy misztikus a fickó).
Szóval lám, lám, ki mivel tud csábítani, nem csak a kockahas, a nagy farok, a vastag pénztárca, de még ez a spirituális szöveg is döglesztő lehet pár nőnek.
 

 
Hát, sajnos (vagy szerencsére) ebből én kimaradtam – miközben a francia anyaházakban ilyesmi zajlott, én csak csendben imádkozgattam valahol Esztergom közelében.
 
Másrészt viszont akkor és ott megismerkedtem Jucussal – őt pedig nem cserélném le holmi szenteskedő dumától rámcuppant apácára, de nem ám!

  

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr163427301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincent Le Roy 2011.11.30. 22:50:33

rejtelyes okobol. hah, ez jo....ez tetszik!

arom 2011.12.01. 07:57:21

Azért ez, hogy a közösség kvázi elhatárolódik a saját alapítójától...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.01. 08:34:56

@Vincent Le Roy: Mármint hogy már nem rejtélyes, vagy már nem tetszik? :-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.01. 09:04:35

@arom: Nem csak kvázi - egész keményen elítélö szöveg ez.
Elöször (vagy egész eddig) a nagy hallgatás megy, most meg hirtelen sárba kell rántani Ephraïmot és Philippe M.-t is; már-már tragikomikus ez az egész szerintem.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.12.01. 12:46:14

Az utolsó mondatod tetszik a legjobban! :)
Meg a nyuszik a képen...

arom 2011.12.01. 15:51:11

Lehetne bennük annyi becsület, hogy ha az alapítójuk egy gennyláda, akkor feloszlatják magukat - ha meg nem az, akkor nem is nevezik annak. Nekem nagyon bűzlik itt valami...

vismaiorka 2011.12.01. 16:24:19

Akkor most már tudni a névválasztások (változtatások) hátterét is: ki(k) volt(ak) az áldozati bárányok és mi a sokadik (eltitkolt) boldogság...
És akkor még meg sem emlékeztek a közösségi iskolákban kiugróan nagy számban elkövetett öngyilkosságok hátterének firtatásáról...

Mindemellett sokan, sokat köszönhetünk a Közösségnek, kik "holmi" megtérést, (spi)rituális kiteljesedést, mások barátokat, avagy feleséget, férjet. Vagy csak "intuíciókat", amikor megkímélnek minket a döntés felelősségétől, elindítanak minket...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.01. 16:54:38

@arom: Pontosan! Szó szerint így gondolom, ahogy írtad, csak én nem akartam (nem mertem...) ennyire sarkosan fogalmazni.

@vismaiorka: Ez nagyon tetszett! A fanyar humorod még mindig a régi - mint amikor egykoron Jézus vércsortjáról vitatkoztunk a mosogatásnál, meg elmagyaráztuk a gyanútlan hétvégi vendégeknek a zöldségleves szimbolikáját... Ó, de szép is volt az!

És igen, ahogy mondod, mindezzel együtt sok szépet kaptunk a Közösségtöl vagy legalábbis a Közösségnek köszönhetöen - például mi sem ismernénk egymást máskülönben.
És sok-sok más remek emberrel is ott ismerkedtünk össze. A végén pedig még az is a javunkra vált, hogy idejekorán elküldtek minket... :-)

vismaiorka 2011.12.02. 16:56:28

Azok a régi szép idők! Igen jó szívvel gondolok vissza rájuk és igen sokat köszönhetek nekik! Többek közt BARÁTOKAT, akik most is megvannak, még ha oly távol is.

A témához pedig: bölcs előrelátás volt, hogy nem tanultam meg a Közösség "anyanyelvén", azaz franciául, hiszen hallani sem akartam ezekről a dolgokról..., nemhogy interneten olvasni róluk...

Jucek 2011.12.07. 11:49:18

Ujjjujuj!! Micsoda hasard, h. Efraimmal a nyulak az egytelen közös pont, ami megmaradt...;))

barbieds (törölt) 2011.12.08. 15:42:20

Szerintem az nagyon érdekes, hogy minden ilyen szervezetben felbukkannak a perverzek előbb-utóbb. És azt szeretném igazán tudni, hogy már eleve úgy mennek oda, hogy majd kiszedik a gyengéket a nyájból maguknak, vagy ott élve, az óhatatlan korlátozások/elfojtások hatására ébrednek bennük csúnya vágyak.

(És a tisztasági fogadalommal hogy volt? Arról nem írtál. ;))

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.08. 16:08:34

@barbieds: Hát, szeretném legalább azt az illúziót megörizni, hogy nem eleve rossz szándékkal kezdtek bele ebbe az egészbe, hanem látva azt, hogy ök a nagy guruk és bármit megtehetnek, egy idö után nem tudtak ellenállni a csábításnak, hogy kihasználják a hatalmukat. Ez is felveti azt a fontos kérdést, hogy hogyan, mennyi hatalmat szabad adni egy embernek (akár egyházi, akár más vonalon). Meg hogy ne bízzunk semkiben, még ha a szentség glóriája veszi is körül, akkor sem.

( Arról nem... ;) )

barbieds (törölt) 2011.12.08. 16:37:25

@α Ursae Minoris: Csak az van, hogy egy ilyen emberről nagyobb lelki tudatosságot feltételeznék. De persze ez ritkán működik így. Én ezért elég gyanakvó bírok lenni a normális-szokásos életmedertől nagyon eltérően csordogáló sorsot választó emberekkel kapcsolatban.

(:D)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.08. 20:27:25

@barbieds: Igen, nagyobb tudatosság.
Mésrészt viszont nagyobb lelki *érzékenységgel* is rendelkeznek, különösen az efféle karizmatikus jellegü közösségek sikeres vezetöi.

Azon aztán persze lehet vitatkozni, hogy ez ténylegesen természetfölötti erök iránti nyitottságot vagy egyszerüen az emberek tudatos és tudattalan jelzéseinek különösen finom érzékelését jelenti-e, de mindenestre rendelkeznek egy olyan fogékonysággal, amivel nem sokan mások.

A nagyobb érzékenység viszont nagyobb sebezhetöséget is jelent.

mégsem én voltam? 2011.12.08. 21:00:41

@barbieds: Anno régen neves picológus néni tartotta ez előadásokat. Az egy dolog, hogy 130 kg volt, de látva a hallgatók érdektelenségét, nyílt színen sírva fakadt.

Nekem valahogy az ilyen nem hiteles: pedig szakmája elismert művelője volt, csak magán nem tudta alkalmazni a szakmát. Asszem ezért sem lettem pszichiáter. Pedig azért mentem orvosnak :-((

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.08. 22:00:31

@Little.Bear: Mondjuk ennél már csak az a pszichológus/pszichiáter a rosszabb, aki viszont megpróbálja magán (és a családján) alkalmazni a szakmát... :-)

Nahát, ez eddig nem is tudatosult bennem, hogy kolléga vagy. Valamiért biológusnak képzeltelek, de akkor ezek szerint valamikor valamit félreértettem.

mégsem én voltam? 2011.12.08. 22:12:20

@α Ursae Minoris: Soha nem praktizáltam, diploma után azonnal tanítani kezdtem, és úgy is maradtam. Alaptantárgyat tanítok, és max. pro familia receptet írok fel (ha már komolyabb diagnosztikai probléma van, akkor orvoshoz megyünk, de legalábbis megtárgyalom hozzáértővel). Gyakorlati tapasztalat hiányában gyakran hülyítem magam a hipochondriámmal :-)) (egyébként engem is azért érdekelt a pszichológia/pszichiátria, mert azt gondoltam, hogy majd jól meggyógyítom a saját lelkemet - képes voltam gimnazistaként pszichológia könyveket olvasni - aztán rájöttem, hogy ez nem önképzőkör :-)), és egyébként sem nekem való az orvoslás )

arom 2011.12.08. 23:57:05

@α Ursae Minoris: dehát Te nem is tettél tisztasági fogadalmat, legalábbis nem abban az értelemben, ahogy a "szerzetesek", nem? úgy rémlik, hogy csak a "fogadalmasok" fogadalma volt hármas, a házasoké-egyedülállóké kettős. Vagy keverek valamit?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.09. 08:20:03

@arom: Ja, söt, mivel próbaidösnél "feljebb" sohasem jutottam, így igazából nem is tettem semmiféle fogadalmat.
De azért igyekeztem megélni a fogadalmak szellemiségét.

arom 2011.12.09. 13:09:21

@α Ursae Minoris: Ja, csak Juc jutott feljebb, már emlékszem.

barbieds (törölt) 2011.12.09. 21:49:38

@α Ursae Minoris: A veszélyeztetett lelki helyzet nyilván veszély másokra is, az biztos. Szerintem mindenképp kockázat egy ilyen elzárt közösség: nincs külső kontrollja se a vezetőnek, se az ott élő többi embernek.

@Little.Bear: Én egyetlen pszichológust ismerek magánéletileg -- nem szeretnék a páciense lenni. Különös helyzet, amikor a suszternek lukas a cipője. :/

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.10. 13:58:52

@barbieds: Belsö és külsö kontroll, igen.

Franciaországban egy szektákkal foglalkozó szervezet a nevezett közösséget is besorolta az általuk szemmel tartandó szekták közé - ez ellen a közösség hevesen tiltakozott, mondván, hogy nem különvált egyházi szervezetröl van szó, ök teljes egészében a katolikus egyházhoz tartoznak. Ez igaz is, és (elvileg) volt is püspöki felügyelet a müködésük felett, de a jelek szerint ez korántsem müködött kielégítöen.
Mostanra ez már szerencsére megváltozott, most már igen erös külsö felügyelet alá helyezték öket.
De a dolog másik, talán még érdekesebb oldala a belsö kontroll - és ez tulajdonképpen engem is érint.

Miért adtunk ekkora hatalmat más embereknek, miért bíztunk bennük feltétel nélkül, miért hagytuk, hogy ök döntsenek helyettünk mindenben?

arom 2011.12.10. 16:16:12

@α Ursae Minoris: szerintem Te pl pont nem adtál, ezért is kellett távoznod.

barbieds (törölt) 2011.12.10. 17:13:15

@α Ursae Minoris: Mondjuk a püspüki felügyeleten kicsit kacagnom kell, különöst a katolikus egyházban. Nyilván ezért is fajulhattak el a dolgok, többek közt.

Belső kontroll átadása, hajjaj, az én témám erősen. Nekem ez nagy küzdelmem a d/s-ben, talán ezért csinálom az egészet, merthogy annyira képtelen vagyok maradéktalanul bízni bárkiben is, és ott aztán próbára vagyok téve. Van, aki jobban képes rá, van, aki nagyon nem. Te is könnyűnek találtattál akkor ebből a szempontból, nem? :)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.12.10. 22:36:04

@barbieds: Nem is arra gondoltam, hogy a püspök, csak azért, mert püspök, biztos értelmesebb (bár az az egy-két püspök, akit konkrétan ismerek személyesen, tényleg normális, higgadt ember), hanem hogy egyáltalán egy kívülálló, aki nincs bevonódva az adott közösség belsö viszonyaiba, kellö kontrollt és szükség esetén fékezö hatást tudna gyakorolni.
Ez persze feltételezi, hogy van mindehhez ideje, szándéka és kellö információja...

Igen, ez bennem is felmerült, hogy van párhuzam a d/s-sel.
Az azért egy eltérés, hogy (én legalábbis úgy képzelem...) te egyebekben egy határozott, önálló ember vagy, aki ezt nem is akarod feladni, csak egy adott helyzetben, térben, idöben behatárolt keretek között veted alá magad valakinek - míg a szerzetességben elvileg magáról az önálló akaratról mondasz le (gyakorlatilag mindenestül) a magasabb célok érdekében.

Nem tudom, hogy könnyünek találtattam-e. Mindenestre az @arom: által említett esetben (amiröl nem szeretnék további részleteket mesélni - mindenesetre semmi szex nincs benne), mondhatjuk úgy, hogy megvolt a magam önálló véleménye, ami aztán lehet, hogy nem mindenkinek tetszett... :-)

barbieds (törölt) 2011.12.11. 13:38:54

@α Ursae Minoris: Be kell vallanom, én sem a püspökök értelmére vagy annak hiányára gondoltam, hanem csak eszembe jutott, hogy mekkora lelkesedéssel fedezték a pedofil eseteket világszerte évtizedeken (-századokon) keresztül.

Az egyházi ügyekben meg mindig is az volt a probléma (számomra legalábbis), hogy elvileg egy magasabb célnak rendeled alá a magad kis alázatos földi létét, csak hát sajnos a magasabb célok meghatározása, a nekik való megfelelés mégis más, esendő embereken keresztül történik, akik hierarchiában feletted vannak. Vagyis mindig ott van az emberi tényező, és az nem feltétlenül magasztos módon működik. És igen, a gondolkodó embert meg külön nem szokták szeretni. Nem tudom, hogy állsz a South Parkkal, abban volt egy rész, amikor Cartman egyházat alapított. Érdemes megnézni. :D
süti beállítások módosítása