Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2012.02.04. 18:51 α Ursae Minoris

Ленин

Címkék: oroszország álmok

 

A mai posztot Enchantée nevű kedves olvasómnak dedikálom sok szeretettel.
Ma éjjel érdekes álmom volt:
 
Elmentünk valakivel megnézni Lenin bebalzsamozott testét. Megérkeztünk a helyszínre, ahol nem volt más látogató rajtunk kívül. Leninnek viszont csak a nadrágját láttuk a tárolóban, kicsit arrébb viszont valami hajléktalanforma, ámde Leninre hasonlító fickó aludt.

Ebből azt a következtetést vonta le az, aki velem volt, hogy biztos ez a fickó szokott itt feküdni Leninnek beöltöztetve, csak most (talán mert részeg...) kicsit kiesett a szerepéből. Én ennek ellene vetettem, hogy ha már hamisítani akarnak, akkor jóval egyszerűbb, olcsóbb és hietelesebbnek tűnő lenne egy bábut odatenni.
Aki velem volt, elkezdte vadul fényképezgetni az öreget – engem ez erősen nyugtalanított, féltem, hogy mi lesz, ha felébred az ál-Lenin, vagy ha jönnek az őrök.
Ezek egyike sem történt meg, viszont rájöttünk valahogy, hogy ez nem az igazi mauzóleum, hanem csak egy magánvállalkkozásban működő utánzat.
 
Ezután elmentünk az igazihoz, ahol Lenin egy üvegtartályban feküdt, vízben.
Arra lettem figyelmes, hogy a vízben, a tartály fala mentén teljesen átlátszó ízeltlábúak (rákok?) mászkálnak, illetve szintén átlátszó halak úszkálnak. Annyira átlátszóak, hogy csak azért látszanak egyáltalán valamennyire, mert egy kicsit más a törésmutatójuk, mint a vízé. Akivel vagyok, az nem is látta őket, hiába mutattam.
 
Na, ehhez az álomhoz kapcsolódóan eszembe jutott még egy vicc is.
 
Egy amerikai elutazik Moszkvába.
Amikor hazaérkezik, kérdezi a barátja, hogy milyen az ottani élet.
– Tulajdonképpen minden teljesen rendben van, szép város, alapvetően jól élnek az emberek, csak nehezen lehet egérolajat szerezni.
– Egérolaj? Az meg mi?
– Én sem tudom, csak láttam, hogy rengeteg ember áll sorban egy épület előtt, amire az van kiírva, hogy mauzóleum.
 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr214066193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.02.06. 09:42:07

Be kell valljam, hogy az életben soha nem jártam még csak Oroszország közelében sem! :) Mikor 6 hetes részképzésre lehetett volna menni, meghátráltam a hideg és a lehetetlen körülmények miatt, no meg a nyelvtudásomat sem éreztem hozzá megfelelőnek, hogy bevállaljam. De nagyon is közel áll hozzám a kultúrájuk, nekem nem volt akkora nyűg a nyelvet tanulni sem. :)
Az egeres vicced nagyon jó!!! :)))
És konkrétan melyik momentum volt az, ami miatt én jutottam az álmodról eszedbe? ;)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.02.06. 12:27:57

@Enchantée: Köszönöm. :-)

Egész egyszerüen az orosz témáról jutottál eszembe, mert emlékeztem rá valahonnan, hogy orosz szakos is vagy (vagy legalábbis voltál). :-)
Azért szerintem sajnálhatod, hogy kihagytad.
Mondjuk nekem sem sok köztetlen élményem van Oroszorszáról, de valaha réges-régen jártam az egykori Szovjetúnióban - a mai viszonyok szerint Ukrajnában, Oroszországban, Grúziában (+Abháziában), Litvániában, Lettországban és Észtországban.

Viszont Moszkvába és Szentpétervárra még nem jutottam el.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.02.06. 12:56:35

@α Ursae Minoris: Jól emlékeztél! :)
A képzés Szentpétervárott volt, de utólagos elbeszélésekből merítkezve jobb, hogy nem mentem. :) Ráadásul kapásból főiskola első évében a tanárok sem nézték túl jó szemmel, sokat kellett bepótolni, meg dúlt a szerelem, frissen voltam túl egy műtéten, szóval szinte minden ellene szólt akkor...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.02.07. 18:43:13

Annak idején ezt a viccet mesélték:

Az első évben, mikor nyugati turisták is beutazhattak a SzU-ba (és biztonságosan vissza is jöhettek :-) két amerikai beszélget - már otthon.
- Joe, te láttad Lenint?
- Fenéket, olyan hosszú volt a sor - nem álltam végig.
- Hát mért nem adtál az egyik őrnek egy dollárt?
- akkor beengedett volna?
- Nem, akkor kihozta volna!
süti beállítások módosítása