Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2013.04.13. 12:25 α Ursae Minoris

Miben különbözik ez az este minden más estétől?

Címkék: munka halál erotika

Az orvosi titkotartás miatt természetesen nem írhatok a betegeimről, ezért inkább magáról a munkámról sem sokat írok itt a blogomon.

Sokat gondolkodtam azon, hogy ezt a jelen posztot meg szabad-e írnom, de végül arra jutottam, hogy igen – oly réges-régi a történet, hogy szánt szándékkal sem lehetne már azonosítani, hogy kiről van szó, meg hát igazából nem is árulok el semmit a kérdéses páciensről.

Réges-rég, az orvosegyetemi éveim alatt történt (de minden bizonnyal már a Franciaországban töltött fél év után), hogy egy belgyógyászati osztályon voltam kötelező gyakorlaton.
Magyar szokás szerint nem nagyon bíztak rám érdemleges feladatot, jobbára csak vérnyomást és pulzus mérhettem, de nem is nagyon ambicionáltam többet, akkor már tudtam, hogy úgysem leszek belgyógyász.

Volt ott egy fiatal nő (max 35 éves lehetett, ha az akkori, húszonegykét éves szememmel nézve is fiatalnak láttam), akinek szintén méregettem a vérnyomását. Már egy ideje benn feküdt az osztályon, de úgy külsőre teljesen frissnek nézett ki.
A hálóingjére az volt ráírva: „Une nuit pas comme les autres” (≈ Egy éjszaka, ami más, mint a többi).

Magamban el is képzeltem rögtön, hogy ez a hálóing igazából arra való, hogy időnként felvegye az ember, ezzel jelezve kedvesen és vidáman a párjának, hogy ma este valami különösen érdekes programra számíthat. Így kicsit szomorkásnak tartottam a helyzetet, hogy most egy kórházi osztályon van rajta, ahol ilyesmire nem nagyon nyílik lehetőség.
Talán megkérdeztem a nőtől, hogy tud-e franciául, vagy tudja-e hogy mit jelent a felirat, amire ő kicsit zavarban léve azt válaszolta, hogy igen – de lehet, hogy ez meg sem történt, csak utólag képzelem így.
Szóval ennyi lett volna, különösebben nem folytam bele a nő kezelésébe.

house.jpg

Aztán pár nappal vagy héttel később ugyanezen kórház pathológiáján járva megláttam ugyenezt a nőt a boncasztalon. Eleinte nem is akartam elhinni, hogy ő az, de belenézve a papírokba, láttam, hogy de bizony.

Ez a történet még a mai napig is elszomorít, noha annyi sok év eltelt már.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr115220605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arom 2013.04.13. 13:33:43

Nekem erről a francia idézetről a Széder este jut eszembe.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2013.04.13. 13:38:41

@arom: A címválasztás természetesen nem volt véletlen a részemröl. :-)

De nem hiszem, hogy a francia eredeti (ahol amúgy is nuit szerepel, nem pedig soir) - ráadásul egy hálóingen - ilyen vallási irányba akarta volna terelni a gondolatokat.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.04.13. 16:12:33

Rémlett valami - film vagy tévéjáték. Lehet, hogy volt - egyelőre csak a novellát találtam meg:
fr.wikipedia.org/wiki/Une_nuit_pas_comme_les_autres

A cím annyira "ütősnek" bizonyult, hogy sokan alkalmazzák - találtam szállodai hírdetést épp úgy, mint "soirée gay" videót :-P

De még egy magfnához készült Fanfiction írást is… :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.04.13. 16:21:17

@Mormogi Papa: összekeveredtek a betűk :-P

magfna = manga :-)

estrella_ 2013.04.14. 15:30:42

És miért halt meg, azt megtudtad?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2013.04.15. 13:49:07

@estrella_: Orvosi részletekbe nem nagyon szeretnék belemenni.
Mindenesetre az alapbetegségébe halt bele, amivel kezelték.

Végül is egy potenciálisan életveszélyes állapotról volt szó, de laikus szemmel nézve egyáltalán nem látszott betegnek – én meg ebben a helyzetben gyakorlatilag laikus voltam, nem követtem a laborértékeit meg efféléket.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.05.09. 23:12:38

Nagyon szép írás, amiből kiderül, h van lelked.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2013.05.10. 10:34:30

@BlogElla: Köszönöm szépen a dicséretet. :-)

Nagyon örülök, hogy megtiszteleted a blogomat az látogatásoddal és még hozzá is szólsz.
Köszönöm ezt is!
süti beállítások módosítása