Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

acc (1) ADHD (2) Afganisztán (1) Afrika (5) Ålesund (4) alkohol (2) állatok (2) álmok (35) alvás (1) Anglia (1) Anna (19) Ausztria (1) Ázsia (4) Balaton (1) Battlestar Galactica (9) Bayern München (1) blog (12) bölcsesség (2) bor (1) bosszúság (2) brazília (1) buddhizmus (7) címerek (4) covid-19 (5) családom (5) Csehország (1) csillagok (1) dánia (5) depresszió (16) design (1) DNA (2) Doctor Who (1) dráma (5) drogok (2) Egyesült Királyság (1) egyetem (5) Egyiptom (1) élet (15) erotika (14) eső (3) Eszter (4) Esztergom (3) ételek (10) Etiópia (1) feladvány (3) feminizmus (7) Ferenc pápa (2) festészet (7) fiatalság (1) filmek (27) filozófia (3) Finnország (1) Franciaország (1) futás (1) Gandalf (1) gasztroblog (3) geocaching (35) Gödel (1) görögország (1) gyerekkor (2) Győr (2) haiku (1) halál (26) Harry Potter (1) Harstad (5) Havel (1) hegyek (2) hideg (4) (1) homoszexualitás (6) höri (2) Huddinge (5) Húsvét (1) időjárás (1) imvns (1) India (1) Irán (1) iszlám (5) j-pop (1) Jämtland (2) Japán (2) játék (1) ji csing (1) Jucus (41) Juli (5) k-pop (12) kaland (8) kanada (1) karácsony (1) Katalónia (1) Katniss Everdeen (5) katolicizmus (8) katonaság (1) kémia (1) képek (28) kereszténység (34) kiribati (1) kolostor (4) költészet (16) kommunizmus (1) könyvek (35) Korea (27) közösség (1) kreativitás (2) kvantumfizika (1) lányaim (12) lányok (3) lappok (1) latin (1) Lea (9) Letterboxing (1) Lettország (2) líbia (1) Madagaszkár (1) Magyarország (10) Márai (1) masszázs (1) matematika (6) Mauritius (1) mese (5) Mosjøen (5) mosogatás (1) mrożek (1) munka (50) Munzee (1) nácizmus (2) Németország (3) Norvégia (29) nosztalgia (1) novella (3) nyaralás (3) nyelv (15) Olaszország (1) ördög (3) oroszország (1) Pali (1) Pannonhalma (1) pénz (1) Péter (2) Petra (4) pisi (2) poén (1) Pokémon (2) Polaris (1) politika (7) Pollyanna (1) prostitúció (9) pszichiátria (3) pszichológia (3) pszichoterápia (2) Rammstein (1) Ramon (1) rejtvény (6) remény (1) Roger (7) romantika (9) ruhák (1) sakk (1) sapka (2) sci fi (39) séta (2) Skandikamera (1) Skarpnäck (9) sopron (1) sör (1) Star Wars (2) Stockholm (50) svéd (7) Svédország (27) svenska (5) szabadkőművesség (5) szabadság (1) szegénység (2) szerelem (2) szerencse (1) szerepjáték (1) szeretet (1) szex (17) szimbólumok (2) Szíria (1) szobrászat (2) szorongás (1) tánc (3) tavasz (1) tél (1) térkép (1) Tetovált Lány (2) Thaiföld (8) titok (1) Törökország (2) toscana (1) Trump (1) Ukrajna (1) USA (4) utazás (11) vallás (16) Vége (1) vitorlázás (2) Ylvis (2) zászlók (27) zene (13) zöld foki szigetek (1) zsidóság (7) Címkefelhő

Látogatók

Látogatók - térkép

Történetek és gondolatok Északról és Délről

2012.11.20. 13:25 α Ursae Minoris

Szabadság 2. – Aktív hétfő

Címkék: szabadság sci fi

A szabadságom első tényleges napján rosszkedvűen ébredtem ugyan, de a mosogatás közben hallgatott munkásmozgalmi dalok visszaadták a jókedvemet és tettrekészségemet, így belevágtam egy kis geocachingelésbe – meg is találtam két ládát. Mentem volna tovább is, de egy telefonhívást kaptam, ami miatt vissza kellett fordulnom. Kicsit később még egy újabb hívást is, ezúttal a rendelőm főnővérétől, aki azt akarta, hogy írjak egy receptet egy betegnek (ehhez is haza kellett térnem a lakásba, mert onnan van hozzáférésem az intranetes kórrajzrendszerhez).

Ha már otthon voltam, akkor segítettem egy kicsit (tényleg kicsit) a mosásban. Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy szombaton még porszívóztam is, akkor bátran kijelenthetem, hogy ismét tettem pár lépést a határaim átlépése irányába.

Délután még megnéztem egy 1936-ból való science-fiction filmet (Things to come) – egész élvezhető lett volna még mai szemmel is, csak a DVD volt valahogy gyártási hibás, és a film felétől a kép és a hang úgy tíz percnyi elcsúszással ment (a kép visszaugrott ennyit, míg a hang ment szépen tovább), ez sokat levont az élvezeti értékből.

things to come.jpg
Van a helyi (tőlünk egy saroknyira álló) könyvtárban egy „nyelvi kávéház – ide már egy ideje el akartam menni, de mivel ütközik a munkaidőmmel (fél hatkor kezdődik ugyan, de hétfőnként hatig vagyok), így erre eddig nem volt alkalmam. Most elmentem, érdekes élmény volt. Beszédes kedvű idős svéd bácsik és tört svédséggel kommunikáló bevándorló csajok szórakoztatták egymást. Én valahogy egyik csoportba sem passzoltam igazán.

Úgy tűnik, hogy ilyenkor, ha szabad vagyok, mindig eszembe jut a munkahelyváltás. Még egyszer réges-régen eszembe jutott az igazságügyi pszichiátria – most pénteken épp találkoztam egy ott dolgozó rokonszenves színesbőrű nővérrel, úgyhogy ennek kapcsán le is adtam egy jelentkezést (beszéltem az illetékes főorvossal, meg beküldtem a CV-met).

Hát ezeket csináltam hétfőn.
Most, kedden (és szerdán is...) meg egy még érdekesebb programra készülök – majd talán írok róla, ha visszaértem.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://noreg.blog.hu/api/trackback/id/tr854916368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.20. 22:09:56

Érdekes, hogy a ruhatervezők milyen sokáig ragszkodtak ehhez a tipushoz… (Jobra hátul.)
Az előtérben viszont egy hamisítatlan római patriciust láthatunk :-P

Küldtem emilt!

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2012.11.21. 08:09:05

Érdekes, hogy akkor úgy gondolták, hogy még majd' 100 év kell a Holdra szálláshoz.
Viszont a második világháború már majdnem egyértelmű volt már '36ban. :)
Lehetséges, hogy belenézek, remélem találok nem "szécsúszott" verziót.
Ilyen nyelvi kávéház itt Västeråsban is lehetne, ráférne a svéd nyelvtudásomra, bár nem kizárt, hogy van, de nem találkoztam még vele.

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2012.11.21. 08:11:50

Kapásból egy színezett, magyar verziót találtam. :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.11.21. 09:09:21

A kíváncsiság felkeltéséhez mindenesetre nagyon értesz! ;)
Reméljük a mézesmadzag után jön is majd az elbeszélés.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.11.21. 15:54:29

@Mormogi Papa: Elég ötletesnek tartom ezt a ruhát, a késöbbi sci-fi filmekben elég általános a szorosan testhez símuló jövöbeli ruházat - ez viszont itt feltételezi, hogy a jövöben is lesz divat meg hiúság.
Megkaptam az e-mailt, köszönöm, érdekesnek ígérkezik a film, amit küldtél, meg fogom nézni!

@Csopak: Igen, nekem is pont ezek jutottak eszembe, amikor néztem a filmet!
Keresgéltem egy kicsit, de tényleg nem találtam Västeråsban efféle "språkcafé"-t. Kár. Ezek szerint kénytelen leszel kicsit gyakrabban Stockholmba jönni. :-)

@Enchantée: Örülök neki, ha sikerült felkelteni az érdeklödéseteket. :-)
Igen, hamarosan készül a következö poszt... :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.22. 11:30:28

@α Ursae Minoris: Szerintem elég sok filmben tűnt fel efféle, egészen az ötvenes években készült amcsi SciFilmekig :-)
Nem beszélve egyes könyv-illusztrációkról, a hamincas évek végén kiadott regényekben találtam hasonlót.
süti beállítások módosítása