Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2012.09.24. 12:37 α Ursae Minoris

Inszufficiencia-álom

Címkék: depresszió álmok

Egész jó hétvégém volt (terveim szerint hamarosan írok is majd róla), ezért is meglepő, milyen nyomasztó dolgokat álmodtam össze ma éjjel.

Először valami orvosi előadáson/bemutatón voltam, ahol a defibrillátor működését magyarázták el.
Egy csomó elegánsan felöltözött orvos állt sorban, aztán az egyiküknél (aki mellesleg James Wilson volt a Dr. House-ból) megszólalt valamiféle riasztás – elmondta, hogy ügyeletben van.
Ezután folytatódott a bemutató – mint kiderült, rajtam fogják illusztrálni a defibrillátor működését, amihez előbb le kell engem szíjazni (apropó, a leszíjazásról is van egy jó történetem, majd egyszer talán azt is elmesélem).
Ezen kicsit meglepődtem, de nagyon igyekeztem segíteni. Ennek ellenére a nagy igyekezetben valahogy eltört a szemüvegem mindkét szára – nemcsak letört, hanem középen eltört. Valaki bizonyára rálépett. Ezen elszomorodtam, mert ezt a szemüveget Jucustól kaptam ajándékba.

Egy szinttel feljebb ébredve (de nem teljesen ébren) konstatáltam, hogy ez csak álom, a „valóságban sértetlen a szemüvegem.

inszufficiencia.jpgEzután egy ismerősöm autójára kellett vigyáznom, vagyis csak le kellett volna zárnom (ez egyébként többé-kevésbé ebben a formában valóban aktuális volt ezen a hétvégén). Ez azonban nem nagyon ment: amikor a nyitógombot nyomtam meg, akkor kinyílt a csomagtartó is – amikor a zárás gombot, akkor minden becsukódott nagy hanggal, viszont ilyenkor a hátsó keréknél az autó lesüllyedt, és nagy erővel bevágta magát az ott lévő padkába. Ez még megismétlődött párszor, gondolkodotam is rajta, hogy esetleg el kellene állnom az autóval, hogy ne legyen ott a padka. Aztán valahogy megoldódott a dolog, de akkor az autó elé fogott (!) lovak, vagy még inkább tehenek (!) megláttak valami érdekes élőlényt a közelben, és nekiiramodtak, elszáguldva az autóval. Gondolkodtam rajta, hogy nem kellett-e volna kikötnöm az autót ezt megelőzendő, de valahogy mégsem nem volt egyértelmű, hogy ez az én hibám lett volna.
Utánuk eredtem. Útközben nagy állatokat láttam szaladni azon a réten, meg láttam egy hosszútestű állatot is, olyan cickányforma volt, de tüskék borították, úgyhogy sünnek kellett lennie.
Aggódtam, hogy mi lesz az állatokkal, hat ló (vagy tehén) volt befogva az autó elé – fognak-e tudni összehangoltan együtt mozogni vezető nélkül?
Aztán előkerültek, de már az autó nélkül. Elmondták, hogy órási vaddisznók támadták meg őket – ők nem sérültek meg, de az autót teljesen összerágták, tönkretették a szörnyek.
Ezután a lovaimat, akik ekkor már inkább a gyerekeim voltak, vigasztalni próbáltam, a nevükön szólítva őket – de csak két név jutott eszembe: Lea és Anna (ahogy ugyebár a valódi életben hívják a lányaimat), a továbbiak kapcsán bizonytalan voltam – amitől újabb lelkifurdalásom lett, hogy még a gyerekeim nevét sem tudom (itt Homer Simpson juthat eszünkbe, ő szokta elfelejteni Maggie nevét).
Még arra gondoltam ebben az álomban, hogy a szemüveges történet csak álom volt, de ez most sajnos a valóság.
Aztán kicsit később egy szinttel feljebb ébredve rájöttem, hogy nem, nem az...

Mindenkinek ajánlom megnézésre az Inception című filmet.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr964799365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2012.09.24. 21:38:58

Hát a második álmod különösen érdekes, kíváncsi lennék erre mit mondanának az álomfejtők.:)
Amúgy tök vicces, hogy álmomban nekem se esik le soha, amikor mint nálad az igások a gyerekeiddé változtak, csak amikor felébredek akkor esik le, hogy egyik pillanatban ezek még nem azok voltak mint a másikban vagy a végén. :)
Ez a gondolat, illetve a megfogalmazása nagyon tetszett: "úgyhogy sünnek kellett lennie"

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.09.25. 13:49:29

Ilyenféle vadságot szoktam álmodni egy jó töltöttkáposztás vacsora után. Azzal a különbséggel, hogy felébredve nem emlékszem semmire.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.09.26. 20:06:38

@Csopak: Köszönöm. :-)
Valóban érdekes lenne tovább analizálni az álmot. Pár dolog azért külsö segítség nélkül is egyértelmü, leginkább (amire a címben is utalok), hogy az elégtelenség-érzés a vezérmotívum.

@skandikamera: Ismerös a dolog. Most azonban nem játszott szerepet a történetben egy túl böséges vacsora - két sört viszont megittam a kérdéses álom elött, az már inkább hatással lehetett rám.

barbieds (törölt) 2012.09.29. 09:44:30

Bírom, hogy te le is írod az álmaidat, én legfeljebb elmesélni szoktam reggel szegény férjemnek a sok zagyvaságot, ha még emlékszem rá. :D Viszont már akkor úgy érzem, hogy nem tudom visszaadni azt az érzelmi komplexitást, ami kíséri az álombeli történéseket, és ami a lényege az egésznek. Meg például azt is észrevettem, hogy az elmesélésnél racionalizálok, ami hülyeség, de olyankor már nyilván bekapcsol a tudat, és próbálja értelmesebb vágányra terelni a dolgokat.

Lady.Bird 2012.09.29. 15:28:48

én meg hiába kerestem a leírásban a kardiológus-kapcsolatot :-))

(álmodni én is szoktam hülyeségeket, egy-pár nevezetesebbet már itt is részleteztem :-)) )

Lady.Bird 2012.09.29. 15:32:59

@Lady.Bird: érdekes dolog az álmokban, hogy mi az, ami sokszor előkerül, és mi az, ami soha

mióta gyakrabban vezetek (négy hónapja), többször volt már ezzel kapcsolatos álmom, jó is rossz is, viszont pl. a munkahelyemmel, az oktatással kapcsolatos álmom soha nincsen (max. egyik-másik kollégával kapcsolatos, de nincs köze a munkához)

Lady.Bird 2012.09.29. 22:21:26

@barbieds: " Meg például azt is észrevettem, hogy az elmesélésnél racionalizálok," -
de hát hogyan tudnád másképpen szavakba önteni azt a komplex érzelem-folyamot, ami az álomban még teljesen logikus és nyilvánvaló?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.09.30. 16:54:00

@barbieds: Köszönöm szépen. :-)
Igen, így van (ahogy aztán LadyBird kicsit lejjebb írja is), a racionalizálás elkerülhetetlen. Az álmok irracionális, jobbára nonverbális szinten zajlanak, a szavakba öntéssel (vagy talán már magával a visszaidéséssel is) mindenképp torzulnak. A "tiszta" álomhoz nem is fogunk soha hozzáférni - de már azzal is sok érdekesre jöhetünk rá, ha a tudattalan és a tudatos határterületén vizsgálódunk egy kicsit.

@Lady.Bird: Kardológus kapcsolat nem volt az álomban, ez már színtiszta utólagos konstrukció. :-)
A szív ott jön a képbe, hogy az elsö álomban defibrillárásról van szó (bár abból, hogy tudatomnál voltam, meg méginkább abból, hogy le kellett szíjazni, inkább ECT -re lehetne következtetni, de mégis valahogy *tudtam*, hogy defibrillárásról van szó).
Maga az inszufficiencia szó már az éber elemzés eredménye - annak a megállapítása, hogy a közös elem az álmokban az, hogy nem vagyok alkalmas a feladataimra: nem tudok vigyázni a szemüvegemre, az autóra, a "lovakra", és még szülöként is csödöt mondot.
Ha meg már szív és inszufficiencia, akkor kerestem egy témába vágó képet - bár lehet, hogy rajtad kívül senki sem veszi le róla, hogy mit is ábrázol. :-)

Lady.Bird 2012.09.30. 17:49:30

@α Ursae Minoris: (bocsi, megint elolvastam a posztodat, és rá kellett jönnöm, hogy amikor a kommentet írtam, az elejét elfelejtettem, ott volt a kardiológus-orvos-defibrillátor kapcsolat - valamiért a kép melletti részt olvasgattam csak - ennyit a figyelmetlenségemről :-))

egyébként én is csak a cím alapján tudom, mi van a képen - ha csak úgy az orrom elé dugnád, biztosan nehezen jönnék rá a diagnózisra )
süti beállítások módosítása