Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2014.01.18. 18:44 α Ursae Minoris

Ügyeletes álom

Címkék: munka álmok Péter

Noha abba akartam hagyni a blogomat, de olyannyira meghatódtam a kedves visszajelzéseitektől, hogy végül mégiscsak a folytatás mellett döntöttem.
Annál is inkább, mert ha minden jól megy, az év során még sor kerülhet egy-két érdekes utazásra, meg aztán a Művészet a lakásban sorozatot is még éppenhogy csak elkezdtem.

Viszont sem időm, sem ihletem nem nagyon volt mostanában, így arra gondoltam, megvárom, hogy magától adódjon valami írásra érdemes téma.

Bár ez a mai is elég soványka sztori, de legalább átütötte azt a szintet, hogy nekiüljek megfogalmazni.

Éjjel telefonügyeletes voltam, ilyenkor itthon alszom, aztán ha kell felhívnak valamilyen kérdéssel a benti kollégáim, vagy akár be is hívhatnak az akutra, hogy ott intézkedjek.
Éjfél körül be kellett mennem, nem volt benne semmi különösebb, eltekintve attól, hogy hazaúton a taxissal volt egy kisebb gond. Örök dilemma ugyanis, hogy hazafelé menetkor a S:t Göran (vagyis Szent György) kórház főbejáratához rendeljem-e a taxit, ahova ugyan bizonyosan odatalál, de ahhoz nekem is sétálnom kell, majd a szabadban várakoznom – vagy pedig a saját osztályunkhoz, ahol ugyan épületen belülről figyelhetek kifelé, de az egzotikus cím miatt nincs rá garancia, hogy a söfőr tényleg oda is ér a megfelelő épülethez.
Most a hideg miatt az utóbbit választottam, persze nem is talált oda.
Ez előfordul máskor is, de most még el is kezdett nekem okoskodni, hogy nem is tudott volna közelebb jönni, mert nem lehet arra menni... Éjjel fél kettőkor még én is egy kicsit feszültebb tudok lenni, ha alvás helyett a hidegben kell álldogálnom.
De végül hazaértem, lefeküdtem, el is aludtam, bár a mérgelődéstől kicsit nehezen.
Éjjel aztán még további telefonhívás is ébresztett, de bemennem már nem kellett.

álomlány.jpg

Reggel, felébredvén világosan emlékeztem, hogy két ilyen telefonhívásom volt az éjjel, az egyik Pétertől, a másik Ádámtól. Mind a ketten a klinikánkon dolgozó magyar orvosok, ráadásul mind a ketten itt is laknak a közelben, konkrétan Ádám ugyanabban a háztömbben, mint mi.

Aztán ahogy megnéztem a jegyzeteimet meg a telefonom híváslitáját, rá kellett jönnöm, hogy nem, valójában csak egy hívásom volt.
Még jobban belegondolva, nem is igen fordulhatott volna elő, hogy egyszerre mind a ketten ügyeljenek, mert általában csak egy vizsgázott orvos van benn az akuton, a másik pedig (gyakorlatilag, a magyar fogalmak szerint) orvostanhallgató.
Szóval ezek szerint, míg ügyeletesként aludtam, közben azt álmodtam, hogy felhívtak, és dolgoztam.
Ez nagyjából olyan, mint amikor egy éve elmentem az űrhajóra, és ott azt játszottam, hogy orvos vagyok...

A képről: Próbáltam a neten valami témához passzoló illusztrációt találni. Azok a fotók, amiket a S:t Göranról találtam, nem voltak meggyőzőek.
Az „ügyeletes álom kifejezésre keresve többek között ez a csaj jött elő. A témához való kapcsolódása ugyan korántsem nyilvánvaló, de mivel elég bájos, így azt gondoltam, maradhat.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr935769459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2014.01.18. 21:42:31

A témához való kapcsolódás: ...ha Péter, Ádám , nem rossz,de ez a kép bájos.

piszt-ráng 2014.01.18. 21:44:10

JA ,öröm,hogy újra vagy!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.19. 15:34:12

@piszt-ráng: Valóban, bár engem az "ügyeletes" jelző itt zavar :-) Mintha hetente váltogatná…
Nagyon ritkán álmodom - más vélemények szerint csak nem emlékszem az álmaimra. Mindegegy, ha vildagár :-)))
Az viszont érdekes, esetleg aggasztó, ha álmainkban az elmúlt napot folytatjuk. Általában akkor, ha nem tetszett benne valami :-(

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.19. 18:38:25

@Mormogi Papa: Értem a célzást, és tetszik az asszociáció... :-)

Ha már kénytelen voltam valami magyar szót használni...
Egyébként „Bakjoursdröm” lehetett volna a cím.

Ebből a francia eredetű jour felel meg a magyar ügyelet szónak.
Franciás neveltetésem folytán [zs] hanggal szoktam ejteni ezt a szót, noha a svédek a (tudtommal kizárólag a svéd nyelvben létező) sje-hangot, egy hátul képzett, valahol az [s] és a [h] között lévő hangot ejtik ennek a szónak az elején.
Bakjour, azaz „hátsó” ügyeletes – ezt Magyarországon talán telefonügyeletesnek, vegy készenlétisnek mondanák.
A -s- egy kötőhang (többszörös összetett szavaknál általában minden második szóelem után jön egy), a dröm pedig álom (mind az angol dream).

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.20. 10:52:31

@α Ursae Minoris: Köszönöm szépen a nyelvészeti tájékoztatást, az ilyesmi nagyon érdekel - érdekes.
A telefonügyelet családunkban is létezik, a vejünk szilveszterkor is abban volt, ezért csak alkoholmentes pezsgőt hozott. Jómagam nem kedvelem a pezsgőt, de általános vélemény szerint nem volt különbség ízben.
(Az ő esetében az elektromos távvezeték-hálózat hibáihoz kell esetleg kimenni - bár részben távolból is "gyógyítható" számítógépes rendszeren át. (Erősáramú mérnöki diplomája van.)

hkomura 2014.01.20. 21:49:28

apukám is egy pár éve Svédországban dolgozik, radiológus Göteborgban, ő úgy szokta mondani nekünk a bakjourt, hogy "háttérügyelet". (egyébként ennek nincs köze ahhoz, hogy rátaláltam erre a blogra, az véletlen volt, de persze emiatt is érdekes nekem.) lehet, hogy ritkán fogok kommentet írni, mert nem nagyon szoktam, de olvasni fogom! én is örülök a folytatásnak! :)

Lady.Bird 2014.01.20. 22:08:42

(hol volt az előbb ez a kutrica? pedig többször végignéztem... mindegy, fő, hogy most már működik :-)) )

Bartush 2014.01.22. 19:50:29

Érdekesek ezek az álmok. Olyan össze-vissza dolgokat tudok álmodni, ráadásul s férjem saját bevallása szerint soha nem álmodik, hogy inkább el sem mesélem neki.
Nekem ügyeletes álomra a google-n egy csomó baba fotó jött fel.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.23. 12:58:02

@hkomura: Köszönöm szépen!!
Annak pedig külön örülök, hogy ezek szerint még személyes svéd kapcsolódásod is van.
Nem jössz valamikor Svédországba? Bár Göteborg egy kicsit odébb van.
Lassan pont egy éve jártam ott – ha olvastad az űrhajós posztomat, akkor talán ismered a sztorit.

Ez a „háttérügyelet” egy korrekt tükörfordítás, tetszik.
Örök kérdés, hogy különféle svéd fogalmakról magyarul beszélve hogy fejezzük ki magunkat. Ez még egy egyszerűbb eset, de mi legyen a különféle kifejezetten itteni hatóságok, eljárások, egyebek nevével?
Ha itt élő, svédül tudó emberrel beszélek, akkor simán mondom például azt, hogy Skatteverket. Otthoni magyarral beszélve ugyanerről az szervről esetleg félig viccesen azt mondanám, hogy „a svéd APEH” (noha már Magyarországon sem APEH, hanem NAV...).
Hivatalosabb hangulatban mondjuk „a svéd adóhatóság” körülírással élnék.
És ez még az egyszerűbb eset, mert mi van azokkal az intézményekkel, amikhez hasonló sincs odahaza? Mondjuk Socialstyrelsen, Transportstyrelsen, Försäkringskassan, csak hogy a szakmámhoz kapcsolódó szerveket említsek... :-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.23. 15:58:02

@Bartush: A Google felismeri (és megjegyzi...) az egyéni keresési mintázatokat, és a felhasználó érdeklődésének megfelelő eredményeket igyekszik előtérbe helyezni a keresésnél.
Így aztán a mesterséges intelligencia valami oknál fogva bizonyára úgy találta, hogy téged a kisbabás téma érdekel jobban, engem meg inkább a bájos fiatal lányok. :-)

Bartush 2014.01.23. 18:30:23

@α Ursae Minoris: hát feldobta a lányt is...
egyébként mit jelent zuhanó utasszállító repülőn (olyan nagyon) ülni, és karcolás nélkül túlélni? Őrület, milyen valósak az álmok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.23. 20:40:41

Minden jó, ha (lég) hajó a vége :-)
Amúgy erre az élet és Hollywood eltérő válaszokat ad...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.24. 22:02:44

@Bartush: Ez így jól hangzik. A nagy túlélö, masszív élniakarással, óriási szerencsével/az isteni gondviselés oltalmában. :-)

A kérdés csak az, mi lett a többiekkel a repülön? Mert ha úgy szól az álom, hogy csak te élted túl, akkor viszont az is felvetödik, hogy ki mindenkitöl szeretnél megszabadulni a környezetedböl... :-)

Bartush 2014.01.25. 00:19:03

@α Ursae Minoris: ismeretlenek voltak körülöttem, egy kivétellel. Arra határozott emlékszem, hogy a lányom és a férjem eszembe jutottak, hogy most már soha nem láthatom őket, aztán az egész után a férjem értem jött kocsival. Az egyetlen ember akit láttam és felismertem magam körül a főnököm főnöke volt, akinek nem voltak meg a lábai és bevallom elég vonzó férfinak tartom. Na, keressek pszichológust?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.26. 09:31:40

@Bartush: A vonzó és nagyhatalmú férfi, akinek csonkolódik az alteste... Az jut eszedbe, hogy nem látod többé a férjedet, de végül pont a férjed ment ki a helyzetböl. :-)

Lennének éppen magyarázataim az álomra, de nem a kívülállónak kell kitalálnia a megfejtést, hanem az álmodó saját asszociációi érdekesek.

Bartush 2014.01.26. 12:10:29

@α Ursae Minoris: igazából nem foglalkoztat annyira. Remélem, a nyaralásig elfelejtem, és nem is jut eszembe a repülőn, de a főnököm főnöke is ott lesz a gépen, én tuti nem szállok fel rá.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.28. 18:58:26

Erről a brrrr... altestvesztős álomról a háborúból hazatért hős első estjének rímbe szedett esete jut eszembe.

- A lakás nesztelen/anyuka meztelen.

- Az ötlet hasztalan/apuka...

:-)

azaz

:-(

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.29. 10:03:43

@Hobbiszakács: Érdekes, nekem is egy hasonló tematikájú vicc jutott az eszembe erről az álomról...

Abban a horgász kifogja az aranyhalat, és amikor a halacska felajánlja, hogy a horgász kívánhat egyet, akkor ő azt mondja, hogy olyan nagy legyen a nemi szerve, hogy a földig ér.
Erra a vízből kiugrik egy cápa, és tőből leharapja a horgász mindkét lábát.
:-(

Bartush 2014.01.29. 12:41:16

Csak a lábai nem voltak meg, térdből hiányoztak.
Egyébként érdekelne, mi jut eszedbe (a cápán kívül) erről.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.29. 12:54:06

@Hobbiszakács:
Volt egy magyar film is, a címére már nem emlékszem. Sinkovits Imre (úgy rémlik) játszott benne egy háborúból rokkantan hazatért/szökött katonát, akit egy özvegyasszony fogad be - de feljelenti, mikor kiderül, nem csak a fél lába maradt a harcmezőn…
Szóval több kimenetele is lehetséges :-(

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.29. 13:49:56

@Bartush: Mivel említetted, hogy milyen vonzónak találod a fickót, így kézenfekvőek az erotikus asszociációk. :-)

Illetve, amire szintén céloztam, hogy jelképezhetné az álom azt is, hogy ez a vonzalom veszélyeztethetné a házasságodat – de a veszély elhárul, mert a nagyfőnök (lábak híján) már járni sem tud, míg a férjed nemcsak hogy tud mozogni, de egyenesen autóval közlekedik, és el is visz téged a helyszínről.

Aztán lehetne más is – mondjuk az álom a nagyfőnök elleni aggressziód kiélése, vagy a hatalomtól való jelképes megfosztása.
Utalhat akár valami filmre, amit láttál, és amiben szintén elvesztette valaki a lábát – akkor felmerülhet, hogy milyen párhuzam van az adott film és a főnök között.
És így tovább.
Kívülről nem lehet kitalálni egy „helyes” választ, a te saját asszociációd (lennének) az érdekesek.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.29. 19:29:03

@Mormogi Papa:

Ehhez meg egy harmadik vicc poénja talál:

- Egy kis vazelinnel a félláb is bemegy.

:-)

azaz :-(

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.29. 19:31:23

@α Ursae Minoris: Az intenzív - és minőségi - házasélet hátránya az erotikus álmok elmaradása.

Vajon a fordítottja is érvényes?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.30. 11:32:14

@Hobbiszakács: Nagyon elment ez a beszélgetés ebbe a szexes irányba.
Ez persze nem a mi hibánk, mi ártatlanok vagyunk, nem tehetünk róla, hogy @Bartush: ennyire erotikus töltésű álmokat oszt meg velünk. :-)

Bartush 2014.01.30. 14:13:08

@α Ursae Minoris: kikérem magamnak! Semmi erotikus nem volt az álomban. Halálfélelmem volt, átrohant az agyamon, hogy nem látom többé a lányom és a férjem. Hogy hogy a búbánatba került oda a nagyfőnök meztelenül azt nem tudom, de totál nem volt erotikus az álmom. Ezt nem kened rám, ártatlan vagyok! :-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.30. 14:59:11

@Bartush: Persze, hogy nem, csak poén volt.
Egy ismert pszichológusos viccre utaltam.

Megjegyzem viszont, hogy azt most említed elöször, hogy a nagyfönök *meztelen* volt az álmodban... :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.30. 16:03:59

@α Ursae Minoris:
Nyilván arra a viccre utalsz, amikor ábrákat mutatnak Mórickának: egy téglalapot, egy kört meg egy háromszöget… :-)))

- Mondja, Móric, magának mindenről csak ez jut az eszébe?
- Hát tehetek én arról, hogy a doktor úr ilyen malac képeket mutogat nekem ?

Bartush 2014.01.30. 17:46:15

@α Ursae Minoris: lépjünk tovább... na ki mit álmodott mostanában?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.30. 20:29:53

@Bartush: Ma éjjel elég hasonló álmom volt, mint amiről a poszt szól.
Ismét ügyeltem, és hajnaltájt azt éreztem/gondoltam/hittem, hogy már megszólalt az ébresztőóra, reggel van és fel kellene kelnem.
Ugyanakkor valahogy „mélyen” aludtam, és nehezemre esett felkelni, inkább még maradtam az ágyban.
Aztán elkezdtem azon gondolkodni, hogy lehet, hogy ez csak álom volt – azon töprengtem, hogy ennek eldöntéséhez ki kellene nyitni a szememet, és megnézni az órát.
Elég nehezen vettem rá magam, de lassanként mégiscsak megtettem.
Megnéztem, és öt óra valamennyi volt.
Szóval az ébresztést csak álmodtam.

Pech, hogy nem sokkal ezután, hat óra pár perckor megszólalt a telefon, és be kellett mennem a kórházba. Igaziból.

www.youtube.com/watch?v=hLSGM7hqz6U

Bartush 2014.01.30. 21:18:12

@α Ursae Minoris: túl sokat dolgozol és nagyon nem szereted ezeket az éjszakai telefonos ébresztőket.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.01.31. 15:58:21

@Bartush: Nem is tudod, mennyire telibe találtál mindkét megállapítással... :-(

Ezt tegnap este írtad.
Ma reggelt az éreztem, hogy valami (igaz, csak nagyon lájtos) megfázás-szerűség bújkál bennem.
Közben arra gondoltam, hogy múlt szombaton is ügyeltem, most vasárnap is fogok (a hétköznapiakat már nem is említem) – hogy fogom ezt bírni, ha még közben taknyos is leszek?

Úgyhogy a testem jelzéseire hallgatva, és a te megjegyzésedtől felbátorodva, megkérdeztem az illetékest, hogy nem tudnának-e valaki mást találni helyettem most vasárnapra.

Tudtak. :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.31. 18:55:41

@α Ursae Minoris: Természetesen erről is egy vicc jut az eszembe :-)
Medve Koma egy nagy árkus papírossal járkál az erdőben. Mindenki szörnyen meg van ijedve, mert híre jár, hogy a Medve összeírta azokat, akiket nem kedvel és hűvösre akar tenni.
Medve koma találkozik a Nyuszikával.
- Mondd, Medve, mi az a papíros a kezedben?
- Ez, Nyuszika, az én halállistám.
- És mondd, Medve, én is rajta vagyok?
- Hmmm… lássuk csak… Mókus… Mormota… Nádiveréb… Nünüke… nyönyönyö… igen, rajta.
- És mondd, Medve, nem lehetne engem kihúzni arról a listáról?
- Már mért ne lehetne? Itt is a plajbászom, hopp, már nem is vagy rajta!

Bartush 2014.01.31. 21:11:56

@α Ursae Minoris: szóval szimulálsz. Én is itthon vagyok a gyerekkel táppénzen.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.02.01. 11:12:40

@Mormogi Papa: Belegondoltam, hogy ezekben a viccekben Nyuszika általában úgy viselkedik/reagál, hogy arról nekünk is érdemes lenne példát vennünk. Pszichoterápiás tanmesék. :-)

@Bartush: Nem, tényleg beteg vagyok. :-)
Tegnap még csak halványan éreztem, ma már egyértelműbb. Csak valahogy mindig lelkifurdalásom van, amikor beteget kellene jelentenem - bár már határozottan fejlődöm. :-)
Persze, megfázva is lehet(ne) dolgozni - de igazából a pacienseimnek se lenne jó, hogy ilyen állapotban hozzak döntéseket - ilyenkor azért nincs a toppon az empátiás készségem.
Meg ha most holnap bementem volna ügyelni, akkor jövő hétre végképp használhatatlan lettem volna, így meg van esély a gyorsabb jobbulásra.
Úgyhogy ismét köszönet a bejegyzésedért, ami segített abban, h megtegyem a helyes lépést. :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.02.01. 12:32:54

@α Ursae Minoris:
"Pszichoterápiás tanmesék."

Arra ott van az agresszív kismalac (is):-)

A jegyirodában:
-Kérek egy jegyet!
-Hová lesz kismalac?
-Semmi közöd hozzá!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.02.01. 14:39:28

@α Ursae Minoris: Egyetértek! A viccek a népi józan ész kifejezői is egyben - meg esetenként a találós kérdések is.
Kedvencem az, ami a nép rosszallását fejezi ke valami úri "bolondéria" miatt:
- A paraszt eldobja, az úr zsebre teszi - mi az?
- Takony.
(Bocs.) Ráadásul úgy tudom, hogy például Keleten nagy udvariatlanság orrot fújni - illendőbb diszkréten szívogatni. Ami viszont az Európaiaknak undi... Ahány ház - annyi tisztítási szokás.

@Hobbiszakács:
Az Agresszív Kismalac beleesik egy gödörbe. Nagyon egyedül van, ordibál magában, majd berekedve sírásra fogja. Ekkor ér oda a Nyuszika. (Már megint!)
- Óh, Kismalac, kiszedlek innét mindjárt, csak hozom a létrát, várj egy kicsit!
- NEM VÁROK!!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.02.01. 14:40:26

@α Ursae Minoris: TEemészetesen JOBBULÁST ! Már csak a betegeid érdekében is :-)))

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2014.02.02. 19:31:57

@Hobbiszakács: @Mormogi Papa:
Köszönöm, köszönöm!
Ennek örömére írtam egy náthás posztot. :-)
süti beállítások módosítása