Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2010.12.03. 21:30 α Ursae Minoris

Összegzés

Címkék: blog munka utazás Norvégia Harstad

 

 

 

Mire ez az (időzített) hozzászólás megjelenik, én már – remélhetőleg – egy Oslóból Stockholmba tartó repülőgépen ülök.

A végére értem a norvég kalandomnak, ideje hát összegzést, értékelést tartanom erről a két hétről.

 

Nem volt bennem teljesen világos előre, hogy mit is várok pontosan ettől az időszaktól.

 

Meditáció, magamba szállás, ima. Vegyes a kép. Volt alkalmam mindezekre, valamennyire csináltam is, bár nem teljesen következetesen. Viszont nem jutottam semmiféle megvilágosodásra, vagy különösebb szent elhatározásra (szemben a nyári ålesundi kalanddal, amikor sokmindent átértékeltem, eldöntöttem magamban; az más kérdés, hogy utóbb mennyit valósítottam meg ezekből).

 

Pihenés, kikapcsolódás. Ez tulajdonképpen megvolt. Itt csak a betegekkel kellett foglalkoznom, ellentétben Stockholmmal, ahol egy csomó értekezlet, adminisztratív munka hárul rám, ráadásul az átmeneti rendelő-összevonás miatti káoszban elég feszült is a légkör; úgyhogy ennyiből sokkal nyugalmasabb volt az itteni munka (másrészt persze ennek is megvolt a maga sajátos stresszfaktora egyrészt a nyelv miatt, másrészt amiatt, hogy nem ismerem az itteni rutinokat, szokásokat). Esténként pedig már 9-kor lefekhettem, és gyakran tíz órát is aludtam. A furcsa az, hogy általában ennek ellenére sem ébredtem igazán kipihenten.

 

Ismerkedés új emberekkel. Na, ezen a ponton tökéletes a kudarc. Ezt részben a körülmények számlájára írom, de a végén már én magam is feladtam a dolgot – a mise után például nyugodtan ott lehetett volna maradni beszélgetni, ahogy annak idején Östersundban is ilyen módon ismertem meg azt a lengyel orvos-házaspárt, akikkel azóta is tartjuk a kapcsolatot. De vasárnapra se energiám, se kedvem nem volt már ehhez.

 

Hogy elmondhassam, hogy a Sarkkörön túl is járam és dolgoztam már. OK, ez kipipálva. Na, és akkor mi van?

 

– De a legfontosabb talán az (noha ezt nem is tereveztem), hogy átéltem azt, amiről Szemi beszélt úgy egy hónapja (és amit én akkor sajnos valami poénnal ütöttem el): Meg kell tanulnunk vágyakozni arra, amink van. Ez a két hét kétségkívül segített abban, hogy átérezzem, milyen szépek a Jucus oldalán töltött szürke stockholmi hétköznapok.

 

Akárhogy is, megvolt ez az út, ennyi volt, túl vagyok rajta.

 

Amikor elindítottam ezt a blogot, azt volt vele a szándékom, hogy erről a kéthetes norvég kalandról beszámoljak. A kaland végetért, visszatérek az ismerősök körébe, az olvasóim zömével ismét tudok személyesen, telefonon, Facebook-on is érintkezni. A blog tehát elvileg betöltötte a hivatását.

 

Másrészt.

 

Néhányan jelezték, hogy élvezettel olvassák a blogomat, „jókat szórakoznak” rajta, sőt van, aki azt mondta, hogy „ki kellene adni”.

 

Szólnának tehát amellett is érvek, hogy folytassam.

Ez esetben persze naponkénti frissítésre aligha érnék rá, és a hétköznapokban kevesebb új benyomás is ér, de heti egy-két posztot talán tudnék írni erről-arról.

 

Úgyhogy most egy kicsit nárcisztikus módon szavazásra bocsátom a kérdést:

Ha akad legalább hat ember, aki itt kommentben azt javasolja, hogy folytassam a blogot, akkor a jövőben is fogok írogatni.

Ha nem, akkor köszönöm szépen az eddigi figyelmeteket, a harstadi magányomban sokat jelentett a számomra, hogy követtétek a kalandjaimat.

 

Ha det bra!

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr652488622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K. Jutka 2010.12.03. 22:53:55

Kedves Oszkár!
Szeretnénk ha folytatnád a blogot. Mi nagyon élveztük nap mint nap :-))

J.
ui.ja és Mi kettőnek számítunk :-)

Gabor Herczeg 2010.12.04. 08:52:49

En a folytatasra szavazok. Bejött.

hanukia 2010.12.04. 13:35:17

Kedves Oszkár!

Noha én csak ma regisztráltam, ezért nem tudom, hogy érvényesnek tekinted-e szavazatomat, arra bíztatnálak, hogy folytasd a blogot!

arom 2010.12.04. 14:09:16

Folytasd a blogot, Osz! Tök jó! :)
Klára

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2010.12.05. 14:53:29

Köszönöm szépen. Akkor ezzel - ha Jutkáékat kettönek számolom - megvan a hat szavazat. (Idöbe telt, amíg @vén betyár: üzenetét megértettem, de aztán végül leesett, köszönöm szépen!)
Folytatom hát a blogot. Ahogy jeleztem, a jövöben sajnos nem ígérhetek nepi bejegyzéseket, de írok, ahogy a munkám megengedi, vagy ahogy adódik valami írni érdemes.

tág_ütős_bor 2010.12.07. 21:52:46

Bár az én szavazatomra itt már semmi szükség (mondjuk matematikailag érdekes lenne, hogy egy negatív szavazat kiüt-e egy pozitívat), azért én is azt mondom, hogy irogassál csak. Szívesen olvasgatom. A "ki kéne adni"-ról, nekem csak az jutott eszembe, hogy a körözést.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2010.12.07. 22:40:44

@tág_ütős_bor: Igen, úgy terveztem, hogy egy negatív szavazat kiüt egy pozitívat, gondolkodtam is, hogy leírjam ezt is, mint szabályt, de végül fölöslegesnek éreztem.
Akárhogy is, ha netán ellenszavazatot adnál le, akkor is megvan a hatos többség, mert idöközben egy Ököl nevü olvasó is a folytatás mellett szavazott (igaz, valami oknál fogva a Norvég álom posztban, de azért azt is érvényesnek számítom).

tág_ütős_bor 2010.12.08. 12:39:55

@α Ursae Minoris: Látszik az igyekezeted, hogy kijöjjön a "folytassa Oszkár" eredmény. Te hány szavazatot adtál le? ;)
Na jó, csak poénkodom, igazából semmi baja a májamnak (vagy epémnek?).

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2010.12.09. 10:27:29

@tág_ütős_bor: Igen, van abban valami, amit írsz.

Mivel a szavazatokra csak az önérzetem erösítése kedvéért volt szükségem, így természetesen annak nem lett volna értelme, hogy én is szavazzak magamra, de bevallom, az valóban elöfordult, hogy valakit, aki más fórumon jelezte, hogy tetszik neki a blogom, arra bíztattam, hogy itt is voksoljon...
süti beállítások módosítása