Az álom és ébrenlét közötti állapot különös kreativitás forrása lehet.
Ezúttal nem a felébredés, hanem az elalvás közelében támadt két egész érdekes ötletem.
Pont emiatt aggódtam is, hogy nem felejtem-e el őket reggelig (ahhoz már éppen eléggé aludtam, hogy ne tudjak, vagy legalábbis ne akarjak felkelni és emlékeztetőt írni magamnak). Attól is tartottam, hogy ami félálomban zseniális ötletnek tűnik, ébren értelmetlen zagyvaságnak mutatkozik majd.
Nos, nem felejtettem el, és nem tűnnek rossznak az ötletek ébren sem.
Így hangzanak:
1. Csinálni kellene egy geoládát, Doctor Who témában. „Mystery” lenne, azaz olyan láda, amihez rejtvényt kell megfejteni.
Az lenne a láda neve, hogy „Who?”, a leírásban a különféle Doktorok képe lenne egymás mellett, ez kódolná a koordinátákat. Az Első Doktor lenne az egyes, a Második Doktor a kettes stb. (ezt persze nem írnám így le, erre kell majd rájönni)...
Az esetleges nullást vagy valamelyik kísérő (mondjuk Rose vagy Martha) jelezné, esetleg (talán ez a jobb ötlet) egy Dalek.
Az északi és a keleti irány jelölésére egy N és egy E betű szerepelhetne a képek előtt gallifrey-i írással.
A helyszínt álmomban még nem találtam ki, de ébren belegondolva rögtön adta magát a válasz: Természetesen egy telefonfülkében kell elrejteni a ládát.
2. Eszembe jutott egy novella.
Akik nagyon-nagyon régóta követnek, emlékezhetnek egy novellára, ahol egy kislány az álmában menetette meg éjszakánként egy falu vagy városka lakóinak az életét, mindaddig, amíg (puszta jóindulatból) meg nem akadályozták a kislány álmobeli utazásait – ami aztán elindította a véleten halálesetek sorát, mert a kislány nem tudta őket többé megmenteni.
Na, az egy jó (és egész komplex) novella volt – álomomban készen megszületett maga a történet, kár, hogy aztán sosem volt rá energiám, hogy rendesen kidolgozzam a részleteket.
A ma éjjeli jóval egyszerűbb sztori.
Nem lövöm el teljesen a poént, mert hátha lesz hozzá egyszer kedvem, hogy rendesen megírjam.
Egy fantasyről van szó.
Van egy varázsló, aki magányosan, teljesen elzárkózva él a várában. Soha nem jön ki onnan, és hozzá sem megy be soha senki.
Ezért a varázslók nagymestere megbíz egy tolvajt, hogy lopózzon be, és tudja meg, miben mesterkedik ez a rejtélyes fickó, miért nem mozdul ki a várából.
Az illetőnek sikerül is bejutni – és a titok nyitja adja a (szerintem szellemes...) csattanót.
Ha egyszer megírom, akkor megosztom veletek is a választ. :-)