Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2011.01.15. 12:00 α Ursae Minoris

ประเทศไทย 1. - Képrejtvény

Címkék: Thaiföld

Hazaérkeztem Thaiföldről, ahova nem vittem magammal számítógépet (hogy bölcs döntés volt-e ez, vagy sem, az persze vitatható), így most utólag szeretnék egy folytatásos élménybeszámolót írni, amit terveim szerint úgy kétnaponta fogok majd egy-egy poszttal bőviteni.

Kedvet kapva Skandikamera hasonló akcióitól, úgy gondoltam, hogy én is egy feladvánnyal nyitok.

Négy képet teszek most föl, ezekkel kapcsolatban várom a tippjeiteket. Mindegyik egy-egy tervezett bejegyzésem témájához kapcsolódik.

 

 

 

 

Az első képről azt kérdezem, hogy vajon hol járunk, miféle épületet vagy intézményt látunk itt? Segítségként (vagy nehezítésképp) elmondom, hogy ez maga a főépület.

 

 

 

 

Vajon hol van, hogy működik, mire való a képen látható szerkezet? Segítségül annyit elmondok, hogy müködés közben hangot is ad ki, aminek hallatán rögtön egyértelművé válna a válasz.

 

 

 

 

 

Itt csak annyit kérdezek: Mi ez (vagy mik ezek)?

 

 

 

 

Az utolsó kép egy kedves reggeli jelenetet ábrázol. A képkivágást úgy választottam meg, hogy kissé megnehezítsem a megfejtést – ha így netán túl nehéznek bizonyul, akkor később majd megmutatom ugyanezt kicsit egy kicsit tágabb nézőpontból is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 _________________________________

 

(kiegészítés, 2011. január 16.)

 

 

A cica nehéz feladvány volt, mert gonosz módon fontos részleteket szándékosan kihagytam a képből. Ennek ellenére fiam és nemvagyokmesterszakács is elég közel járt a helyes megoldáshoz.

Ebből az újabb képből talán világossá válik, hogy a valóság prózaibb, ugyanakkor líraibb is, mint hittük.

 

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr542585368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.15. 13:34:42

Őőőőő... megpróbáltam ravaszkodni, azaz googlezni, de a Trat tartományról szóló leírásoknál okosabb nem lettem. :-(

Az első kép talán a szálloda, a második Buddha cimbalma (?), a harmadik iszapfürdő, a negyedik pedig... túl nehéz :-(

:-))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 13:55:07

Szép napot!
Az első a repülőtér check in épülete...Samuin is hasonló...
Amikor először megérkeztem, azt hittem a Paradicsomba érkeztem...
Végülis majdnem!
:)
Majd még visszanézek, mert véletlenül éppen főzök...:)))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 14:05:23

...a harmadik az vizipók ürülék? :)))
Akkor volt ilyesmi a tengerfenék, amikor Phi Phi-n visszahúzódott a tenger...
Akár Teneriffán is fényképezhetted volna...;-)

Az utolsó...no, a vallásukból kifolyólag nagyon tisztelik az állatokat, de a helyi szokásokat nem ismerem...:(

A második pedig a "juhnyál-lónyál" zenéhez lenne valami szerkezet, mint egy wursli? :)))
Majd Mormogi megmondja, mert Ő a nagy hangszer szakértő!
:)

Érdekes képek...gratula!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 14:25:29

Kedves Kismedve!

De jó volt Neked! :)
Nos, a következőkre tippelek:

1. Ezt Nevamesz jobban tudja nálam, úgyhogy bizonyára a reptér fogadó vagy indító épülete, ThaiFerihegy3, mondjuk.
2. Ez egy buddhista zenegép. A dobozok tetején nyílást látok, abba kell bedobni a thaitantuszt, megnyomni a zöld kört (amint látni, ekkor már az pirosan világít) és vagy buddhista zsoltárokat hallhatunk vagy modern zenét; tán előbbinek nagyobb a valószínűsége, bár nem hiszem, hogy zsoltárok lennének egyébként. Nagyon elmés szerkezet, nekem ez a kedvencem a képek közül.
3. A harmadik képen a turisták lepergett hámsejtjeit láthatjuk a lágy, löszös homokban. Máskor nagyobb faktorszámú krémet használjanak! Disznózsír azt hiszem ezen a tájon amúgy sem megengedett, csak helybefaluba divat még ezzel a bioanyaggal sütkérezni a napon, délelőtt tizenegytől délután háromig... :)
4. Ez a házikedvenc ébredési cirmosceremóniája. Biztos valami elhunyt hozzátartozó lelke kering a macskában, ha ennyire tisztelik, hogy még oltárt is állítottak neki.

Köszi a játékot, nagyon kedvemre való volt. Kivéve, ha utolsó lettem :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 14:27:41

A Trat talán a Trattoria rövidítése és akkor ugye megint egyértelműbb a dolog.
Azt hiszem, játszhatnánk még egy darabig :)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.15. 14:40:20

@fiam:

"thaitanusz"

Ez a hét poénja (vagy -je?)

:-))))))))))))))))))))))))

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.15. 14:42:18

@nemvagyokmesterszakacs:

"véletlenül éppen főzök"

Tévedtem, ez a hét poénja!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 14:54:41

@skandikamera: Ezzel mélységesen egyetértek :)))
Nevamesz és a véletlen főzés...!? Hahaha - sátáni kacaj, Orfeusz befordul az alvilágba :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 14:58:02

Cirmosceremónia crescendóban akart lenni eredetileg, de nem voltam ennyire elvetemült...
Imádok játszani a szavakkal, betűkkel. A legjobban azt szeretem, ha vannak hozzá játszótársak, persze :)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 15:01:04

Köszönöm szépen, eddig nagyon ügyesek vagytok!

Gratula @nemvagyokmesterszakacs: -nak, aki adott egy teljesen jó megfejtést (igaz, helyismeret birtokában könnyü), söt egy másik válasz is majdnem jó, csak nem egészen pontos...
@fiam: thaitantuszos leírása is közel jár a helyes megfejtéshez, csak egy kicsit még szabadabbra kellene engednie a fantáziaját.

A Buddha cimbalma meg nagyon tetszik, mint új vallási fogalom.:-)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 15:04:49

@skandikamera: ...ebédre Mormoginak főztem, remélem elégedett lesz velem...arató ételeket kívánt, hogy főzzek...:)
A vacsorához most kezdek hozzá, úgyhogy beugrottam közben egy kicsit. De csak egy röid időre:)
Az utolsó kép annyira tipikus, de továbbra sem tudom pontosan, hogy mire szolgál ez a szentély, és éppen reggel?!
Thaiföldön mindig nagyon korán kelek...mondhatni a nappal együt:)...ilyenkor mindig kiülök a tengerpartra, ahol is egy-két svéd túrista:) fut a homokban, a féllábú kutyák pedig szaladgálnak körülöttük...
Annyira tipikus életkép...

No, de hol van a házigazda? Most már nyilatkozni illene arról, hogy hideg-é vagy forró! :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 15:10:49

@fiam: ...thaitantusz :)
Nem csalódtam Benned Beus!

@α Ursae Minoris: Annyira tipikus Thaiföldön az intenzív apály-dagály...ez a megfejtésem áll közel a valósághoz?

Egyébként lehet, hogy nem zene, hanem imagép...zenés imagép a Királyi Palotában...:)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 15:16:07

@nemvagyokmesterszakacs: Áttételesen az árapályhoz is köze van.
A "vizipók ürülék"-re gondoltama azzal, hogy közel jársz, noha se nem (igazán) vízi, se nem pók, és nem is ürülékröl van szó, de érzem én, hogy jóra gondolsz...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 15:18:11

@nemvagyokmesterszakacs: :)
A mascarponés bigyót, amit főztem, leírtam a blogodba :)
Szerintem a reptéri fogadóépület a helyes válaszod.
@α Ursae Minoris: Káma Szútra hangoskönyv :)
Polpositionok bemutatása vallási köntösben illetve stílszerűen köntös nélkül.
Ennél szabadabbra nem engedném most a fantáziámat :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 15:31:24

@fiam: a repülőtéri fogadó épület az tuti jó:)
De nekem két helyes válaszom is van, vagyis majdnem...:)
Olvastam a kommentedet és válaszoltam is!...:)

@α Ursae Minoris: ...akkor viszont valami állat kel ki belőle...ezek a kis gubók segítenek átvészelni az apályt...víziszúnyog lárvák...:)))
De most már túl komoly vagyok...:)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 15:31:29

És a második teljesen jó megoldást is @nemvagyokmesterszakacs: adta, valóban, nem zene- hanem imagép. Gratulálok!
Imamalom a XXI. század ízlésének megfelelöen. Ha bedobod a pénzt, akkor elmondja párszor az imát (a belsö zöld kör forgása mutatja, hogy éppen megy az ima, a külsö körben a vándorló piros pont mutatja, hogy hányadik imánál tart).

Ami viszont nem volt teljesen világos nekünk, hogy itt is, meg sok más összefüggésben is hétféle Buddha-ábrázolás van egymás mellett, amelyeket a hét napjaiva párosítanak össze, de nem derül ki, miben áll a párosítás. Én úgy képzeltem, hogy az adott napona annak a napnak a szobránál kell imádkozni, de a nejem úgy értelmezte az egyik kísérönk (ugyancsak tört angolsággal elöadott...) magyarázatát, hogy aki amilyen napon született, annak a napnak a Buddhájához kell imádkoznia. Nem tudom, igaz-e ez, de elég kreatív ötletnek hangzik, az tény.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 15:39:23

@α Ursae Minoris: ...igaz, jobban utánaszámolva, itt történetesen nyolcan vannak...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 15:44:41

@α Ursae Minoris: Már nem azért, de a buddhista zsoltárokat én is írtam...
Gratula, Nevamesz! :)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 15:54:47

@fiam: Igen, és arra írtam, hogy közel jársz. :-)

Csak a zsoltárban még benne rejlene a zenei müélvezet lehetösége, itt viszont prózában nyomják (vagyis olyan monoton kántálással), és (legalábbis gondolom, hogy így van) a pénzbedobás után nem hallgatják végig a hívek müsort, csak örülnek, hogy egy darabig megy az ima a nevükben.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 16:03:21

Az én kommentem pedig elszállt...:(

@fiam: Egyezzünk ki döntetlenben! :)
...csak Veled!...:)

Már csak a madárkakit kell kitalálni, no, és "cirmos cica jajt"! :)

Éjfélig ráérek...főzés közben!

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 16:24:08

@α Ursae Minoris: ...valami olyasmi rémlik még, hogy valamilyen rákféle görgeti a homokot...de ez csak gyengén rémlik valahonnan...?...:)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 16:48:32

@nemvagyokmesterszakacs: Pontosan... Akkor már csak a cica van hátra. :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.15. 18:52:32

@nemvagyokmesterszakacs: Egyezzünk, hisz zenés imát írtál Te is :)
A rák meg egyértelmű... :)))

Akkorát aludtam közben, hogy ihaj!

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 19:53:50

@fiam: Mindent a győzelemért! A pontocskáim után már a humor következett...mert az elég vicces lenne, ha a bangkoki Királyi Palotában zenés imagépet helyeznének el...:)
...azért még áll a döntetlen!...:)

Én éppen írogatok, és várom a távolabbi képet, hogy kipipáljam az utolsó választ is!
:)))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.15. 20:21:29

@fiam: ...na azért!...:)))
Skandi úgyis mindig Neked kedvez!
:DDD

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.15. 20:28:24

@nemvagyokmesterszakacs: Rendben, de holnap délelöttig még várok a távolabbi képpel, hátha addig valaki megfejti - de föképp azért, mert a hosszú útnak köszönhetöen most már túl fáradt vagyok bármihez is. :-)
És még egyszer gratulálok mind a kettötöknek!

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.16. 10:08:13

Jó reggelt!
Már kora reggel óta dagasztom a finom kovászos kenyeret...:)
Fogalmam sincsen továbbra sem, hogy miről van szó az utolsó képen, de tippelek:)
Vagy macskaól, szentélynek álcázva, vagy babaház, gyeremekjátszó, ahová bement reggel a macska, hogy kipróbálja milyen a játékok, bábuk között...:)
Most ennyire futotta!...:)))

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.16. 13:56:29

@fiam: @nemvagyokmesterszakacs: Föltettem az ígért újabb cicás képet, ebböl már, gondolom, átsejlik a megfejtés - amitöl egyébként már nem álltatok messze.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.16. 14:55:20

@nemvagyokmesterszakacs: @α Ursae Minoris:

Jó reggelt!
Fél hatkor feküdtem le és délben már fennt voltam, úgyhogy bajtársiasságot vállalok Veled, Nevamesz.
Kismedve, örülök, hogy körbetapogatóztam ezt a képet. Igazad van, prózai és egyben lírai is a cicók reggeliztetése :) Prózai, ha a gazdi ételét eszik, lírai is egyben, mert ő ezt hagyja :)
Na, most lehet bennünket is elemezni, vajon orvos-szakmai szemmel a kommentek alapján belőlünk mit olvasol ki?
Illetve csak magamra vonatkoztatom a kérdést, bár a többiek jellemzésére-elemzésére is felettébb kíváncsi vagyok :D
Valahol a sufniban van kényszerzubbony, szólj, ha Neoex fusson érte...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.16. 15:53:50

@fiam: Nem egészen pontos úgy sem, hogy a gazdi ételét eszik...
Thaiföldön szokás a szellemházak ( en.wikipedia.org/wiki/Spirit_house ) kihelyezése, és tényleg láttuk mi is, hogy nem csak (minden!) magánház elött, de szállodák, boltok, benzinkutak elött is állnak ezek a kis faházikók, vicces kis bábukkal berendezve. A lakók/dolgozók a házikóban lakó védö szellemeknek helyezik ki az ételt reggelente, amit aztán adott esetben a szellemek helyett a szemfüles cirmosok fogyasztanak el.

Nem akarom én egyikötöket sem elemezgetni - egyrészt, mert nem kell a szakmát a magánélettel keverni, másrészt meg nemrég a Leticianövér-blogon kitárgyaltuk, hogy a nök imádják a pasiktól a pszichologizáló szövegeket - kivéve, ha a szegény férfi tényleg pszichológus/pszichiáter, mert akkor viszont éppen ellentétes hatást vált ki az efféle...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.16. 16:30:21

@α Ursae Minoris: Nőgyógyászom, fogorvosom legyen férfi, a pszichiáterem (bár ő "csak" a bogyókat írja fel:) és a pszichológusom nő. Szerintem meg van mindenkinek ilyen téren a zsánere:)
Ellenben nem beszélgettem még "csak úgy" pszichologizáló (civilben:) pszichológus férfival...szerintem nekem tetszene! Úgyhogy még nincs minden veszve!
:)
Én magam nagy lélekbúvár vagyok. Elsősorban magamat szeretem elemezgetni...
:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.16. 17:21:25

@α Ursae Minoris: Köszönöm a posztot, a játékot, sokat tanultam belőle és azt szeretem.
Ezt már @nemvagyokmesterszakacs: -nek is írom: régen nagyon szerettem elemezgetni és boncolgatni dolgokat, de most már kerülöm az efféléket. Már nem filózni akarok az életen, hanem élni-megélni azt. Persze csak, mióta rájöttem a nyitjomra, pszichiáter segítségével... :)
Na jó, annyit elárulok, hogy bár nem könnyű, de most kerek az életem :)
(Sajnos a pofikám és a külalakom is.)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.16. 20:15:32

Köszönöm szépen az érdeklödést és a bíztató szavakat!
Remélem, a továbbiakban is követitek majd a blogomat.

@nemvagyokmesterszakacs: Akkor erre a civil beszélgetésre alkalomadtán sort kerítünk, amikor legközelebb Magyarországon járok, vagy amikor Te Stockholmba látogatsz.

@fiam: Ha kerek az életed, akkor már nem lehet gond a kerek forma sem - egy soványka élet sokkal rosszabb lenne.
süti beállítások módosítása